• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Ang hur aktiv man måste vara runt ÄL: jag tror inte det är nödvändigt att vara superaktiv. En del har 6 en gång och så tar det, jag tror det är mkt tillfälligheter. Om man har 6 varje dag så blir det mindre antal spermier i varje sprut (oooooooooops), så varannan dag ska väl räcka. Sedan är det nog bara så att det är en massa som ska stämma. Eg tror jag att man kan missa att bli gravid om man så kör 3 ggr/dag och sedan kan man bli gravid fast man bara kört en gång runt ÄL... En tröst eller inte? Naturen spelar oss diverse spratt...

• Snart så....

Sweetstreet: Jotack det är bättre, känner hela tiden av magen (fast börjar vänja mig efter ca 2 veckors ont) Är smått facinerad över hur mkt blod som kommer ut, fast det finns säkert flera som har betydligt mer än mig normalt. Det som jag tycker "forsar" är säkert lite för andra.

Hoppas det onda ska ge med sig till nästa ÄL. Då ska vi köra på som vanligt :D

• Bröllopstokiig

Snart så...
    Jag ska fan i mig lyckas denna gången. Så nu ska jag försöka tvinga i maken rosenrot med, och så ska jag köra i gång med Bisolvon idag. Asgarv, man är ju fan helt störd, men vad gör man inte för att lyckas.
    2 cigg kvar. Sen är det STOPP! hjälp, undrar hur detta ska gå!?!?!?! Men jag har ju en bra anledning i af, om jag nu ska bli med barn och cigg försvårar det hela med 25%, så får man ju bara sluta!

• Snart så....

Fast jag skulle inte våga att bara köra en gång

• sweetstreet

koko!
    Lycka till!!!!!! Hoppas att det bara är kvarblivna är "äggskal" som de sett!!! Efter nykläckta ägg menar jag! :)

Mugglesfan,
    Ja tyvärr tror jag som du. Eller rättare sagt "vet". Självklart handlar det inte enbart om antalet gånger, utan en massa andra faktorer som spelar in. Detär ju t ex inte ens alla månader man verkligen lossar ett ägg... Och simmarnas (min mans alltså) aktivitet och kvalitet har åtminstone jag ingen koll på. Suck!! Så det är väl det att det är just antalet, ställningarna, tidpunkterna etc etc för just 6-et som vi lättast kan kontrollera. Och då blir det lätt att man hakar upp sig på det. Tyvärr!!! :(

Var på en kurs nyss som handlade om bla olika typer av kromosomskador och förändringar som kan uppkomma hos människor. Och då inser man ju hur mycket som faktsikt spelar in för att det ska bli ett nytt liv. Just nu var det en hel del information på den kursen som kändes som lite "dålig timig" måste jag säga. Man stressar nu ännu lättare upp sig över saker som sin ålder t ex..... :( :( :(

Men skam den som ger sig! :)

• Snart så....

_koko_: hahhaha...det skulle vi ALDRIG kunna, vi är på tok för trötta på vardagarna. Ja snälla rapportera
    dag1: gick bra
    dag3: funkade
    dag21: Faan...vill inte
    :D :D

• Snart-lilla-frun!

Johanna N- Åh, vad skönt att höra flera som är framme i veckorna och inte har några symtom! Jag har gått från att vara jättenöjd med min v7 och inga symtom till jätteorolig pga inga symtom... Ok, jag erkänner, är stup i kvarten inne på F-liv och smygläser och där pratas det om att detta kan vara tecken på MF el att det ökar risken för ett MF... Men så vill man ju inte tänka nej...

Mugglesfan- är det dax för ett litet CB till helgen alltså? Håller tummarna, såklart!

• Snart så....

CicciL: Hur hade du när du fick missfall?

• Snart så....

ohhh...vilka är det som ska testa snart?

• _koko_

sweetstreet - äggskal, vad roligt, det ska jag fortsätta använda! :D

Snart så... - nä, jag tror nog inte vi kommer klara det heller, men det är målsättningen! :) Hahaha, ja, man kanske skulle föra dagbok...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?