• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Bra jobbat nenne! villa volvo vravid... hrrrmm
    Nä jag vågar väl inte heller med bara en gång per ÄL, liiite kontrollmänniska är man väl ändå... Men jag menade bara att jag tror inte att man lättare blir vravid bara för att man gökar varje dag el flera ggr per dag (jag vill också tro detta för det lägger mindre press på mig haha).
    Men alla har sin metod!
    Denna gången körde vi ÄL-dagen plus dagen efter. Dagen före ÄL blev det inget pga trötthet (och då visste jag ju inte heller att jag skulle ha ÄL för det var min första ÄL-testmånad så jag var inte ens säker på hur regelbunden jag är).
    Nästa gång ska jag försöka pricka in dagen före och dagen efter kanske (pröva olika ). *funderar*

• nenne78

nä, det är svårt att motivera sig alla gånger Men varannan dag borde ju funka också, och de små rackarna lever väl i typ 6 dagar.
    Men det verkar vara så vrickat: om man inte skulle VILJA bli gravid smäller det till direkt, att man råkat köra 1 gång utan regnkappa utan koll på om det är ÄL what so ever.... Ka-tjing!

• mugglesfan

nenne78: Ja visst är det typiskt!!! Jag har en kompis vars mamma blev gravid när hon var 17 och det var alltså första ggn hon hade sex över huvud taget (det var mao inte planerat). Fatta den - sex en gång och så ka-tjing som sagt.
    Har även en annan kompis som blev gravid samma månad som hon slutade med p-pillren, hon var helt chockad själv att det gick så fort. Å andra sidan känner jag minst 2 st som försökt över ett år utan att lyckas (så medeltalet blir ju de där 7 månaderna).

• Lapinette

Är de inga som har plussat i oktober än så länge??!!! Eller har jag missat de glada hurraropen här inne på tråden? Sorry tjejer om jag är lite vilsen, hinner inte med allt ni skriver.

Vilka har BIM den närmaste veckan? Jag har typ om en vecka. Känner inget alls som skulle kunna vara ett tecken på graviditet.

• Lapinette

Jag känner flera som är frögurkor och blir gravida bara man tittar på dem men så finns det ju andra som får kämpa och vissa som inte alls blir trots att det inte finns någon förklaring till det.

• Moppy

Lapinette: Jag har BIM denna vecka. (imorgon tror jag). Är inte hoppfull dock.. ;)

• sockerbiten

Lapinette:

Jag har också BIM den här veckan, lördag-söndag eller så.

• mugglesfan

BIM lördag! Ska vi bilda klubb?

• Jessie76

Låter glasklart Nenne
    Lycka till då med humptivumpandet

• Bröllopstokiig

hej Lilla kaninen!

jag har precis fått min jäkla "kärring" så här är det inte BIM förrän 9 november nästa gång, så nu känns det tungt att vänta så länge. men jag ska hinna med lite gyn besök och några kurer rosenrot på vägen så kanske springer det på lite ändå. Ska fokusera på jobbet, för det har jag inte gjort på ett tag, då kanske man psykiskt kommer lite mer i balans, för detta med barna tankar gör det hela än mindre lätt.
    Kul att du tittade in!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?