• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Oktober verkar vara en dålig månad i babyverkstaden :(

CicciL: Min mens är oxå slut idag, skönt!
    Insåg just att min m2b kommer vara borta lite under nästa ÄL :[ Hoppas den kommer lite senare så vi hinner!!!

• Moppy

Ja oktober var ingen bra månad. Nu får man sikta på ett julibarn istället ;) Höggravid mitt i sommaren och förlossning under semestertider då BB har minst personal. Härligt....

• Snart så....

Moppy: Nästan hela min familj är födda i juli :D

Det finns ju massa fina mammakläder för sommaren och det är nog bara skönt att slippa ha massa på sig

• Moppy

Snart så... det bådar ju gott att du oxå ska få julibarn, om hela din familj är födda då?!

Det ska nog gå bra att vara gravid under sommaren. Jag går gärna omkring som en stor, svettig, flåsande val, allt för att få en liten söt bejbis sedan!!!!

• Snart så....

Hahaha ja hellre på sommaren än fullt påklädd vadandes i massa snö

• Vänner-fan

Det finns ju för- och nackdelar med allt. Jag tänkte också att det var bra med ett tidigt maj-barn innan de tar ut semester på bb. Sen kom jag på att det är ju i maj det tydligen föds flest barn... så det kan bli trångt. Men man vet aldrig. Jag har en kompis som födde i oktober och fick ligga ute i gången, så har man otur kan det ju vara många föderskor i förhållande till platser eller personal när som helst på året.
    Och sen verkar det jobbigt att hitta varma ytterplagg på vintern som går att knäppa över magen om man är höggravid då.

• Moppy

Nu försöker jag muntra upp mig med att tänka på positiva saker med att inte föda barn i juni....hmmm.... Ja, just det jag kan gå på alla roliga bröllop i maj & juni! Vet redan att flera av våra kompisar planerar att gifta sig då. Man får vara glad för det lilla ;) ;)

• mugglesfan

A&M: vi har försökt 3 ggr men bara sista gången med ÄL-test så jag vet inte ens om jag hade riktig ÄL de första 2 gångerna eftersom jag ätit piller i så många år.
    Eftersom jag ändrat strategi till att tänka plussitivt så är jag fortfarande inne på en nidblödning och inte mens (med dåraktig envishet ha ha). Det känns konstigt i kistan också. Men å andra sidan har jag inga ömma bröst hmmmm...

• Moppy

Tack förresten Snart så och Vänner-fan för er uppmuntran. Känns lite bättre att tänka på att det faktiskt finns nackdelar med att föda på försommaren också ;)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?