• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Snart-lilla-frun! - Vi har varit med om alldeles för många okänsliga barnmorskor och sjukvårdsupplysare här, tycker inte om att de sätter myror i huvudet på oss! Ta det lugnt du och vänta BARN, inte missfall! Jag vet, lätt å säga, skulle jag vara i samma sits skulle jag vara skitnojig...

• sweetstreet

Snart-lilla-frun,
    jag tror inte du behöver orora dig! Jag har flera kompisar som var "symptomfria" under sina graviditeter, och det gick hur bra som helst för de. De mådde inte illa en enda gång (vad jag förstår) och det tycker jag låter himla skönt!! :)
    Så försök att inte oroa dig!!!!

Moppy,
    trist med mensen.... :( Men som sagt du verkar ju (tyvärr) vara i gott sällskap av de flesta av oss "stammisar" på denna tråden... Hm, vet inte ifall det är bra eller dåligt. Bra är det såklart att man känner att det är fler än en själv som inte får till det på första försöket, men självklart är det tråkigt att så många verkar ha det trögt.
    Tur att vi är envisa och kämpar på trots sviktande humör.

• nenne78

härri... inte har väl tråden något med hur svårt det verkar vara för oss härinne att plussa? Nästa råd är väl att vi ska hålla oss ifrån strålning...

• Moppy

Japp 3000:e inlägget gick till mig. Yippie! ;)

Nu har jag och maken bestämt oss för att bara njuta och ha KUL de närmsta månaderna, inte gräva ner oss i barnaalstrandet utan istället unna oss en massa resor, restaurangbesök och annat skoj som man inte kan göra lika mycket sen när väl barnen kommer. Förhoppningsvis får det oss att njuta av nuet och slappna av lite. När man tänker objektivt på det hela så är det ju egentligen ingen stress, vi kommer ju förhoppningsvis ha hela livet på oss att leva familjeliv med ungar, villa och Volvo.

Hurra för mitt nya PLUSSitiva jag!!

• sweetstreet

nenne78

nej jag tror knappast att vår BT-fanatism är boven i dramat.... ;)
    Snarare kanske att de flesta som plussade i början av tråden liksom droppat av, och vi som är kvar (förutom nytillkomna nyplussade) hänger här för att vi behöver det för att bli av med allmänna frustrationer, oro och så. Och såklart för att det är en jädrans kul tråd förstås!!!!!

Kanske förståeligt att man inte surfar med oss desperata gravid-wanna-bees när man plussat. Man vill ju inte gärna ha sitt tangentbord nedkraxat med en morgon-krax...hehe... ;)
    Själv hoppas man ju på plusset fortfarande, men jag tror jag har blivit alltför beroende av alla er tjejer här för att sluta även om man skulle lyckas i något av ens tiotusen försök... Man kan alltid surfa med hink! :D

• mugglesfan

Ursäkta avbrottet - jobbar hemma idag och fick comhem-problem.
    Men eg har vi det inte så trögt - de flesta av oss är väl inne på sitt 3-6:e försök och det är ju väldigt normalt. Jag är inte orolig ännu! Men kommer nog gnaga på tangentbordet av oro om jag är inne på mitt 12:e försök utan ett plus...
    Inga fler otäcka röda droppar idag - nidis nidis nidis (försöker affirmera)!

• mugglesfan

Nu ska jag ta mig en fika - gud vad tråkigt att jobba hemma, inga jobbarkompisar. Tur att ni finns!!!

• A.M.

sweetstreet:
    Hej - gulligt att ni tänker på mig. JAg hänger kvar här på tråden även om det börjar närma sig upploppet för höftsving för mig ... tre veckor kvar.

Men jag får kanske anledning att starta en ny sån här tråd snart igen: Jag och mannen hade en lunchdate idag och vi började faktiskt prata om NÄSTA barn så om NI härinne tycker att ni går händelserna i förväg ibland så måste väl ändå vi ta guldmedalj

Måste också POÄNGTERA att det finns en ny härinne som ni kanske förväxlar med mig - jag är A.M. och den nya är A&M. Hej förresten!

• nenne78

bah! Jag vill okcså fika! De har inget em fika här, katastrof! Och bara fikabröd på fredagar. Jag dricker ju inte kaffe heller. Fan, ibland önskar man att man rökte så man "fick" ta paus.

• Moppy

Oj vad förvirrande, en A&M och en A.M. Det är mycket att hålla reda på... ;)Välkommen du som är ny!

A.M: Det blir ialla fall mycket intressant att få in lite förlossningserfarenhet här på tråden om ungefär en månad. Så vi desperata kvinnor får lite annat att tänka på än ÄL och BIM och allt vad det är..

Svar på tråden gravid? när märker man av det?