• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Förresten ska jag ut med 2 tjejkompisar (varav den ena är i samma barnalstringsfas som jag) ikväll och vi ska gå på thairest och dricka vin! Ingen återhållsamhet här inte, inte så länge jag inte har sett röken av ett plus.
    Imorgon ska jag också dricka vin (på en firmafest) och på lördag blir det mer vin i samband med en middag. Så för liiite kan det inte bli den här helgen iaf. Fast jag har inte ÄL denna helgen så det är ingen risk för någonting tyvärr

• Liten med Mindre

Angående Ibumetin - läste på Fass.se att det påverkar något enzym (cyclooxygenas ?? / prostagladinsyntes ??). Fast det stod inte hur det i sin tur påverkar förmågan att bli gravid. (Tror jag fick namnen hyfsat rätt.)

• nu är jag fruL

muggles: bra med 2 paket på en gång. jag tror att man skall vara ödmjuk inför makterna ocg visa att man inte tar något förgivet. Då kanske dom hjälper en lite... Jag är också så där skrockfull fast jag innerst inne inte tror att det spelar någon roll. Men dumt att chansa...

Vin är GOTT. Funderar på om man ska dra på systemet nu för att pimpla lite i kväll, vad tror ni?
    Ensam på ett hotellrum, hur dekadent är det?

Apropå värktabletter så ska man nog äta de "gamla" tabletterna som varit emd under lång tid och är väl beprövade. typ alvedon. jag har för mig att det står på dom att dom är ofarliga för ev grav. Hur de påverkar chanserna att bli grav, vet jag dock inte.

• Lapinette

nu är jag fruL - man kan absolut dricka när man är själv. Det har min man lärt mig (fransman). Så tappa upp ett varmt bad och häll upp ett glas vin och njuuut!

Förresten - vet ni vad Lapinette betyder? Om ni vet så kan ni bl a gissa varför jag fick det smeknamnet av min man när vi träffades.

• Bröllopstokiig

Var är det du befinner dig FruL, vilken håla har ditt företag skickat dig till?

Nej här drar det inte heller ners på något vin, denna underbara dryck tänker jag med bälja i mig till jag plussar.
    I kväll ska jag fixa god middag till mig och min make och drick massa vin, i morgon är det firma fest/kick-off, så då lär det bli drinkx... På lördagar brukar alltid jag och min man gå ut på stan och äta lunch någonstans och dricka vin till maten, för att fortsätta med en drink någon annanstans innan maten för att gå hem och dricka mer vin till maten hemma

Huuuua vilken svamp jag är. Men men, man lever bara en gång

• Bröllopstokiig

Berätta Lapinette, jag har ingen aning.
    lap på engelska är knä, så tänkte jag, så rider du av honom genom att sitta i hans knä?

• Liten med Mindre

Lapin är ju kanin. Så Lapinette kanske är liten kanin?

:)

• Lapinette

Att den här tråden får finnas kvar är ju en gåta?!!

CicciL, vilken fantasi?! Kan säga att det inte är engelska utan min mans modersmål.

• Liten med Mindre

Lapinette:
    Hoppas att ni aktade ansiktet!! ;)

• Lapinette

Mindre - rätt gissat! Liten kanin = Lapinette! Kunde inte låta bli att inflika det då någon nämnde kaniner lite längre upp här på tråden.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?