• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

ja usch det är en jobbig väntan. För att inte tala om den jobbiga tiden om mensen verkligen kommer. Fy vad deppigt det är
    men man får vel hoppas att den håller sig borta nu.

jag håller som bäst på att försöka hitta just DEN ön i maldiverna som vi ska åka till. Vi ska åka i november så vi är sent ute, men det kan ju gå...
    Vi vill vara borta i 2 veckor
    fy vad skönt det ska bli!!!

• nu är jag fruL

ja jag vill så otroligt gärna dyka på maldiverna. jag var nästan inne på att vi skulle åka någon anna stans nu och ta maldiverna nästa år. MEN jag tror inte heller på att ändra sitt liv efter eventuella barn och graviditeter. Är jag gravid när vi åker dit, ja då får jag vel snälls sitta i en solstol och läsa böcker. FY vad jobbigt

fast jag komemr ju vara sjukt ledsen att jag inte får dyka...
    men man kan ju snorkla!

• Frejis

Japp, man kan alltid snorkla och det är ju skönt *säger en som inte kan dyka;)* men det är ju härligt att åka bort från mörker och regn i Sverige.

Den här tanken *om jag blir gravid får jag inte göra det och det* känner jag igen. Vill så gärna åka till Vietnam någon gång snart och det skulle ju inte gå om man fick barn, men... jag säger som du nu är jag fru L att livet inte ska ändras efter barn och graviditeter. I alla fall inte allt för mycket.

Mmm och sedan mår man pyton i nio månader... ;)

• mugglesfan

Godmorgon godmorgon, det är Weiron i ottan! Näpp, blev ingen produktion igår trots mannens försök - jag var helt enkelt för trött! Men som tur är är jag inte i äggofasen så det gjorde inte så mkt...
    Vi diskuterade värktabletter (måste köpa Alvedon istf Ibumetin) imorse och kom in på vad man får och inte får stoppa i sig (nu snackar vi annat än bananer! ). Mannen frågade om det är ngt han inte får äta/dricka - kul att han tänker så! Han spelar annars rollen av att inte vara så fokuserad på detta med barnalstring (själv är jag typen som gör allt jag gör superfokuserat, det är så att jag blir trött på mig själv), han försöker ge intryck av att han tar det med ro. Men det lyser igenom att han nog är lite otålig ändå ibland...

• nenne78

god morgon brudar!
    Igår övningsskörde vi skarpt läge, utan dykardräkt men långt efter ÄL. Vilken resa!!! Århundrates *rgasm! Fortsätter det så här blir det roligt att försöka bli gravida. 1 v kvar tills jag blir fru...

• Liten med Mindre

Ohh...vad spännande Nenne78. Bröllopet menar jag. :) Se till att varva ner lite i veckan om det går, och sen njuta och känna av varje sekund av bröllopsdagen.

• Snart så....

Holloj i babyverkstan-tråden

Ingen böj i sikte än men vi ska öva flitigt i helgen iallafall :)

Nenne78: Hahah..känner igen den känslan första gången man verkligen kör utan skydd. Wiiiihoooo!! *sitter och fliner för mig själv*

FruL: Guuu vad underbart att åka ivär under absolut värsta månaden. *avundsjuk* För en som får panik under vatten och inte kan snorkla så skulle jag trivas tipptopp att bara ligga i en solstol och slappa. :D

• A.M.

FruL:
    Maldiverna! Vi tänkte oss dit på vår kommande bröllopsresa (eftersom vi förutsatte att det skulle ta tid att bli med barn) - men nu hinner vi inte ens gifta oss innan ... I alla fall då hängde jag mycket på sajten:
    www.visitmaldives.com/Where_to_stay/index.php

för att hitta bästa stället ... Men du kanske redan har sett den sajten?

Måste återigen rekommendera lunchdejt-sex, hur bra som helst - hade jag inte redan varit på smällen hade jag blivit det i går

• mugglesfan

CicciL: vart var det ni var i Thailand som du rekommenderade här i tråden för någon månad sedan? Jag vet inte vilken sida jag ska börja leta på ens...
    Vi ska till Thailand i nov 2 veckor och tänkte åka till Koh Tao först men nu lutar det mer åt Krabi, Koh Lanta-hållet. Tips på bra hotell mottages tacksamt!

• mugglesfan

A.M.:
    detaljer tack! Toaletten på lunchrestaurangen ellerrrr?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?