• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Öh, hm *hand upp*, kaninerna kom från mig.

• Lapinette

mindre - Vad då ansiktet?!

• Liten med Mindre

Lapinette - det var det kaninerna handlade om. Unge herr kanin satsade på ansiktet istället för baksidan på fru kanin, första gången han försökte...

• A.M.

Har bara smygläst fram till nu (idag alltså). Ni verkar vara på fantatiskt humör tjejer - kul!
    Doggy Style, små kaniner och allt!

Lite lätt avundsjuk på er som får dricka vin! Vill tipsa om två av mina favoriter: Vitt: Clay Station - mumsigt och maffigt, drack det senast (länge sen nu) till en liten förrätt m grillad bläckfisk med chili och mangodressing

samt

Rött: Bonaterra (ekologiskt) Passar till pasta och bara rätt upp och ner. Så gott!!! Man blir inte bakis av det heller!

Skål på er inför helgen och sexa loss ordentligt så ska ni se att det klirrar till i bebiskassan!

• Skalaren

Man ska inte äta värktabletter som innehåller acetylsalisylsyra när man är gravid eller vill bli gravid (t.ex. Ipren), men paracetamolpreparat är okej (t.ex. alvedon), har inget med att göra om de är gamla preparat eller inte, de har helt olika verkningsmekanism.

Acetylsalisylsyra är en COX-hämmare och om jag inte är helt ute och cyklar så ökar mängden COX vid en ägglossning, om man äter COX hämmande preparat kan ägglossningen utebli. Kan inte mekanismen helt, men vet att det har med COX att göra. Jag tror inte att det är helt bevisat att det är så att acetylsalisylsyra kan hämma ägglossningen, men det finns forskning som pekar på det och därför ska man undvika det när man vill bli gravid.

Hos ett foster finns en öppning mellan höger och vänster hjärthalva som stängs vid förlossningen (vet ej exakt när). Eftersom fostret får syre från mamman så går inte blodet samma väg i hjärtat under fosterstadiet som efter födseln. Blodet hos ett foster går direkt från höger till vänster hjärthalva utan att passera lungorna. Om man äter acetylsalisylsyrapreparat under graviditeten kan öppningen i fostrets hjärta stängas i förtid och fostret får då syrebrist och kan dö.

• Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

Ditt inlägg kunde inte postas eller hamnade i ett av våra filter
    Bröllopstorget kommer strax granska inlägget och bryter det inte mot reglerna
    publiceras det inom kort!

HJÄLP!

Men jag kan ju i allafall säga att bonaterra viner är underbar, håller med dig AM.

Vidare så tror jag att Lapinette nu har 2 betydelser. Min fantasi om k***lla i knäet och sen liten kanin, kul pga vad vi pratade om innan

• A.M.

Testa Clay Station också! Hur gott som helst!

• mugglesfan

CiccL: vad är detta? var det ett annat inlägg som inte fick publiceras el det du skrev om "i knät"? Nyfiken-till-max...
    Gott med lite vintips! Här ska njutas medans man kan!
    Frugan: Inte alls dekadent att dricka vin ensam - iaf inte på ett negativt sätt Att dricka ett glas på egen hand, tex bubbel i badet är ju bara livsnjutarstil! Bara man inte gör det varje dag, då kan man ju börja fundera...
    Skalaren: tack för förklaring - nu känner jag igen det där med att Alvedon är ok. Måste inhandla lite sånt...

• mugglesfan

Jag måste bara göra ett inlägg om frekvensen i barnalstrandet. Alltså det här med att köra varje dag el tom flera ggr per dag - det tror jag inte jag lyckas få min man till. Kör vi oftare än varannan dag så blir det liksom oinspirerat för oss båda, ibland lyckas det inte alls (för hans del) och ibland kommer det extremt lite. Vi är nog inga sexmaskiner någon av oss... Men det innebär kanske att det tar några fler månader för oss att bli gravida (om det nu går alls), än ni som verkar kunna köra på så det ryker.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?