• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart-lilla-frun!

Men guuuud! Håller med Trigger- läs inte sånt där!! Det är ju ren skrämselpropaganda vissa gånger! Nu måste vi återvända till våra sunda, smarta, innan-babyhysterin-jag!
    Make love! För varje gång babyhysteriska tankar dyker upp- tänk på mannen du älskar och det förhållande ni har- en bebis blir till just på grund av detta och DET är det viktigaste, bebisen kommer när det kommer vare sig vi vill eller ej...
    Ja, det var de kloka ord jag orkade prestera idag haha, blä, har gått och dragit på mig något riktigt jobbigt-halsont(urk) och huvudvärk. Ska gå och ta en slurk whiskey strax, enl Emelie Öhrstig (sprintskidåkerskan ni vet) så ska det ju vara kanon för halsen!

• FruSofia

Jag håller med några av föregående talare! Bry er inte om allt som sägs kaffe och olika ställningar hit och dit. Jag har två barn och har både rökt och druckit (både vin & kaffe) som vanligt tills jag blev gravid med dem. Visst rökning är väl inte att rekommendera i nåt fall men kaffe och vin kan man i alla fall dricka, det är min fulla övertygelse

• ljuvlig

_koko_

Tack för dina kloka ord Tog mig ett snack med honom och han insåg att han har alldeles för mkt på jobbet mm. Och någonting gott, han listade ner en massa saker som han behöver "ta itu med" för att komma på rätt bana igen och bad om ursäkt.
    Jag inser nog mer och mer att det är väl det ett förhållande går ut på, att ge och ta helt enkelt! Och att ha en öppen dialog...
    Men vart i hela friden har min böj tagit vägen? Kan det va så att man helt enkelt inte har ÄL alla månader????

*kramiz alla*

• nu är jag fruL

godmprgon alla trådisar
    Hur har ni det denna morgon? Själv är jag i urskogen utan make och sex men just nu känns det okej att få längta

hoppsan vad jag var positiv helt plötsligt då !

trigger: SKÖNT att läsa ditt inlägg. Men besatt som jag är så antecknar jag febrilt * hmm tre gånger per dag* Snacka om makens drömscenario! okej kanske det gör susen...

men jag håller med både dig och fruSofia. jag tänker faktiskt inte sluta dricka alkohol förräns jag fått mitt plus. Jag älskar vin alldesles för mycket och tänk på hur många som blir på smällen på fyllan så kan det ju omöjligen försvåra att bli gravid.
    Nej vin slutar jag med när plusset kommer inte en dag innan!
    vad det gäller kaffe så... äsch... men cigg däremot har jag dragit ner på, känns som en bra grej ändå.

Nehej, tänk om man kunde få sitt lilla plus någon gång så man kan sluta denna jobbiga jakt. Tänk vad skönt att kräkas varje morgon, få ont i kroppen och svullna vader. Ohhh vad jag längtar

Tror jag ska förbi systemet idag!
    mmmm bubbel mmmm

• Snart så....

Godmööörning,

Trött som bara den idag, smällar man får ta om man går på bio :D
    Annars har jag mått illa sen igår kväll och magen är helt svullen, nu borde väl ÄL-vara på väg??? Ingen böj idag heller...

Jag tänker heller inte sluta med vin förrän den dagen man får plusset, har kanske tom druckit lite extra sista tiden hahaha

• Snart så....

FruL: Då ska vi inte tala hur underbart det är med dessa stora magar :D
    Vill ha nu!!!!

• nu är jag fruL

snart så: Ha jag dricker nog också lite extra. dels för att jag tog super fasta på att någon skrev att alkohol ökar blodflödet och kan underlätta graviditet ( japp man tror på det man VILL tro på ) Men dels för att jag hoppas att jag inte kommer kunna dricka vin snart och då vill jag ha druckit rejält nu. Sen är det ju så GOTT och kul

hoppas att du får böj snart. Ljuvlig. Jag tror att det kan vara så att man inte har ÄL varje månad faktiskt...

Ha Jag tänker utnyttja min graviditet MAXIMALT och bli en riktigt jobbig häxig tjock gravid tant. Japp jag ska bara sitta i soffan och trycka i mig godis och vänta på att bli uppassad jag ska skylla allt på att " nej det kan jag inte göra, jag är gravid"
    ha ha ha vad jag ska bli jobbig

• Liten med Mindre

Fler med ÄL på gång. Nu gör äggstockarna ont, och ont gör det ju tydligen medan ägget mognar. Släpper kanske till helgen? Då blir det åka av - ännu mer. :)

Å andra sidan är jag vansinnigt sugen redan nu. Han går omkring med ett flin därhemma, glad över sin pilska fru. :D

Planerar redan för en mysig fredag med "vitt viiiin och rekor". Klassiker som nog inte gör oss alltför dästa. Fast han får nog bara 1 glas...

• _koko_

ljuvlig - låter som att ni har ett väldigt bra förhållande, är glad att det löste sig så fint! :)

Jag ska på konferens [läs: suparresa :D] i helgen, så inge alkoholfritt här inte, hahahahahahaha.... Bli alltså inte oroliga när jag inte kikar in i morgon. Om jag inte är tillbaka på tisdag kan ni däremot börja undra... ;)

FruLlan - vilket härligt humör du verkar vara på idag - det smittar av sig!! :)

• Snart så....

Vilka är det som har ÄL till helgen?
    Snart så
    CicciL
    Moppy
    Mindre

Någon mer?
    kan blir attans roligt med statistiken om några plussar, 6/dag, ställning, vinintag osv :D :D

Svar på tråden gravid? när märker man av det?