• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Hur var det med kaffe egentligen - det diskuterades här i tråden för ett tag sedan. Varför är det dåligt att dricka kaffe? Jag har varit en dålig människa och inte skurit ner på det förrän nu (minskat ner till 2-3 koppar om dagen istället för 3-4 men det kanske inte räcker?).
    Ngn som vet?
    Det där med att ligga med rumpan i vädret och allt för att inte simmarna ska rinna ut har ingen betydelse har jag läst men försöka duger! Däremot ska tydligen en orgasm hjälpa som ngn skrev här innan men det där med samtidig orgasm har jag nog aldrig lyckats med, bara seriell

• nu är jag fruL

ja kaffe undrar jag också om. Jag har inte dragit ner på kaffet för att det är så gott och för att jag är så trött... Men hur mycket sabbar det ens chanser egentligen?

orgasm. Ja det är ju inte alltid det lättaste att det ska gå samtidigt. Jag vet att det hjälper om man får orgasm. Men hur är det om man kommer innan mannen? Då har ju kramperna redan varit när spermierna kommer simmande. Och ska man hellre strunta i sex om man nu inte får orgasm är det kört då?

Hmmm alltså inbillade symptom är hejdlösa Just nu sitter jag här och KÄNNER att jag går upp i vikt och att brösten växer!!! Ja snacka om att man kan inbilla sig det mesta. men jag bara känner hur tuttarna blir större och magen växer. Kul med tanke på att OM jag skulle ha blivit gravid så skulle det ha varit för en dags sedan och det är ju lite otroligt att jag skulle öka i vikt och få tuttar redan
    men som sagt man kan inbilla sig ALLT!

• _koko_

Jag har läst (rätta mig gärna) att upp till 3 koppar om dagen ska inte vara någon fara, men mer än det kan försämra oddsen. Tänk på att det även gäller männen!!!

• Snart så....

koko: vilken tur att ni hittade kissen, vissa kan väl bli instängda mkt längre?

Har faktiskt ingen aning om kaffefrågan men måttliga mångder hoppas jag inte ska skada (ca 2 koppar/dag)
    Problemet senare om man plussar är väl att man får springa ännu mer på muggen *s*

Efter lunchen började jag känna av mina äggstockar, hoppar ÄL kommer snart så man får praktisera alla tips :D :D

• Toca

Hej tjejer.
    Det har diskuterats mest effektiva ställningar och annat som ska hjälpa till så det blir ett plus. Mitt bästa tips är att gå ut och festa, kom hem och ha vilt, underbart 6 utan hämningar.
    Båda mina barn har kommit till efter en flaska vin och avslappnat mysigt "pipp".
    Lycka till tjejer!

• Frejis

Mmm, en liten fest och en flaska skulle jag behöva för att få till det ;) men det finns en övervägande risk att båda två somnar innan vi har hunnit påbörjat det som för tillfället endast avser att leda till familjebildning... skojar lite ;)
    Mina symptom för ÄL är här, har ont i magen sompåminner om mensvärk och känns faktiskt ganska otrevligt.
    Nu är jag fruL - jag känner mig svullen :) men mina bröst är totalt okänsliga *känner efter ;)* Fråga mig om en vecka då kommer jag att ha ALLA graviditetssymptom...

• ljuvlig

Hej alla här inne!

Blir så glad av denna tråd!! Har varit på dåligt humör hela dan. Min make är sur och tyken, förmodligen av stress. Och så är jag den som får ta hans frustration. Han blir sur över saker jag gör och jag märker att han inte orkar inte ta diskussioner. Bläääää,,,,, Och så väntar jag på min böj som borde ha kommit i söndags (beräknat på förra månadens menscykel). Fast på ett sätt är det bra att böjen dröjer för igår orkade jag ändå inte ha 5+1, när han var så grinig..

• A.M.

Hej alla igen! Jag vill bara lägga mig i kaffefrågan ... Tydligen försämras chanserna något om kvinnan dricker kaffe. Däremot så blir spermierna piggare om männen dricker kaffe. (Borde inte det ta ut varandra?) Dessutom ska killarna inte dricka så mycket alkohol ...
    Själv slutade jag faktiskt dricka kaffe medan vi var i babyproduktionsfasen och surade när sambon tog en fredagswhisky (tyckte han kunde dricka kaffe istället ). Tur att vi plussade så snabbt - annars vet jag inte hur hemfriden mått ...

Det är ju liksom svårt att spänna av och ha fritt vilt glatt sex under ÄL när man samtidigt är målmedvetet inställd på BEBIS! Det hann jag i alla fall uppleva innan plus.

Hur som helst, ibland är det bara så att man ska måste få det

• A.M.

Få det gjort skulle det vara där på slutet.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?