• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Moppy:

Mina första piller gav mig finnar när jag slutade.

Det andra jag prövade fick jag finnar av att använda. Det tredje mådde jag illa av och rasade i vikt. Faktiskt inte kul - fastän det ibland känns som ett drömläge att inte ha lusta att äta. Det tog bort finnarna tills jag slutade.

Nummer fyra gav finnar på nytt, nummer fem fick jag täta blödningar av och nummer sex gjorde mig deppig värre. Fast finnarna försvann tills jag slutade här med.

Hmm...måste ha räknat fel. Det blev så fasligt många piller?!? Nåja - kontentan är att jag slutade helt med piller och inte tänker börja igen heller.

Har fått hjälp av hudläkare med medicin mot acne / pormaskar medan hormonerna stabiliserar sig. Något de tycks ha svårt för.

Aldrig mer piller!

• Snart så....

Moppy: Jag har aldrig haft finnar än någon enstaka då och då men när jag slutade med p-piller så blev hyn "oren" och jag har fått massa finnar i hårfästet och på baken (av alla ställen). Fast nu börjar det bättre sig, var värst första månaden.

Nu har jag börjat med ÄL-testerna och ingen böj än så länge. Att det ska vara så dåliga odds på att bli gravid, 48 timmar med massa miljoner spermier...

• nu är jag fruL

ja varför ska det vara så svårt!?
    och varför vill jag så gärna ?
    och varför tror jag inte att det funkade denna månaden heller ?
    usch!!!!

• Jessie76

Ja int vet ja varfö du int förstå va ja säjjer?!?!?!

Jag undrade bara om ni "bara" försökte runt ÄL, men fick ju svar nyss - att ni håller på titt som tätt som nå andra kaniner

Jag känner inte heller att det blitt nåt men mensen har ju inte kommit än och till första droppen jufsas det på i Lule

Och en mastodont puss på er allihopa för att ni finns!

• Jessie76

Jag har heller aldrig haft finnar. Men när jag tog ut min spiral har det poppat österlänningar både här och där

Nä, det kan inte vara bra med dessa hormongrejjer - eller?! Borde vara dåligt för kroppen att inte "byta" ägg och blod varje månad? Jag vet inte, men det låter inte logiskt.....

• nu är jag fruL

Härligt jessie: översättning till lule mål det är inte illa det

Okej nu fattar jag! lite trög tant den här stackarn... men så blir det av avgaserna här nere i staden. för till skillnad från er så spänner vi ju inte för renen framför en släde när vi ska till jobbet
    hoppsan får jag stryk nu

Näe då vu humpar så fort vi ser varandra tyvvär är ju inte det så ofta då jag ju jobbar på annan ort nuförtiden. usch jag blir så attans arg så fort jag tänker på det vill inte alls!!!

Hoppas att det tagit för dig! När är BIM?
    själv så är ju min ÄL precis över men jag vet att det inte tagit...
    japp neggo fruLlan är här!

• Lapinette

Cheer up girls! Inga negativa tankar...då skrämmer ni iväg de små. Själv har jag mens för fullt. Tjohoo! Så här blir inga barn gjorda.

• nu är jag fruL

lapinette: du har så rätt så. Man ska INTE tänka negativt!
    Men usch jag tror att jag tyvvär är en sån sort som inbillar mig att det inte funkat för att inte bli besviken sen när minuset kommer...
    kanske dumt!

• Storasystern

Jag tillhörde de lyckliga få som aldrig haft finnar, men när jag slutade med p-piller första gången fick jag massor och riktigt vidriga sådana! Som bölder som inte ville komma ut och som gjorde jätteont. Så jag fick special-piller som är anpassade för att ta bort finnar och finnarna försvann! Nu har jag slutat med dem också och har visserligen fått några enstaka finnar, men inte som förut. Detta kan man leva med. Fast det kanske bara beror på att jag är van vid värre??

• Snart så....

nu är jag lite orolig, var hos kiropraktorn för ca 2 veckor sen och har sen dess haft lite småont i nacken. Går regelbundet till kiro men denna gången gjorde han något nytt. Skulle ringa och gå tillbaka eller ringa någon annan? Jag är lite rädd att han gjort något fel :(

Vi får gratis influensavaccinationer på jobbet och hur är det om man blir gravid? När det är dags att ta dessa så borde det vara BIM-dags, kan det vara farligt?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?