• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Det känns lite deppigt att behöva plocka fram tamponger mm igen. Förra gången vi gick förbi hyllan i affären tänkte jag "ingen idé att köpa mer förrän jag ser om det behövs"
    Tänker ni så "undrar om jag kommer att kunna dricka ngt på den festen om en månad" mm? På fredag ska vi på 10-årsjubileet på min mans företag (alltså där han jobbar) och det har jag vetat om i några månader. Jag tänkte för länge sedan att "undrar om jag inte kan dricka ngt då?" och hoppades givetvis på det. Men icke...
    Usch, min tur att deppa ihop, bläää

• Bröllopstokiig

Grattis Emmylou!!!! Åå vad roligt för dig!

Usch ni andra, jag var där förra helgen, deppade i 4 dagar, sen var jag tvungen att tycka upp mig. Har träffat min mamma i helgen och hon har predikat, så trött på allt tjat... grrrr
    Men vi ska köra igen till helgen, för jag har ÄL runt nästa helg!
    Hoppas alla mår bra i allafall och att ni har haft en skön helg!
    Kram

• Lapinette

Jag känner mig inte så deppig däremot lite orolig om vi kan bli med barn då vi faktiskt har varit rätt duktiga runt ÄL. Om jag visste att det funkade för oss förr eller senare så skulle jag tycka det var helt ok om vi blir gravida typ om 3 månader men det är mest det där att man vill veta OM det funkar eller ej.

• _koko_

God morgon! Här kommer en uppdaterad lista igen, säg till om något är fel!

GRATTIS Emmylou!!!!!!!!! :)

nu är jag fruL Stockholm 31år
    CicciL Stockholm 31år
    Stor&Liten/Mindre Stockholm 31år
    Lapinette Stockholm 35år
    Magda78 Göteborg 28år Gravid!
    Emmylou Stockholm 28år Gravid 22/9
    JeckaH
    Jessie76 Luleå 29år
    Gilmore Girl
    Snart så... Stockholm 28år
    mugglesfan Göteborg 35år
    162ochenhalv Skåne Gravid 18/9
    Eden-06
    Hanna_79 27år
    _koko_ Stockholm 28år
    red rose Gravid!
    Miss Tess
    A.M. 37år Gravid 8mån
    BrudSommar2006 Stockholm Gravid 15/9
    skorpan_ Norrtälje 27år
    Novemberbrud06
    Moppy Stockholm 29år
    pirr! Göteborg 29år
    fru Wikdahl
    Rickard+Marie 23/9 2006 Gravid!
    Vanilj 31 år
    FruSofia
    sweetstreet
    Bluebride20??
    Ljuvlig Göteborg 31 år
    nenne78 Gävle 28 år
    Snart-lilla-frun!
    Wilma77 29 år?

• Moppy

koko: kanske det är dags att lägga till en kolumn med plus bredvid åldern, dvs för de som plussat ? ;) vore kul att se statistiken...

Grattis Emmylou, förresten!

• LillaMy@

Bra jobbat _koko_!
    Uppdaterade mig själv med ålder osv...

nu är jag fruL Stockholm 31år
    CicciL Stockholm 31år
    Stor&Liten/Mindre Stockholm 31år
    Lapinette Stockholm 35år
    Magda78 Göteborg 28år Gravid!
    Emmylou Stockholm 28år Gravid 22/9
    JeckaH
    Jessie76 Luleå 29år
    Gilmore Girl
    Snart så... Stockholm 28år
    mugglesfan Göteborg 35år
    162ochenhalv Skåne Gravid 18/9
    Eden-06
    Hanna_79 27år
    _koko_ Stockholm 28år
    red rose Gravid!
    Miss Tess
    A.M. 37år Gravid 8mån
    BrudSommar2006 Stockholm Gravid 15/9
    skorpan_ Norrtälje 27år
    Novemberbrud06
    Moppy Stockholm 29år
    pirr! Göteborg 29år
    fru Wikdahl
    Rickard+Marie 23/9 2006 Gravid!
    Vanilj 31 år
    FruSofia
    sweetstreet
    Bluebride20??
    Ljuvlig Göteborg 31 år
    nenne78 Gävle 28 år
    Snart-lilla-frun, Dalarna, 31 år
    Wilma77 29 år?

• mugglesfan

Lapinette: jag känner exakt likadant! Jag är också lite orolig för att vi inte kan bli gravida. Visste jag det, vore det helt ok att vänta... Under alla år som jag ätit piller har jag väl missat några ggr att ta pillret i tid (och då är det ju "osäkert" i en vecka) men jag har aldrig blivit på smällen, trots att jag ibland struntat i annat skydd. Nu börjar man ju tänka att man kanske har ätit piller i onödan...
    Men ajabaja, inte tänka neggigt.
    JAg blir irriterad på mig själv också att jag inte kan slappna av mer - herregud, vi har bara gjort två försök! Come on... hysteriska fruntimmer

• Liten med Mindre

Har bestämt mig för att göra slag i saken och masa mig iväg på en kontroll. Passa på att göra cellprovet som jag missade vid bröllopet i våras.

Eller tror ni att det är en dum idé att gå och ta prov under ägglossningsvecka (tänkte gå ikväll och tror att det är ÄL torsdag/fredag)? Kan systemet ta "skada"?

Eller så frågar jag när jag är där - de måste ju veta. Velig...

(Måste förresten säga att jag var glad att jag var ogravid i fredags. Åt världens godaste middag med vin på italiensk lyxkrog. Mmmmm...gott! )

• _koko_

Moppy - fattar inte riktigt, jag skriver ju när folk blir gravida (de som inte fått datum beror på att jag inte minns riktigt)? Eller är det just plusset (+) du är ute efter? :)

LillaMy@ - är du alltså även Snart-lilla-frun?

• Lapinette

mugglesfan - såg att du och jag är jämngamla. Så du har också ätit piller nästan hela tiden? Jag har ätit sen jag var 19 år och bara haft ett uppehåll och m a o aldrig varit gravid...fast jag har dessuotm aldrig velat. Vet om att jag är rätt gammal för ett första försök och hade gärna provat på att bli gravid tidigare om jag bara hade funnit den "rätta" tidigiare i livet.

Slutade med mina piller efter bröllopsresan i slutet av maj/början av juni dvs vi har haft 3 försök på oss.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?