• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

www.bokauppland.se googlade jag fram nyss. Bokade en weekend på hotell havsbaden för många år sedan. Vi kom dock aldrig dit för att min kille inte tyckte han hade råd (samtidigt som han kunde lägga 1000-lappar på andra aktiviteter utan att blinka, behöver jag säga att vi inte är tillsammans längre??). ;)

Till hotell havsbaden kan man tom åka sl-buss om man vill vara ekonomisk. :D

Har en intensiv dag på jobbet, så ha en jätteskön helg i solen tjejer! Kram!

• Snart så....

Tack snälla för alla tips! Stor Kram till er :)

• mugglesfan

oj, hallå eller, hade fullt upp att läsa ikapp. var på kundbesök på förmiddagen och eftermiddagen var helt tokig - fullt upp. sedan ut med man och tjejkompis i solen och drack skumpa! det var jag värd efter allt slit i veckan. saknade tråden och var tvungen att kolla vad ni plitat ihop under dagen... kul att hänga här...

• Josefin82

Hej tjejer!
    En liten fråga.. Någon som vet om det stämmer att man kan göra RFSU:s grav-test en vecka före väntad mens?

• FruSofia

josefin
    Det är inte speciellt tillförlitligt eftersom hcg inte börjar produceras förrän ca 9 dagar efter ägglossning.

• Emmylou

Godmorgon alla underbara kvinnor i barnfabriken!
    Nu ska ni få höra något riktigt konstigt...Jag har +-at. I fredags. Och i lördags. Jag ska egentligen ha min mens på måndag eller tisdag och nu är jag fullkomligt livrädd att det ska försvinna, att det inte ska bli nån bebis. Jag känner på brösten och de känns litet mindre ömma(jaha ja ja då får jag väl mens imorgon då -suck-) Till saken hör att jag länge gått med en förkylning lurande i kroppen, jag har haft ont i kroppen men den har inte brutit ut, nu har den gjort det, har fått litet snuva men that's it... Nu känns det ju sålunda annorlunda i kroppen så nu tänker jag - jaha ja, det blir nog ingen bebis, den försvinner säkert... Jag vet att det kanske låter HELT galet men jag är så fruktansvärt rädd för att få missfall för jag har ganska många vänner som fått det sina första graviditeter... Helt knäpp är man, men jag vill bara att allt ska gå bra... Det är sån himla tur att det här stället finns, min man skulle tro att jag var galen om jag inte fick komma in hit och prata av mig litet.
    Nervös söndags kram från en litet spak förstagångs gravid

• Snart-lilla-frun!

Men grattis Emmylou!! Och godmorgon förresten... Klart att du kommer att vara en +-are låååång tid framöver, typ 9 månader!! Tänk inte för mkt på det där med missfallsrisken, jag resonerar såhär, missfall blir det när naturen upptäcker att ngt är fel med fostret. Naturens gång lixom... Lika jobbigt kan det nog vara när man väl drabbas av ett missfall men jag tycker det känns lite bättre att tänka på det här viset iaf.
    Hur länge har du/ni förösökt bli gravida?

• Emmylou

Snart-lilla- frun , vad gullig du är! Jo det är klart att man ska tänka så, jag måste nog bara försöka vara nu, inte känna efter så himla mycket.

Det är faktiskt vårt första ärliga försök, alltså vi använde CB:s ÄL- test för första gången.

Oj oj, man är nog kanske litet extra känslig också

• Snart-lilla-frun!

Menar du att ni har anv ÄL-testet och så blev du gravid på första försöket(ÄL)? Det är bra jobbat!! Och precis vad jag hoppas på också... Måste säga att det har fungerat jättebra med ÄL-testet! Men dyrt var det...
    Kände du ngt speciellt innan du testade dig, ngra tecken som tydde på att du var gravid? El är det eg ung samma som innan mens? Jag har bestämt att jag ska försöka låta bli att gravtesta "bara för att" den här gången och vänta tills jag känner ngn form av symtom. Efter att vi bestämt att vi ska försöka bli gravida har jag förbrukat 3 test mer för att...ja, "kanske är man gravid" typ... dvs helt i onödan. Och gravtesten är också dyra!

• Emmylou

NJa jag vet inte, jo jag har ont i brösten, alltså det känns som om nån har bitit mig jättehårt i bröstvårtorna...fast det inte är det . Annars mår jag som vanligt men å andra sidan är det ju så himla tidigt. Jo jag har en konstig smak i munnen också, litet metallisk eller hur jag ska säga.

Nu ska jag hålla tummarna för er, när är mensen beräknad?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?