• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Moppy

koko: sorry jag missade det på din lista. kanske det beror på att än så länge är det inte så många av oss som blivit gravida... men det ska det bli ändring på!!

• Mopedvin

Mindre - nackdelen med att ta cellprov under ÄL är att man får inte haft sex på ett dygn före..

• Josefin82

kattkatt: Är du säker? Jag gjorde cellprov och hade haft sex natten innan. Jag berättade det för barnmorskan för jag tyckte det skulle vara pinsamt om det rann ut något Hon sa att det inte hade någon betydelse..

• mugglesfan

Lapinette: du och jag är otroligt lika! Även jag har ätit ända sedan 19-årsåldern. Hade ett långt förhållande from 21 år tom jag fyllde 30. Sedan var jag singel i 2 år tills jag träffade min nuvarande man. Vi gifte oss i slutet på juli och det slumpade sig så att min dåvarande pillerkarta tog slut dagen innan bröllopet. Kände mig lite shaky när jag slutade äta (typ: "är jag verkligen redo för att bli mamma - hjääälp"), samtidigt var vi båda överens att nu ville vi försöka bli föräldrar. Så vi har försökt i 2 mån. Dock utan ÄL-test änsålänge. Men min sexlust har ökat sedan jag slutade med piller så vi har humpelidumpat ganska ofta får jag säga! Alltid ngt
    JAg har således haft ett kort uppehåll (när jag var singel) tills jag upptäckte att jag fick väldigt mkt finnar av att sluta med piller, så jag åt även när jag var singel. Har aldrig varit gravid, inte ens ofrivilligt.
    Det underliga är att så fort jag slutat, blev jag tvärsäker på att NU vill jag bli mamma! (Från att ha varit lite shaky som sagt precis när jag slutade.) Tålamod har aldrig varit min starka sida heller...

• Liten med Mindre

Kattkatt - vi hade trevligt igår morse. Så då har ju 24 h förflutit nu. Får väl gå hem efter provet och ha trevligt igen. :)

Får se vad vi kan göra av tvättstugekvällen denna gång. ;)

• _koko_

Moppy - ah, då förstår jag! :)

Jag verkar ha väldigt dålig karma för tillfället, för en av mina katter är borta sedan i lördags... Ska åka hem tidigt idag och gå ut och ropa efter henne, känns väldigt olustigt. Hon har aldrig varit borta förut... :( De brukar båda två hålla sig i närheten av tomten så det känns verkligen som att nåt måste ha hänt...

• Lapinette

mugglesfan - även jag hade ett långt förhållande men från 22-29 och sen efter det ett distans på nästan två och tills jag träffade min nuvarande man någon månad innan min 32-årsdag.

Vi sa från början att efter bröllopet ska vi försöka. Jag har aldrig haft något sug efter barn och hela tiden sagt att jag vill försöka men absolut inte få någon panik om det inte blir något. Och så sitter vi här...och jag har redan köpt Apotekets ÄL-test! Trots detta blev det inget denna gång. Önskar att min sexlust skulle öka efter att ha slutat med pillren men det har jag inte alls märkt av...dock har bysten och vikten gått upp något, har otrolig mensvärk ...samt i början mer finnar m a o inget positivt att säga. Längtar tillbaks till pillrena.

• Mopedvin

Josefin - www.vardguiden.se/Article.asp

Jag kan tänka mig att det är för att man skall få ens slidsekret på de tre prov man tar och inte sperma, i spema kan man inte påvisa cellförändringar

• Snart så....

Puhhh äntligen är mötena över :)

Lapinette & Mugglesfan: Har gått på piller oavbrutet i 12 år innan jag slutade så är lite skrajj över att inte veta om allt fungerar. Vi tänkte oxå att vi ska låta naturen ha sin gång men imorgon ska jag börja med ÄL-testerna inför försök 3.

• Jessie76

Jahaaa ja... Men håll på å träffas ni då som bor i Stooockholm minsann
    Tänk inte på oss (mig?) som inte får va meee

Jag är lite kluven - jag vet inte om man framkallar den här gravidkänslan hela tiden eller? Fan jag undrar om man gör kroppen sjuk själv!
    Jag känner mig så jäkla uppblåst och illamående att jag var tvungen testa i lördax men inte kom det nåt plus. Nu är det ju inte så längesen jag hade mens så att det var ju egentligen inte aktuellt med nån test, men man blir ju sjuk i huvvet nästan! Eller jag kanske pratar för mig själv?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?