• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Jessie76

Jaa... det räcker ju med en

• Moppy

Usch appropå ingenting, måste säga att att jag läste om svåra förlossningar igår på Aftonbladet. Fy farao vilka horror stories.... De hade spruckit både här och där och hade inkontinens problem och icke fungerande ringmuskel! Blev plötsligt inte så sugen att skaffa barn....

• _koko_

Hahahaha, undrar vad det var jag läste för nåt då... Ganska fascinerande egentligen...

• _koko_

Storasystern - jag mådde såå mycket BÄTTRE efter att jag slutade med ppiller!! Mer sexlust, gladare, snällare, livet blev ljusare helt enkelt. Sen känner jag av kroppen mycket mer nu när vi försöker få barn, det kanske är det du menar? Men det tror jag mest beror på att man letar tecken och känner efter hur man mår hela tiden, vilket man knappast gjorde förut. :)

• Telemarkgrrl

Till nästa version av listan: Telemarkgrrl bor också i Stockholm.

Fast om det blir några barn gjorda i Telemarkgrrls hem återstår att se. Fick igår reda på att cellprovet som jag tog för två veckor sedan visade på cellförändringar. Så nu måste jag ta ett nytt prov och vänta två veckor till och därefter en ev. behandling. Suck, som om det inte räcker med ens ålder, endometrios, mensvärk som håller i sig i flera veckor och annat sk*t.

Om det inte var för att mannen var allergisk så skulle jag skaffa en hund och förtränga allt vad dom nedre regionerna heter (om om det nu skulle gå....). Typ Våga Vägra Mens!

• Snart så....

Tillhör oxå skalan som mår mkt bättre sen jag slutade med pillerna. Undrar bara varför man inte kollade upp de olika alternativen som finns lite tidigare men det är väl lätt att rulla på i samma spår.

Moppy: Ingen ide att ens titta/läsa/höra massa om förlossningar, vad som kan gå fel osv... håller med om man blir lite avskräckt. Bättre att koncentrera sig på övandet att först för att få plusset :D

• Storasystern

Kanske känner jag bara efter för mycket just nu. Så är jag förståss stressad inför bröllopet också, det hjälper väl knappast till.
    Började med ÄL-testerna idag iallafall. ingen böj i sikte...

Förlossning verkar väldigt läskigt, men en kollega till mig som har tre barn säger att om det bara var att föda dem som var grejen (att slippa ta hand om dem efteråt) då skulle hon ha jättemånga barn för förlossningen var så häftig! Det tycker jag låter bra, då kanske jag vågar mig på ett barn iallafall (om det går förståss...)

• Moppy

Snart så...: Ja man får foka på att först bli på smällen, sedan får man hoppas att hormonerna gör en mer redo för förlossningen... (GULP!)

På tal om p-piller - är det ngn mer som har fått finnar efter att ha slutat? Jag tillhör en av dem som aldrig har haft en finne i mitt liv (nåja) och som nu har de små rackarna både på halsen och på kinderna. Usch, usch, nej p-piller blir det aldrig igen!

• Bröllopstokiig

Jag tillhör dem som blev helt störd av mina p-piller, höll på att sluta i seperation, men jag slutade med dem för 3 år sedan Tack o lov. Hade inga problem med något annat än humöret!

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    jag har upptäckt att jag saknar er alla i den här tråden när jag inte är här utan sysslar med sånt elände som att jobba. Fatta att n i betyder rätt mycket tjejer puss på er!

koko: Fyyyyyyyyyyy vad hemskt. Jag ska hålla tummarna för kissen allt vad jag bara kan. usch det är så hemskt när ett djur försvinner. Det har tyvvär hänt oss också. MEN det har även hänt att en liten trött katt dyker upp efter flera dagar och ser jätrte förvånad ut över uppståndelsen. Så ge inte upp hoppet. Hon kan fortfarande komma tillbaka. Hon kanske bara är inlåst någonstans.

Vad skönt att höra att det ändå är så många spermier så att det kanske är okej att så många rinner ut. Jag har oroat mig järnet för det.
    jag är dock HELT överygad om att det inte tagit den här ÄL, jag vet inte varför men jag bara känner det. Men det blir vel en omgång till i kväll och kanske i morgon bitti. sen är det ju dags igen att åka på tjänsteresa...
    fy vad hemskt det är!

Usch att det är så himla usla odds att bli gravid. Hur kan det finnas så mycket barn?

Jessie: hmmm jag fattade inte riktigt din kommentar. Sluta försöka fast inte ÄL? hmmm men det är vel för att du skriver på norrländska och vi dryga s-holmare inte fattar
    puss på dig

Svar på tråden gravid? när märker man av det?