• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Fortfarande ingen kisse i sikte... :(

fruL - jag har funderingar åt andra hållet - tycker ofta att det knappt kommer ut nåt alls, tänk om han bara ger mig pyttelite att jobba med...
    Härligt att du fick böj på söndagen förresten, det var ju perfekt! :)

Storasystern, hjärtligt välkommen! Har skrivit upp dig på listan, lägger ut den strax.

Mindre - 50% inom ett år, det var ju ännu sämre odds än jag trodde. Nåja. Det blir när det blir.

• _koko_

Här kommer en uppdatering igen:

nu är jag fruL Stockholm 31år
    CicciL Stockholm 31år
    Stor&Liten/Mindre Stockholm 31år
    Lapinette Stockholm 35år
    Magda78 Göteborg 28år Gravid!
    Emmylou Stockholm 28år Gravid 22/9
    JeckaH
    Jessie76 Luleå 29år
    Gilmore Girl
    Snart så... Stockholm 28år
    mugglesfan Göteborg 35år
    162ochenhalv Skåne Gravid 18/9
    Eden-06
    Hanna_79 27år
    _koko_ Stockholm 28år
    red rose Gravid!
    Miss Tess
    A.M. 37år Gravid 8mån
    BrudSommar2006 Stockholm Gravid 15/9
    skorpan_ Norrtälje 27år
    Novemberbrud06
    Moppy Stockholm 29år
    pirr! Göteborg 29år
    fru Wikdahl
    Rickard+Marie 23/9 2006 Gravid!
    Vanilj 31 år
    FruSofia
    sweetstreet
    Bluebride20??
    Ljuvlig Göteborg 31 år
    nenne78 Gävle 28 år
    Snart-lilla-frun!/LillaMy@ Dalarna 31 år
    Wilma77 29 år?
    Telemarkgrrl 36 år
    Storsasystern Stockholm 30 år

• Jessie76

Frullan - var det inte nyss du hade mens? Ni har väl inte slutat på grund av ett Ägglossningstest? Kör på, dom lever ju länge.... Fem dygn som nån sa - jag menar, du är ju inte ofruktbar bara för at CB säger att du inte har ägglossning mer? Kämpa på nu!

Koko - har du en tjejkatt? Kanske hon hänger på "mammas" friarstråt nu och kommer hem med ungar hela magen? Det vore ironiskt Nä, jag hoppas den kommer hem snart... Tråkigt det där

Så länge alla hittar tråden kan den ju heta hursomhelst... Jag har lite samma dilemma, fast jag har berättat att jag "hjälper" er med tips - hihi, alla sätt är bra utom dom dåliga

Nä, ingen aning om servicen, men återkommer Jag behöver den nu...
    Ska till kiropraktorn elva - men jag vet inte om det är lungorna eller ryggen eller vad det är ont gör det

• Liten med Mindre

Lycka till Jessie76. Säkert är det bara en saftig låsning med härliga muskelknutor i ryggen. Har fått såna tidigare - när det gör ont att andas. Usch och fy!

• Storasystern

Knäpp fråga: Är det någon annan som har mått dåligt av att sluta med p-piller? Jag mår illa nästan hela tiden och har ont i äggledarna/äggstockarna (där jag tror att de sitter...). Och nej, jag är tyvärr inte gravid även om det är fin-fina grav-symptom.
    Om man mår dåligt mest hela tiden, hur ska man då märka om man blir gravid??

• Lapinette

Shit, inser att jag har ljugit om min ålder. Lapinette 36 ska det stå och inte 35. Snacka om förvirrad!

Har också varit orolig gällande att det kommer ut så mycket sperma trots att jag ändå legat kvar i sängen ett bra tag efteråt så de skulle få möjlighet att simma i rätt riktning. Skönt att höra att det är normalt.

Gällande att bli gravid så har jag hört att 7 av 10 blir det första året. Vilket fall som helst man ska inte deppa ihop efter 2-3 försök då det verkar helt normalt. Tyvärr så har man läst för mycket här inne på BT om folk som lyckas bli gravida vid första försöktet och sen hoppats på detsamma.

• A.M.

Hej alla! Gammeltanten (37) vill bara lugna alla som tror att "allt rinner ut". Bebin i magen blev till just en sådan gång - när jag var tvungen att rusa iväg efter en av våra göra-barn-lunchdejter ... Då tänkte jag att det inte hade lyckats just p g a att det mesta verkade rinna ut ...

Men det är ju miljoner små tuffingar som simmar där inne (någon som vet hur många?) så det finns liksom att ta av!

Lycka till alla som försöker!

• _koko_

Lapinette - det kan lika gärna vara jag som skrev fel. :) Rättat nu, kommer i nästa version!

Jessie - det är en tjej, men hon är kastrerad sedan 4 år och ger sig sällan ut på långa strapatser... Usch, det är jobbigt, men jag avskärmar mig, vägrar liksom inse att hon är försvunnen. Börjar jag tänka på det blir jag superledsen och får såååå dåligt samvete och tänker att jag aldrig ska släppa ut en katt mer... Men sen minns jag hur lyckliga de blev när vi flyttade hit och de fick börja gå ut...

Men det här har ju ingenting med barnalstring och fertilitet att göra!!! Sorry... :)
    Har för mig att jag läst att det finns runt 45 miljoner spermier i en utlösning... Någon som vet?

• A.M.

Har kollat upp antalet spermier nu: 160 miljoner.
    www.kondom.nu/farbrorolle.asp&qacategoryid=2&subcategoryid=31&qaid=6924#
    Så känns det som om det mesta rinner ut så kanske det ändå är kvar säg en miljon ... Borde väl räcka - de är ju envetna och målstyrda!

• Mopedvin

200-500 milj har jag fått lära mig på barnmorskeutbildning

Svar på tråden gravid? när märker man av det?