• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • ljuvlig

Hej
    Makade iväg till Apoteket för att inhandla ett nytt ÄL-kit. Trodde att det fanns lösa stickor att köpa till CB men tydligen inte. Shit, det blir ju svindyrt!! Grrr... Jag menar, har man en gång köpt så har man ju själva digital-grejsemojsen, så varför ödsla pengar på det?!!

• Mopedvin

Ljuvlig - förut sålde de lösa stickor men inte nu längre! Håller med om att det blir jättedyrt. Och vilket slöseri med de digitala apparaterna...

• Snart så....

Ljuvlig: Håller med, det blir dyrt med CB men skulle nog inte våga chansa med något annat märke. Det går att beställa från nätet men man spar typ 10:- så det tycker jag inte är värt krånglet.

Jessie76: Man tolkar nog allt lite för mkt just när man planerar barn. Minsta lilla sak blir grav-symptomer *s* Ännu svårare blir det när man gått på piller länge, då vet man knappt alls hur kroppen fungerar.
    Tur att det fiinns många på denna tråden som är i samma sits :D

• Snart så....

Jessie76: Kom till stockholm du oxå när alla ska träffas :)

• Telemarkgrrl

mugglesfan och Lapinette - här har ni en till! 36 år, p-piller sen jag var 17 (med ett avbrott), inga tidigare graviditeter och snart dags för försök 1. Hade inte heller så lätt att hitta rätt kille.

Känns jätteläskigt. Men nånstans har jag alltid känt att jag inte kan få barn och vant mig vid den tanken. Så jag *tror* inte att det blir en jättechock om vi inte kan. Snarare skulle det bli en chock - men en rolig sån - om jag blev gravid, har otroligt svårt att föreställa mig själv med jättemagen.

• Lapinette

Välkommen Telemarkgrrl till plus 35 utan barn på denna tråd !

• _koko_

fruL - Var är du? Hur gick det i helgen, fick du någon böj?

Telemarkgrrl - jag har samma känsla som du, tyvärr verkar ju min känsla kunna stämma... Men men, inget är bekräftat ännu, så det är bara att fortsätta öva (har ju inte alls övat länge, så jag ska väl egentligen inte klaga). Den här månaden känns dock som en mellanmånad eftersom jag väntar på mitt återbesök hos gyn. Snart bara 2 veckor kvar...

• Telemarkgrrl

Lapinette - tack! Hur det än går så är det ju skönt att veta att man inte ensam om att försöka skaffa sitt första vid en så "hög" ålder.

_koko_ - det behöver ju inte vara så att känslan är rätt, jag har många gånger varit övertygad kommande katastrofer (varje gång jag flyger till exempel) utan att det har hänt nåt. I det här fallet kan det ju vara så att ens fantasi helt enkelt inte räcker till för att föreställa sig hur det är att vara gravid och så tror man att det inte går. Ge inte upp än bara, tänk på dom där 7 månaderna som det tar i genomsnitt!

• mugglesfan

Själv har jag alltid vetat att jag vill ha barn, hade bara svårt att hitta rätt man (jag också). Och någonstans innerst inne är jag helt övertygad om att jag kommer att bli gravid men ibland kommer tvivlet, fast då försöker jag trycka bort det. Affirmera mera!!

• LillaMy@

_koko_ Haha, jajust ja, jag är lite skizo jag... Tänkte inte på det! Uppstod ett problem förut när jag var inloggad hemma och satt på jobbet och skulle va me på BT... Men jag ska försöka hålla mig till en personlighet, för enkelhetens skull...
    Jessie76- vi får väl ordna en Norrlandsträff då för oss som inte kan masa oss till den stora staden!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?