• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Nu hände det igen! Min kollega Olof var här vid datorn och nu är jag helt säker på att han såg trådtiteln. Jag måste erkänna att jag blev lite röd i fejan. Men va fan - det är ju samtidigt ganska kul (försöker jag intala mig). Och jag är ju inte ens gravid... (vilket han säkert tror)

• Snart så....

hahaha...det är lite farligt att ha denna tråden öppen ibland *s*
    Jag har börjat att gå ur denna tråden och bara "vara" på relationer då blir det inte lika uppenbart :D

• Jessie76

Haha... Jo det får vi LillaMy, eller så tar vi en tripp till Fjollträsk å kollar in galningarna utan att dom vet

Jo, jag har ju gått med spiral sen sista barnet typ (hon blev 6 år i somras) - man har ju glömt bort hur allt känns!
    Men nu mår jag riktigt konstigt.... Jag får se om det har med ryggen att göra eller så behöver man en service - hahaha - 30 000 km service med oljebyte

• Snart så....

Jessie76: hahhaa...några tips var de utför denna "service"? :D :D

• Josefin82

kattkatt: Ja, det låter ju rimligt.. Konstigt bara att jag inte fick den upplysningen innan, och speciellt konstigt att hon sa att det inte var någon fara när jag frågade.. Hoppas bara jag inte behöver göra det igen, eftersom jag har världens gyn-skräck.. Men är väl kanske bara att vänja sig nu när man försöker bli med barn..

• nu är jag fruL

Hejsan alla kämpande donnor
    Japp när nästa trd skall öppnas (om det blir jag som gör det) s kanske vi ska bara välja titeln "hur märker man av det" och skippa ordet gravid. Jag tror att det är många av oss som hamnat i lite konstiga situationer pga av titeln. Men jag hade inte den blekaste lilla tanke på att det skulle kunna bli så när jag ställde frågan. Sorry

koko: japp fick böj i söndags och vi har kört en omgång varje dag. Men söndagens omgång tror jag "rann ut" då jag fick sån magvärk och behövde gå på toa.

Det är en sak jag undrar om, ibland känns det verkligen som att "allt" riinner ut. Detta får mig att nästan deppa ihop. Men är det verkligen så att allt riiner ut, lite stannar vel kvar eller?

Det känns som om att det är så otroligt mycket som kan gå fel när man vill bli med
    barn. Jag kan inte fatta att det finns så många barn i välden.

Jag har precis som några skrev också känslan av att jag är steril. Och gyn har ju sagt att det kommer bli svårt

Jag känner att det inte har tagit den här månaden heller...

• Storasystern

Hej på er!
    Jag har läst i tråden ett tag, och nu börjar det bli dags att hänga på. Vi gifter oss snart och jag har slutat med p-piller, men misslyckats med att bli gravid två gånger i rad *missnöjd som tusan* så nu blir det ÄL-test och varannan-dags-sex inför nästa gång. Om jag får vara med i den fina listan så är jag 30 och bor i Stockholm!

• Liten med Mindre

Jessie76 - du är inte ensam om att må konstigt. Har haft humörsvängningar, mått småilla och molande äggstockar sen före mensen (som var förra veckan). Men allt såg bra ut enligt barnmorskan igår (gjorde mitt cellprov i alla fall), så det är nog inga bebisar som luras.

FruL - tror jag har läst på någon av länkarna som tipsats här inne, att 95% av spermierna rinner ut igen. Så det ska vara normalt.

Angående ny tråd - när det blir en sån, kan vi ju sätta gravid sist i titeln om vi vill ha det med. Då syns den inte i listen längst ned. Bara "Hur märker man..."

Ägglossning den här veckan, och det är ruskigt dålig aktivitet hemma. Trötta, hängiga, konstig i magen, mycket att göra. Undrar hur vi ska få till det.

Lycka till alla som har "aktiva veckan". :D

• Liten med Mindre

Förresten nämnde barnmorskan igår att de flesta som försöker blir gravida inom 2 år. 50% inom 1 år.

Hur tröstande var det när vi vill ha barn nu???

• Liten med Mindre

...försöker bli gravida BLIR DET inom 2 år...

skulle det ju vara.

(Mycket trött Mindre denna vecka.)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?