• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nenne78

oh, det där med metallsmak har jag hört ska vara grav-symptom *hoppas, hoppas* Sort grattis i så fall och väl skjutet!!!

• ljuvlig

Gomorron på er alla i göra-barn-verkstan
    Oj, har inte varit inne på ett tag. Vilken fart denna tråd har, hi hi!! Härligt att se och även att läsa förstås...

Kan vi inte uppdatera listan snart? Misstänker att det tillkommit några stycken (i alla fall lilla jag).

Läste att det diskuterades om rubriken "gravid? när mär...." Jag håller med, man vill ju inte att kollegor, chefer ska se. Det är ju liksom en liten mysig hemlis

nu är jag fruL;
    Vad säger du? När BT:s bästa tråd är full kanske vi kan byta ut rubriken

Själv är jag på bättringsvägen med min UVI och det är bra för nu i dagarna har jag ÄL! Men jag fattar fortfarande inte det där med böjen. När har man egentligen ÄL? Sist visade sig böjen i 2 dagar men när i hela friden lossnar ägget? Blir inte klok på detta...

Sist Emmylou;
    Stor kram till dig, håller tummarna för att det är en bebis där inne!!!

• sweetstreet

Grattis Emmylou!!!!

Jättekul! Oroa dig nu inte för mycket.
    Själv ska jag ha ÄL när som helst men eftersom vi har besök hos oss i flera dagar så vet jag inte om det kommer att fungera att "pricka" in det ändå denna månad. :(
    Vi bor nämligen väldigt trångt så det är inte mycket "privat" alls här när man har övernattande gäster...
    Jaja, man får hoppas att ÄLen är lite sen, för då hinner besöket åka innan det är dags!

Och det där med böjen förresten tror jag är när ett visst hormom stiger i kroppen (minns nu inte vilket) men det är iallafall detta hormon som gör att ägget lossnar. Så detta betyder att när böjen visar sig så är ägglossningen på gång. Tror det står beskrivet att man då har störst chans att bli gravid de närmsta två-tre dygnen efter att man ser böjen eftersom ägget ska lossna ungefär inom 24 timmar efter att hormonet stegras (= böj!) och sedan tar det ca 24 timmar för ägget att vandra genom äggledaren, och då kan det ju bli befruktat! :)

• mugglesfan

hej på er - tror jag fick montan igår det kom några droppar rött, sedan ingenting men det händer ibland att den inte kommer igång "på riktigt" förrän efter ett par dagar. jag har så himla svårt för att inte tänka att det var en nidblödning (nu när jag vet att det förekommer) fast jag VET att jag har fått mensen. irriterande... hoppet är det sista som dör typ. försöker tänka stenhårt att "på't igen" men liiite besviken är jag. vi har dock försökt 2 mån så jag ska inte klaga än... denna månaden är det iaf jag som sällar mig till ÄL-testarna!

• mugglesfan

grattis emmylou förresten! önskar jag var i din sits...

• Emmylou

Tack för grattis sweetstreet och mugglesfan. Nu är det bara att hoppas att det "håller " i sig som sagt. Man har haft mens hur länge som helst och jag skulle ha háft min imorgon så kroppen och hjärnen samarbetar inte just nu . Och jo jag vet, ska inte tänka alls nu, för jag känner mig ju som vanligt bortsett från metallsmaken och ömmande boobs.

Vi höll kolla på Äl och "sparade" typ fyra dagar innan så det skulle vara pigga och krya simmare , det funkade ju bevisligen så det kan jag rekommendera!

• Lapinette

Och vi lyckades inte alls trots att vi kollade in ÄL och försökte. Känns jädrans trist men hoppas på att det ska fungera nästa gång. Tänk att man ätit p-piller hela sitt vuxna liv och så är det faktiskt inte så lätt att bli gravid.

• Emmylou

Lapinette, du har alldeles rätt. Det är grymt mycket som ska stämma in för att det ens ska bli nåt. Men vet du vad jag hörde apropå ingenting, att man ska se till att damen och herren bör nå " klimax" samtidigt för då hjälper lixsom tjejens undermuskler till att jobba in simmarna. vet inte om det stämmer, känns det igen? Och styrkekramar och lyckatill rop i massor !

Svar på tråden gravid? när märker man av det?