• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart-lilla-frun!

nenne78- jag har också anv ÄL-testet som en liten koll på att allt funkar. Som jag skrivit tidigare har jag tokkonstig mens, senaste mensen jag hade var slutet på juli och via ÄL-testet har jag tydligen ÄL nu... Hm. Men hur som helst känns det helt enkelt för drygt och ovetandes att bara anta att det finns en ÄL någonstans därute... Jag har köpt en förp och testat lite då och då, hade nog lite på känn att det kunde vara ÄL-time nu så testet var en bra 'verifierare'...
    Har man regelbunden mens kan jag kanske också hålla med om att ÄL-test är överflödigt och bortkastade pengar...
    sweetstreet- tack för förklaringen med 'fullt böj' har inte heller fattat riktigt, bara fått kopplingar till den sk skinnbananen som nenne78 skriver om, haha

• Emmylou

Hej alla underbara kvinnor. Sitter och myser i min nya plyschdress (eller hur det nu stavas) och läser alla inlägg...Får litet prestationsångest dock, när hinner ni skriva allt? Är det många som jobbar framför datorn? För hos mig är det pekfingervalsen och om jag har tur tio minuter framför datorn varje dag(har en datanörd till make ).

Jag vill också ses och dricka vin, eller helst inte vin då vi alla hoppas på att få sluta med det snart . Men man kanske ska passa på om det nu inte blir + på lördag...

Hur som vore det kul att få ett ansikte till alla, nu är kag också oficiellt anmäld. Var ska vi gå ?

• Josefin82

Nenne78: "Klumpen" kommer före ÄL. "Slemmet" gör det lättare för spermierna att ta sig dit dom ska.. Jag har iofs flera klumpar som börjar komma ca 4 dagar före ÄL och håller på tom dagen jag har ÄL. Vet för jag har blivit beroende av ÄL-stickor

• Wilma77

Hej
    Jag har kollat in här några gånger och eftersom vi just håller på och försöker bli gravida (isch första gången jag erkänner det) tänkte jag att det kan vara trevligt med några likasinnade.

vi är väldigt nya i gamet denna månad är första gången vi ska försöka. Det kommer bli väldigt pirrigt!!

• nu är jag fruL

morrn på er alla wannabe dräktiga honor
    Idag är det fredag och det innebär att tåget i em tar mig hem till ljuvliga stockhom och MAKEN. Här skall jufsas HELA helgen. Jag funderar på att slita av mig och maken kläderna och inte ta på dom igen förräns på söndag då jag måste till stallet en sväng. jag tror varken hästarna eller stallfolket skulle uppskatta om jag kom dit naken

Tog ÄL sticka nr 2 i morse men utan böj. BRA jag hoppades ju att den skulle komma i morgon för att hinna med en omgång även innan den kommer. Jag kom även på att jag räknat lite fel och att det är i morgon som böjen enligt schemat ska komma.
    Hoppas bara att den fattar det också

emmylou: kul att du kommer med jag tror dock inte att vi bestämt tid och plats än.
    Inte ska du få prestationsångest för att du inte skriver lika många inlägg som vi andra totalt besatta. var glad om du lyckas JOBBA på ditt jobb. Det har nämligen jag lite svårt med

• Bröllopstokiig

nu är jag fruL:
    Familjkelivs ägglossningkalender är missvisande, jag hade INTE min ägglossning förrän 4 dagar efter det datumet det hade visat på nätet. Jag har ÄL på 16 dagen med, så det är bra att du kör med stickorna. Jag köpte nytt paket i går, ska börja testa igen nästa helg.
    Denna gången ska det fan i mig TA!

• nu är jag fruL

cicci: så känner jag med!!!
    ta det inte den här gången så kommer jag bli helt GALEN
    Jag vete sjutton vad jag tar mig till annars! VARNING för att om det inte tar så är det jag som går runt med k*-pisten*** på stan

näe men jag pallar inte ett neg till... fast jag borde ju ställa in mig på det med tanke på diagnosen från gyn
    men jag vill ju så gärna..

jag kör inte med FL kalender utan den kalender som kommer med cb äl tester. Den stämde så bra förra månaden så jag tror att den kommer göra det även den här.

• Bröllopstokiig

Okej FruL jag trodde du körde med Familjeliv kalendern, den är skit kass. Jag missade min ÄL pga den första gången vi provade i somras.
    Jag avgudar stickorna, men jag har ju fått reda på först nu att när LH stegringen visar sig, den dagen man har full böjj, så ska man köra minst 3 dagar efter det. Jag trodde det var den dagen och kanske dagen efter... men det kan ju ta tid innan ägget pluppar av...
    Ja du, jag tar upp min k-pist jag med och går bärgsärkargång på stan om det inte tar. Jag kommer inte stå ut med ett 4e negativt svar. Funderar på att skita i det 5e gången i så fall och sen plocka upp det igen, eftersom jag inte har lust att få barn mitt i juli, men så kan man ju inte heller tänka. Jag kan inte hjälpa min besvikelse över att jag inte fick mitt majbarn, men det kanske jag kan ordna till nr 2

• nu är jag fruL

cicci: oj att man skulle köra 3 dagar efter böjen det var nytt för mig. På BC testet står det ju bara att "om man har samlag* inom 48 timmar från böj så ökar man sina chanser att bli gravid. lagom luddigt och bra...

Bra! då kan vi ju gå gemensam bärsäkargång om det inte tar nu jag kommer att vara livsfarlig jag lovar!!!

SKÖNT att höra att en person till tänker lika dant som mig. Jag har pratat med maken om vilken tid på året jag vill ha barn och gå gravid osv. ´Han blir nästan sur och tycker att det är hemskt att vara så ytlig så att man inte vill ha barn då och inte då. Han tycker att jag är alldeles för teknisk när jag pratar så.
    MEN jag vill absolut INTE ha barn i nov-dec!!!
    jag vill absolut helst ha barn på våren men det blir ju inte så nu
    helst vill jag inte gå höggravid under sommaren, men det kan jag ta...

men som du säger vi får våra vår barn med nr 2!
    kram

Svar på tråden gravid? när märker man av det?