• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

snart så: vad det gäller vaccin så skulle jag ringa till vårdscentral/MVC eller sjukvårdsupplysning. Vad det gäller kiropraktor så har jag ingen erfarenhet av sånt heller...

• sweetstreet

Hej tjejer!

Det verkar som om alla håller på för fullt!!
    Själv tror jag att jag ska ha ÄL nu i dagarna, men vi har ju som sagt besök här i vår pyttelilla lägenhet så det har blivt rätt dåligt med jufsandet... :(

Fast vi lyckades faktiskt få till en snabbis (hehe!) häromdagen när besöket var ute på stan!!!! :)
    En liten extra krydda tycker jag! Detta med snabbisar är helt klart underskattat!! :D

Telemarkgrrl,
    Oj vad jobbigt att proverna visade cellförändringar. Hoppas att du klarar av att inte oroa dig fram till att du får nästa svar. Jag tror de brukar ta prov igen just för att vara säker på att det är något. Jag har hört flera som haft cellförändringar i första provet men inte i andra. Om man t ex har sex dagen innan eller så kan detta visa sig som positivt på ett cellförändringsprov.

• Telemarkgrrl

sweetstreet - tack!

Nä, jag försöker att inte oroa mig för mycket. Det är ju vanligt med cellförändringar, jag har haft det en gång förut. Om det skulle vara det igen så hoppas jag på att det bara är lätta förändringar och inte såna som kräver operation under narkos. Jag gillar *inte* att bli sövd, jag är kontrollfreak.

Fast det allra bästa är ju förstås om prov nummer två inte visar på några förändringar överhuvudtaget.

• mugglesfan

JAg har sett ett svar från en läkare på det där med att simmarna rinner ut. Frågan var om det hjälper att ligga kvar i sängen, med tex en kudde under rumpan så att de inte kan rinna ut. Och svaret är att det ska inte göra ngn skillnad att typ springa på toa direkt. Det som rinner ut är väl det som inte kom tillräckligt långt upp
    Så som vi håller på och funderar så kan man verkligen undra hur folk kan bli gravida till höger och vänster
    Lapinette: jag har också mensen för fullt! Nu är vi lika igen...

• Liten med Mindre

Hmm...läst på lite om utlösning. Tror jag kommer ihåg rätt nu. Den kommer i 6-10 "stötar", varav bara de första 1-3 innehåller sperma ihop med prostatavätska som kan simma upp i äggledarna och överleva länge. De sista "stötarna" är av en annan komposition (med sädesvätska?), mer geléaktig, som inte är lika gynnsam för sperman. De simmar inte lika lätt och lever inte lika länge.

Så, i alla fall de ogynnade rinner ut tycks det.

Lite för mycket fakta kanske. :)

• InaHjärtarAdam

alltså, jag och min sambo försöker inte skaffa barn ännu, men nu är min mens sen med fyra dagar - och det har aldrig hänt förut! Jag har ätit p-piller den här månaden och har inte missat något alls. Tänk om jag har blivit gravid ändå?!
    Det känns som att magen moler, typ som att mensen ska börja och det har känts så i fem-sex dagar men inget kommer. Borde jag testa mig eller är jag typ"skengravid" tro?

• Bröllopstokiig

InaHjärtarAdam , tycker absolut att du ska testa, man kan ju bli gravid i allafall, trots piller, inte för att det är vanligt men eftersom du har gått över så mycket....

• Moppy

Tydligen är ett typiskt grav symptom att det känns som om man ska ha mens, med molvärk, ont i ryggen och ömma bröst, men att den aldrig kommer..... så du kanske ska testa dig??

• InaHjärtarAdam

CicciL:

ja jag borde nog det. jag har dessutom varit helt oresonligt humörsvängig... har gråtit som en tok när jag kollat på emil i lönneberga... haha! det var ju såååå synd om alfred när han hade blodförgiftning...

• Bröllopstokiig

Japp, det är bäst att testa, då får du iaf svar på det hela:-

Till er alla: Jag har ÄL i helgen eller kanske i början av nästa vecka.
    Kan vi inte ge varandra lite tips nu, vad är bäst, på ÄL dagen (full böjj dagen) med typ både morgon kväll, eller ska man ta en gång / dag, jag har hört varannan dag varianten för att spermierna ska vara bättre då? What to do, NU JÄVLA ska jag bli gravid!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?