• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Emmylou

CicciL, tror att rökning tyvärr påverkar fertiliteten en hel men jag tror också det beror på hur läge man rökt. Jag rökte i 13 år och slutade 1 maj då min man är galen antirök fanatiker. Jag hirttade en bok om att sluta röka, läste den och var rökfri efter 1 1/2 vecka. Kan vara värt ett försök ialla fall.

Rökning drar ju ihop blodkärlen så jag kan säga att det blev betydligt trevligare i sängen när allt fick "flöda fritt" . Du har allt att vinna på att tänka på det i alla fall.

• Frejis

Hej hej!
    Får man vara med och diskutera? :) Detta ämne känns väldigt aktuellt för mig just nu eftersom jag såg den nästan magiska LH-stegringen på CB- testet igår. Det blev lite beställningssex med maken ;)
    Nyfiken som jag är testade jag med ÄL-testet även idag och LH-stegringen var borta. Känns lite snopet, men man ska kanske inte avsluta alla sexuella aktivitetet alltför abrupt *funderar* särskilt efter att ha läst lite i den här tråden.
    Det här känns i alla fall som en fixering och det stressar upp mig rejält.

• _koko_

KATTEN ÄR HEMMA!!!!!!!

Jag är så glad att jag måste få ropa ut det här! Hon var instängd i grannens källare, stackarn... - du hade rätt fruL! :)

Allting annat känns så oviktigt när en av ens älsklingar är försvunnen, har fått ett nytt perspektiv på saker och ting nu. Känns inte alls lika stressigt eller bråttom att bli gravid nu, vill bara få veta om jag är "frisk" eller inte. Ska passa på att njuta av VÅRT liv nu, men såklart inte sluta hoppas på att få egna barn någon gång. Men det kommer när det kommer.

Skickar en kram till er alla här på tråden, och håller tummarna för många plus i oktober!!!

• _koko_

Oj, skrev länge på det där inlägget... Välkommen Frejis! Dela gärna med dig av ålder och bostadsort så kommer du med på vår fina lista. :)

• onsdag i oktober

Efter böjen på ÄL-stickan har du störst chans att bli gravid inom 48 timmar. Stegringen får du precis före ägget lossar. Så för guds skull sluta inte nu Kör så det ryker att par dar till

• A.M.

_koko_:
    Hej katten! Vad skönt att hon är tillbaka. Det var längesen jag hade några husdjur men jag minns hur man oroade sig om det var något skrutt med dem ...

Frejis:
    Hej och välkommen! Hoppas det kommer gå vägen för dig och din man ... Som du skriver det är viktigt att inte fixera sig och bara ha sex vid ÄL. Men det kan jag säga, jag som har mitt på det torra just nu (är i nionde månaden) ... Men jag vet, vis av andras erfarenhetern att det kan bli lite trist om det BARA blir babyfabrik och inte längre "kärleksgrotta" om ni förstår vad jag menar ...
    Jag håller tummarna för er alla! Kram

• nu är jag fruL

koko: Ohhhh vad skönt!!! Usch jag vet precis hur det känns när en katt är borta.- Fy det är så otroligt knäckande. Men fy vad skänt att den bara var på upptäcksfärd i grannens garage. Längre än så vill man helst inte att katten ska ströva iväg, töntig och överbeskyddande som man ju är Men vad skönt det känns jag har verkligen tänkt på din lilla kisse! Skönt att den är tillbaka!

På söndag kommer våra buskillar hem hurra!!!!! nu får inte svärmor låna dom längre dom ska vara hemma hos OSS!!!!

Koko: jo man vill ju verkligen veta att man fungerar det är ju nummer ett. Men jag vill verkligen bli gr4avid nu för jag vill ha barn NU. Men du säger något verkligt klokt att man ska njuta av SITT eget liv den korta tid som vi förhoppningsvis har kvar ensamma med vår älskling/älsklingar.
    För det är ju bara att inse att den dagen man faktiskt får barn så ändras det mesta. det går inte att göra alla egoistiska och spontana saker som man kan göra nu. Då kommer man ju ha en liten att tänka på. Så det gäller att utnyttja detta till max.

cicci: apropå rökning så har jag läst att det KAN försvåra att bli gravid. Jag har därför slutat röka. Jag har rökt 5 gånger de senaste 8 veckorna vilket jag tycker är SK*IT!!! duktigt med tanke på att jag rökt som en tok i över 15 år. Allt för att underlätta ev graviditet. Men jag är inte benhård och ser det som ett enormt misslyckande om jag skulle ta en cigg. Det gör jag när jag festar. Men jag har i alla fall dragit ner rejä'lt och det kan ju inte skada.

• Frejis

_koko_ - Jag är från Stockholm och 30+. Har försökt få barn i över ett år utan att lyckas. Utredningen har konstaterat att allt är ok både hos mig och mannen :), vilket innebär att vi antingen inte har varit tillräckligt flitiga vid rätt tidpunkt eller ... bara är ofrivilligt barnlösa. Än så länge.

onsdag i oktober - tack för värdefull info :) min man kommer att råka ut för ett sexöverfall när han kommer hem från jobbet :)

A.M. - nionde månad, wow! Hoppas att graviditeten har varit utan komplikationer och grattis till den stora magen :) jag har redan fixerat mig vid ÄL test och olika symptom som jag tror mig känna ;) denna månad är jag särskilt "besvärlig" eftersom jag har ätit lite Pergotime... nåja, hoppas att vi alla som vill får våra plus i oktober )

• A.M.

Frejis:
    Tack för grattis! Jo, graviditeten har gått övervägande bra - men jag skulle ju kunna underhålla er med historier om läskiga sammandragningar och svullna ben som liknar trädstammar - bara så att ni besinnar er och verkligen njuter av den tiden ni har nu ... Nu innan bebin är på väg och medan ni i de flesta fall bara har varandra att rå om.

Ni som inte är gravida än: passa på att proppa i er förbjuden ost, parmaskinka, rå tonfisk, mumsigt vin och annat gott! Och njut av att kunna knyta skorna utan att behöva be om hjälp

• Frejis

A.M. - du får förhoppningsvis beskriva alla graviditetssymptom väldigt utförligt när jag får mitt plus ;) det blir då nästa skede i fixeringen...

Dags att gå på lunch och försöka hitta den råa tonfisken :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?