• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

koko: bra om bra humör smittar av sig hoppas bara att mitt negativa humör inte smittade av sig alltför mycket för några veckor sedan sorry för det i såna fall

hmmm, konferens över helgen... vad jobbar du med egentligen

jag vi skickar ut en sökpatrull om du inte dykt upp på tisdag!
    Barnsugen, småkåt, alkoholiserad mamma-wannabee försvunnen efter konferens alla tips tas tacksamt emot hemma väntar maken och Äl stickorna

• Storasystern

Snart så; jag borde nog ha ÄL till helgen, men min mens har spökat så sedan jag slutade med piller... Men jag tror att det blir i helgen eller tidigt nästa vecka. Får se till att sambon håller sig hemma! ;)

Trigger: Tack för kloka ord! Det känns ju fullständigt omöjligt att bli gravid när man tittar på hur många saker som ska klaffa samtidigt...

Fick nyligen reda på att ett ex ska bli pappa och fick ångest. Jag är sist som vanligt, och med min otur kommer det väl ta evigheter att bli gravid, om det ens händer... :(

• _koko_

Har ni sett förresten - ni kommer nå 2000 inlägg när jag är borta!! :)

(jag väntar också äl snart, men jag ligger ju väldigt lågt just nu, så inget fokus på mig :))

• _koko_

fruL - du är underbar!! :D
    Och nej, jag blir iaf bara motiverad att muntra upp när du (eller andra) har en låg period, så gnäll du när du behöver!!!

våra konferenser ligger alltid på helger, men de brukar mest vara sociala träffa-kollegor-resor (ofta med gästföreläsare eller teambuilding-uppgifter för att skatteverket inte ska höra av sig :D), så det är inte synd om mig!

• Liten med Mindre

BT:s mest aktiva tråd någonsin eller?

• Bröllopstokiig

Tjnixen pixen alla goa tjejer!

Japp Cicci har ägglossning i helgen eller tidigigt nästa vecka. Min mens var ju också lite sen förra gången och konstig om ni kommer ihåg. Jag ska börja med ÄL stickorna på lördag, men innan jag gör det ska jag också ha graderat mig och haft sex både i morgon och idag. ÅÅÅ vad jag hoppas att de ska ta denna gången. Vill bara en sak nu - och det är att bli mamma!

Jag ska på kick-off i morgon. Suck... men detta året slipper vi sova över någonstans. Börjar på Berns kl 8 i morgon och sen ska vi åka båt någonstans. Konferensa och leka och resten, avsluta med middag o ett par glas för mycket som vanligt på kickoffisar.
    Skönt att man få gå hem och ha lite roligt i halmen sen!

Ja, jag håller med om att som ni har skrivit i tidigare inlägg med, det är såååå mycket som är farligt och minskar produktiviteten, men om knarkare, alkolister och annat folk har kunnat få barn, så ska det väl gå för en annan med.
    Man kanske inte ska stressa upp sig så mycket bara, men det är ju svårt att låta bli!

• nu är jag fruL

hej hopp
    japp i den här tråden är vi aktiva på många sätt. Först är vi här och skjuter ur oss inlägg, sen går vi hem och får oss ett skjut av makar och sambor
    så visst vi är aktiva

cicci: håller helt med! Om alla alkistanter får barn så måste ju vi kunna trots att vi dricker lite ibland. Eller är det så att vi dricker FÖR LITE
    hoppsan sa, det vore ju illa.

Jag vill oxå bli gravid NU!!!!!

Bort med alla hinder in med ett foster
    och hur lätte är det inte att säga att man ska ta det lugnt och inte bry sig om all skrämselpropaganda. sen sitter man ändå där och läser och blir stressad.
    jag vill INTE ha mens på flera år nu!!!!

• Bröllopstokiig

Nej ingen mens på flera år, jag ska se till att få 2 på raken, så man slipper både jobba och ha mens.
    Är det så svårt som det har varit nu, så kan man lika gärna sätta igång igen så fort den första i princip har kommit ut.
    Nåväl, kanske tänker annorlunda den dagen, men så känns det nu iallafall!

• Liten med Mindre

FruL - flerbarnsmamma med täta födslar för att slippa mens. ;)

• nu är jag fruL

cicci: så känns det för mig med. är super less på att jobba och vill vara mamma. Känner att åldern heller inte ger utrymme för att vänta så länge.
    Det känns som om vår barnvagnsmaffia kommer att bli väldigt långvarig och trevlig om vi bara kan få in unge nummer ett i livmodern nu!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?