• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Emmylou

Halloj alla underbara kvinnor i barnfabriken!

CicciL och alla i vuxenkramar tagen, vi sparade, vi kollade ÄL- testet, körde två gånger om dagen 9,10,11 september, jag stod på huvudet (min man trodde dock att jag mist förståndet)- Och det funkade.

Men det måste vara kul också tror jag, att man försöker slappna av fastän man vill att det ska ta. Tror stenhårt på nenne78'as variant

• Mopedvin

När jag körde ÄL-test visade det positivt på lördagen och söndagen, negativt på måndagen. Vi körde ändå lör, sön, mån, tis och sedan när jag blev gravid visade det sig att befruktningen troligtvis skett på måndagen, (baserat på ultraljud)

Vi gjorde också så att vi bara körde när stickan var positiv i början, men den visar ju på en stegring av hormonet som i sin tur gör att ägget släpper. Så man kan säga att höjningen kommer innan ägget lossnar. Och för oss levde tydligen inte spermierna mer än en dag för när vi körde varannan dag runt ÄL så tog det inte. Utan det var först när vi körde varje dag runt äl som det tog. Men vi är alla olika!

• Berner

Ett litet tips förutom att ligga högt med rumpan efter är att försöka få till en organsm också så det blir sammandagningar. Det hjälper de "små simmarna" på traven också!Ett tips jag fick för 15 år sedan i en bok, minns inte vilken, men två ungar det har jag ! Det kvittar ju om det var det som hjälpte, tron eller vad... Lite extra trevligt blir det ju mitt i allt presterande!
    Lycka till!

• Lapinette

kattkatt - tack för tips! Är lite sur över att vi inte fortsatte ytterligare en dag sist vi hade chansen. Trodde det skulle räcka med att köra under dessa 48 timmar men ska absolut göra en större "uppoffring" nästa gång.

• Bröllopstokiig

kattkatt: Tusen tack för informationen, det var precis så jag trodde det var och det var så vi inte körde förra gången. Vi pökade på som fan de 2 dagar det var LH stegring, alltså jag hade ÄL stegring 5/9, så vi körde då och dagen efter, men med facit i hand skulle vi givetvis ha kört på den 7/9 också! Nu ska jag kör på en hel jäkla vecka, jag tänker inte missa en dag!

Tack för att du bekräftade min teori och den verkade ju uppenbarligen ha funkat på dig med!

• Snart så....

Vad bra det är att få massa tips på olika saker man bör tänka på när det är dags för ÄL.

Här testas det för fullt med ÄL-tester nu, hoppas stegringen kommer till helgen, gärna fredag :D

• Lapinette

Bara så trist att denna tredje dag var en söndag och vi inte gjorde ett skvatt åt saken! Får ta semester nästa gång så man orkar och har lust.

• A.M.

Och för alla som har möjlighet - testa göra-barn-lunchdejt med maken. Funkade finfint för oss (mitt i mörka vintern när man var så trött på kvällarna att man bara orkade sova). Och lite spännande/snuskigt/kul också!

• nu är jag fruL

hejsan alla
    Bra med tips om hur man ska agera under ÄL. Tyvvär kom alla dessa tips lite sent för den här gången då jag precis haft min ÄL.
    Jag fick böj i söndags och vi körde en gång varje dag under fre, lör, sön, mån, tis. Jag antar att det var uner tis som mitt ägg släppte och jag hade äl så att köra en dag till hade vel varit optimalt. Men jag fick lov att åka på tjänsteresa så tyvvär hann vi ingen omgång idag... hoppas att inte detta förstör alla chanser

men som den olycks korp jag är så tror jag inte ritkigt att det fungerat denna månad heller. Gyn trodde ju att jag skulle få svårt att bli gravid, och det har etsat sig fast hos mig.
    Men om 2 veckor så vet jag...

Ni verkar vara ett helt gäng som har ÄL i helgen. LYCKA TILL ALLIHOP!
    kram på er

• Bröllopstokiig

En fråga till: Hur är det igentligen med rökning och bli gravid. Hur mycket påverkar det om man är rökare????
    Jag röker dessvärre och funderar nu på hur jag ska göra, om jag ska försöka lägga ner totalt med en gång eller om man kan försöka "trappa ner" under den närmaste tiden. Men med tanke på att jag har ÄL i helgen så har jag ju inte så mycket at spela på

Svar på tråden gravid? när märker man av det?