• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • sweetstreet

Frejis

Ajdå!!
    Det lät ju inte helt bra. :(
    Visst kan man vara otroligt fokuserad på detta med att det ska bli ett barn, men jag tror ändå på att verkligen FÖRSÖKA att inte gå så långt som till att det blir ett "tvång" med 6:et.

Tror själv att jag isåfall skulle strunta i att försöka pricka in ÄL under någon månad eller så ifall det skulle gå så långt. Risken är ju annars att det blir en "tvångstanke" som inte vill ge med sig och detta kanske skulle inverka negativt på 6-andet i allmänhet och barnalstringen i synnerhet?????

• sweetstreet

FruL!

Haha! Det verkar som om du verkligen är på hugget!

Men min man skulle absolut INTE bli glad ifall jag försökte få igång honom vid 4 på morgonen. Å andra sidan är den "risken/chansen" väldigt liten för han är nästan oväckbar så då skulle jag få gå till sådana handgripligheter att det kanske skulle bli ganska omysigt?? ;)

Men du har tur som har en karl som verkar vara lika på bettet som du!! :)

• Frejis

Sweetstreet: jag skojar, överdriver och ironiserar lite för mycket ;) och hoppas att min man överlever ÄL-tester, schemalagda sängaktiviteter, humörsvängningar, psykologisk utpressning... skämt åsido, men helt värdelöst var det ju inte :)

nu är jag fruL - japp, man måste kämpa :) och förhoppningsvis når man sina mål för att gå in i nästa skede där alla möjliga konstigheter får fritt spelrum. Jag kan inte påstå att min man verbaliserar så mycket, men man behöver ju inte alltid säga vad man tycker... kvinnor kan och vill tolka! och har dessutom tolkningsföreträde :)

• sweetstreet

Frejis

Det var ju skönt att höra!!
    Då är det ju bara på´t igen då!!!!!! :D

Lycka till!

Vi ska också på´t igen ikväll (hoppas jag) eftersom jag hade "böj" igår! Hehe!! :)

• nu är jag fruL

kämpar som en tok skulle jag vilja säga
    men som det så fint heter: allt går ju med lite vilja, våld och vaselin

näe ni bruttor nu har jag varit på jobebt i 12 timmar så nu drar jag hem till mitt ödsliga hotellrum...

puss på er

hoppas att ni alla har en banan att dra i i natt! ha det så kul

• Frejis

Sweetstreet - lycka till i sängkammaren! :) och hoppas att det bli en baby denna gång :)
    (Jag sade till min man igår att `tänk om det blir tvillingar`... och så fick man se den här förvånade blicken igen :))

Vi hörs imorgon! Dags att ägna sig åt städning annars blir det aldrig gjort! ;)

• sweetstreet

Tack Frejis! Detsamma!!!

Hm städa... det låter inte som det där super-förspelet?! Men det kasnke det är?????
    Hoppas iallafall att ni får en riktigt trevlig kväll efter att dammsugaren ställts undan Frejis! :)

Haha FruL!
    Ja, visst. Dina visdomsord låter utomordentligt kloka!!!! :)

Var förresten på ett bröllop för ett par år sedan där prästens visdomsord till brudparet var "att alla problem går att lösa med lite vilja och lite våld". Det tyckte vi i "publiken" var roligt sagt eftersom han (prällen alltså) blinkade glatt med ena ögat när han sa det. Dock sade han inget om vaselin.... Fast det kanske hade varit lite väl frispråkigt för svenska kyrkan??? :O

• nu är jag fruL

morrn morrn i fabriken!

ha kul präst. det måste ha höjts ett par förvånade ögonbryn i kyrkan minst sagt

jaha blev det några barn gjorda igår då???? Som ni vet så fick ju jag inget då det är 40?? mil mellan mig och maken. Jaja så nu får ni berätta så att jag kan leva ut mina fantasier genom er

Annars har jag inga symptom alls, så det var nog som jag trodde, det tog inte den här månaden heller.

MEN om jag inte blir gravid innan bröllopsresan så betyder det att jag får dyka på maldiverna!!!! och det ni!!!!! alltid något positivt...
    Fast det är klart, jag skulle ju hellre vara gravid...

VAKNA NU ALLA!!!!

• Frejis

Hej hej :) försöket att göra barn blev av och maken tog sitt samhälleliga ansvar, men det är ju ingen som vet om det blev några. Nu får man snällt vänta i tio dagar två veckor för att få möjlighet att testa... eller så kommer mensen av sig själv.
    När ska ni resa till Maldiverna? Det låter väldigt väldigt roligt :) hur många veckor ska ni vara där?

• Liten med Mindre

Ååå...Maldiverna. Nästan så jag skulle ta fram skydden igen, bara för att få dyka där. :)

Tänk vad trist FruL, om du bara får sitta på en sandstrand hela resan? ;)

Hälsade på en kompis med ny bebis igår kväll. Försökte få några fertilitetshormoner att gnugga av sig på mig och maken. De blev ju gravida trots skydd och allt. *gnugga gnugga*

Gosade riktigt mycket med bebisen (brukar vara för nervös för att hålla i andras nya guldklimpar annars), och hon tycktes inte ha något emot det. "Hallå magen - det är en sån du ska tillverka där inne!! Släpp loss lite ägg nu."

"Gnuggade" lite mer när vi kom hem sen... Fast lite torrsim blir det ju när tröttheten pockar på.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?