• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Morrn alla babymakers,

Vilken underbar helg det har varit, massa champagne, god mat och hoppilihoppande. Tänker även köra på idag och imorgon. Om det inte kommer ett stort + denna gången, ja då vet jag inte vad som krävs.

Hur har det gått för resten av er?

• mugglesfan

Går och väntar på ÄL-tider... Ska enl teorin inträffa i helgen. Men ska bli spännande att se vad ÄL-testerna visar!

• mugglesfan

Ja alltså, hollihoppande har det blivit ändå (vi går inte och sparar oss direkt)

• Snart så....

Ja jag hade inte testad ÄL-test innan denna omgång och det var tur att man inte bara litade på olika "kalendrar". Hade en svag aning om att min ÄL skulle komma tidigare då jag har lite mens, vilket visade sig vara helt sant. Enligt kalendern så skulle bästa dagen vara idag men fick ju böj i lördags.

• Moppy

Min Äl har inte dykt upp ännu, så jag går också i väntans tider så att säga.

Eftersom jag precis slutat med pillsen så är min cykel längre och mer oregelbunden än innan, så det känns som om ÄL kan komma när som helst....

• Bröllopstokiig

Hejsan hoppsan!

Jag fick böjj igår! Vilken tur att jag tog första stickan i lördags, jag trodde att det var ÄL senare men inte denna månad, bra för jag använde bara 25 st denna gången Sen har jag bråkat som fasen med min man i veckan och vi har inte varit på speakingterms så att säga, så det blev inget sex alls sen i tisdags förra vecka. MEN igår körde vi först som vanligt (missionären) och sen tog vi en sväng bakifrån på kvällen med för att gradera sig.
    Måste på honom igen idag. Skit, det står ju att man har 48 H på sig efter det att böjjen kommit på ÄL testet, dvs, 08:00 i går morse det bli ju 08:00 i morron då, som det det har gått 48 timmar. Alltså, igentligen borde jag hem på lunchen, men där får nog gänsen gå eller?

Är lite orolig för att vi inte hann ha så mycket sex innan ÄL, tycker ni att jag ska vara det? Det sägs ju ändå att det är under ÄL (böjj-tiden) som man har störst chans?

Nu börjar mitt nojjande igen!

• Snart så....

Nojjandet tar nog aldrig slut, det ersätts enbart med nya saker. När man fått + så kommer man väl oroa sig för misfall.

CiccL: Svårt att veta exakt när ÄL kommer, ska man räkna tiden från test-tiden? Jag testade bara på lörd-morgon men då kan äl ha börjat kvällen innan? Vi körde fre/lörd/sön och ska hoppa på honom ikväll/tis för säkerthets skull. Någon skrev ju att man ska sexa 3 dagar efter böj.

• Bröllopstokiig

Snart så.....
    Okej! Det var ju just så som ni gjorde jag ville göra, men ett litet bråk kom emellan. Vi hade inte sex innan böjjen, men å andra sidan blev det ju böjj igår och då borde det ju inte spela någon roll om man har sex böjj dagen o 2 dagar efter det (3 totalt)... fan, jag skulle hoppat på honom i lördags, men det var inte timing... suck.
    Ja ja, det har nog inte tagit denna månaden heller, känns så!
    Nya tag för november måndag, jag har iaf 5 stickor kvar i ÄL sticke paketet....

• Snart så....

CicciL: Hade ingen aning om att böjjen skulle komma på lördagen så det var ren tur att vi fick till det även på fredagen (tacka skumpan :D ) fast måste erkänna att sexet inte blir lika bra när det är ett "måste" som hänger i luften....

Neee det borde inte vara helt kört än!? På han idag och imorron så har du gjort allt du kan.
    Hoppas att vi båda får plussa i oktober:)

• Bröllopstokiig

JAG HOPPAS SÅ IN I BENGEN ATT VI PLUSSAR!
    Det skulle vara så roligt och vi vill så gärna både min man och jag. Phuuu. Men man ska väl ta allt med en nypsa salt!
    Jag har stressat, varit ledsen, rökt och inte skött mig så värst bra, så det är säkert ingenting, men hoppas kan man göra!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?