• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Snart så och Fru Sofia....

Detta undrar jag med. När man får böjjen trodde inte jag att ägget släppte förrän 12-48 timmar senare?

• Snart så....

Välkommen tillbaka koko! Skönt att vi inte behövde gå skallgång efter dig :D

• mugglesfan

Hallå ÄL-experter! När ska man börja testa på ÄL? Enl (den uppenbarligen värdelösa) ÄL-kalendern ska jag ha ÄL på lördag. Hade en riklig vitaktig flytning imorse helt plötsligt. Ska jag börja testa redan nu?
    Jag orkar inte hetsa med sexet även om jag skulle ha ÄL men jag vill verkligen ha reda på om jag har riktig ÄL el inte (slutade med piller i juli efter att ha knaprat i många år).

• mugglesfan

Hmmmm, fick in 6 st ÄL i det inlägget - är det friskt?!

• Snart så....

Jag började testa 1 vecka innan kalendern sa att det var dags. Precis som dig hade jag ingen koll på om kroppen kommit igång igen. Slutade även jag med piller i juli.

• Snart så....

Och fick böj tidigare än enligt kalendern..

• nenne78

hmmm. fortfarande ingen mens ooch jag är på dag 33. Noll koll gummiboll jag som hade räknat ut att jag skulle ha ÄL på bröllopsnatten, men nu är allt helt galet... Kanske stressad, vad vet jag. Eller också har jag superlång cykel.

• mugglesfan

nenne78: det är nog stress inför bröllopet som försenar mensen Spännande att gifta sig på lördag! Det var en rolig dag...

• Bröllopstokiig

nenne78:
    Vart förnågonstans gifter ni er?? Vilken kyrka? Är det i sthlm eller?
    Lycka till med allt och hoppas mensen kommer om det är det du vill

muggelfasan: Jag skulle börja testa nu om jag var du, pronto! Det är ju skönt att veta iaf! Lycka till du med!

Välkommen tillbaka koko, undrade just när du skulle kika in gumman!

Själv har jag just druckit en kopp kaffe och tagit dagens andra cigg (ajajajaj) men vad fan, man kan ju inte veta än Fast efter detta paketets slut ska jag lägga av! Önskar mig själv lycka till!

• Frejis

Vi har försökt skaffa barn i 12-18 mån, beroende på hur man räknar... det är ju inte alltid man försöker även om man befinner sig i ett försöksstadium, så att säga. Men ungefär så länge. Det visade sig dock att min ÄL var kraftigt försenad och att den i vanliga fall kommer 5 dagar före mens. Inte så konstigt att jag aldrig lyckats få se böjjen tidigare, de sju ÄL-stickorna hinner ju ta slut om man börjar testa från dag 12 och ibland känner man sig för snål för att köpa ett nytt CB ÄL-test eller bestämmer sig för att sluta jäkta ;)

Hm, vad ville jag egentligen säga med denna utläggning... :) mugglefan jag tror att du kan börja testa redan nu så att du inte missar någonting ;)

nenne78 - hoppas att du får en trevlig och solig bröllopsdag.

Ska jag nämna några inbillade *ler* graviditetssymptom som jag har den här månaden? Molande värk i magen vid livmodern, ömma bröstvårtor (extremt!), kissnödig... men jag dricker massor med te och vatten. Och lite kaffe ibland.

_koko: - en liten komplettering till din fina lista. Jag får väl avslöja att jag är 33 år gammal :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?