• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Frejis:

Välkommen!

Du verkar ju sannerligen ha gravsymptom i allafall, kul. Hoppas att du är på smällen! Tjohoooo.

• Bröllopstokiig

Just det, hur lång tid tar det generellt innan man märker av en ev graviditet, alltså känner symptom?
    Jag känner ju ingenting, men det är ju inte så konstigt eftersom jag precis haft böjj, men sen då... tog det många dagar för dig Frejis?

• nenne78

Tack för stödet, barnalstrande brudar! Jag gifter min i Sundborns kyrka och prognosen lovar regn, 4 sekundmeter och 11 grader varmt. *burrr* och jag har barärmat. Smart! Och ja, jag vill ha mens nu så att den hinner ta slut innan lördag, och skulle jag vara gravid kan jag ju inte dricka vin... Fast jag KAN inte vara det, vi gjorde det inte ens runt ÄL alls... Om jag inte tog fel på geléklumpen.

• Frejis

Jag såg böjjen för en vecka sedan, 26/9 och symptomen kom väl nästan direkt, efter ett par dagar. Vi får väl se vad det är, en mycket tidig PMS eller någonting annat... BIM inträffar runt 10/10 :)

Förmodligen är graviditetssymptom som allting annat väldigt individuellt. Du får väl vänta och se CicciL :) "vänta", jag gillar inte alls det ordet.

• mugglesfan

CicciL: måste fråga igen - hade inte ni bokat en poolvilla någonstans i Thailand på er bröllopsresa? Har ett svagt minne om ngn villa uppgraderad till lyx i hemlighet av din man Var var det ngnstans? Hittar det inte igen, har letat men herregud vad många inlägg vi har producerat i den här tråden. Söker man på BT får man visserligen upp den här tråden men inte vilken sida...
    Ge mig gärna en hint!

• Bröllopstokiig

mugglesfan: Visst var det så, han hade bokat in Evason Resort & Spa, six senses, i utkanten av HuaHin, på östra sidan av Thailand. Helt fantastiskt, vi hade ju egen butler och privatchaufför och guide. magnefikt!
    www.sixsenses.com/evason-huahin/accommodation.php

• A.M.

Hej alla!
    CicciL:
    Nyfiken på ert bröllopsresehotell i länken. Hur var hotellet i övrigt? Jättestort? Lagom? Maten? Omgivningarna?

Ni som har dunkat på era män nu under och efter böj - ni borde enligt vetenskapen få pojkbebisar! (Om nu böjen kommer precis vid ägglossningen - hhann inte börja med stickorna så jag har inte riktigt förstått det där m böjen)

Var har fru L tagit vägen? Hallå - hur är det med dig efter helgen?

• Bröllopstokiig

A.M
    Det var helt fantastiskt. Lyxigt och vackert. Spa avdelningen var den bästa jag har varit på och denna resorten är omtalad som en av de bästa i asien.
    Omgivningarna var enklare, men vi var ju mest på resorten, fast utanför fanns det små Thailändksa restauranger, billigt. HuaHin staden ligger 20-30 minuter med bil från resorten, så det finns mycket man kan göra om man inte bara vill softa på resorten. Eftersom vi hade egen villa med pool och allt, så trivdes vi bäst på resorten, det var ju ändå en bröllopsresa så vårt behov av att göra annant var minimalt. Resorten var inte så jätte stor, de hade 4 restauranger och spa. Sen fanns det "hideaway" avdelning, för kändisar etc som inte ville synas. Maten är som vanligt i Thailand, helt grymm. Jag kan verkligen rekommendera detta, jag kommer åka tillbaka. Perfekt för barn med, eftersom de hade en "kidsclub". Men annars väldigt tyst och lugnt! Inget hallaballou!

• Bröllopstokiig

Om man jämför med andra resorts, så var den faktiskt ganska stor... kom jag på
    Men det fanns bara en stor pool tex, inte ett stor pool landskap. Men hur som, helt underbart!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?