• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Tack CicciL för tipset om hotellet. Hade för mig att det var Evan resort el nåt och då var jag ju inte alltför långt bort men tillräckligt för att inte få upp några träffar på det...
    Jo visst känns denna tråden beroendeframkallande. Ett aber är att jag precis fick ett mejl från en kompis som har listat ut mitt nick (fr en annan tråd visserligen) - så nu får jag passa mig vad jag skriver i fortsättningen om ställningar, frekvens mm, annars blir hon kanske lite vääl informerad

• Frejis

CicciL - vilket bra tips om hotellet, det har lagt till `Mina favoriter`. Vi försökte också bli med barn när vi var i Thailand, men det blev inget :( men varmt och härligt var det.
    Tack för beskrivningen av graviditetssymptom, nu fick jag ännu mer bekräftelse på mina symptom. Känner mig superego.
    mugglefan - Jaha, du har alltså blivit avslöjad...? Det vill man ju inte bli. Du får kanske byta nick ;)

• mugglesfan

Hmmm...ja det är ju ett alternativ. Är dock ganska fäst vid det nicket. Men som sagt, ska överväga det

• Snart så....

Jag kan inte riktigt släppa att det är en väldigt konstlig känsla i äggstock/livmoder. Alldeles nyss nästan bubblade det och ibland gör det ont.
    Är det tecken på ÄL(fast borde redan haft det)eller kanske att ägget håller på att fästa? Arrgggghhhh att inte veta och behöva vänta...

mugglesfan: Jag har tagit ett annat nick här på BT än jag brukar använda mig av.

• A.M.

mugglesfan:
    Annars såg jag att CicciL råkade skriva "muggelfasan" till dig för några sidor sedan - det tyckte jag var ett fint, nytt nick

Apropå duscha varmt så läste jag en artikel i en Gravid-tidning om ett par som absolut ville göra en dotter - då skulle mannen duscha just varmt innan (pojkspermierna är tydligen kinkigare och kolar vippen lätare än tjejerna). Kvinna skulle dessutom proppa i sig citrusfrukter. Se där något nytt att tänka på

Nej - nu tycker jag att någon av er ska plussa snart. Detta är alldeles för spännande annars!!!

• Bröllopstokiig

A.M, jag kom på att jag skrev fel, men hoppades inte att någon skulle märka det

Hur som har jag med hört om teorin att tjejspermier lever längre! Men citrusfrukter var ngt nytt, tur att man har ätit Berocca då, de innehåller ju massor av C-Vitamin och annat som är bra.

Ingen vill plussa hellre än VI. Om 2 veckor kommer min dom!

• Snart så....

AM: tack nu fick vi ännu mera saker vi ska försöka komma ihåg :D
    Börjar bli en lång lista hahahah

Var har alla som plussat tagit vägen? Vill höra mer grav symptomer :)

• Snart-lilla-frun!

Oj tjejer... det blev ett SVAGT plus på gravtestet idag, 14 dagar efter ÄL... Hjälp !? Det stod att minsta plus man såg var tecken på gravid och ett svagt tecken visade låga halter av det där hormonet... kan det vara möjligt!! Oj, det här var svårt, skulle vilja hoppa upp och ned och gapskrika men... kan riktigt inte lita på ett SVAGT plus... Men åh, det tokbubblar i magen!!!
    Shit, måste till barnmorska med urinprov så dom får göra riktigt test. Det känns som att det här kan inte riktigt vara sant...eller kanske...? *darriga ben*
    Var bara tvungen att skriva av mig...

• Bröllopstokiig

Jag vill med höra gravsymptom, jag tycker det sticker lite i boobsen nu! Sitter och käner efter hela tiden...

HUR blir det på lördag då?? Ska vi ta ett glas då eller på eftermiddagen någon gång, vilka ska haka på?!?!?!?!

Jag är på fortfarande - som vanligt! Alltid på

• V I L M A

Hej ni tappra blivande föräldrar! Har själv inte börjat jobba på barnfabriken än, men nån dag så...

Smygläser er tråd ibland och har e fråga. Vad är böjj?? Fattar att det har nåt med ÄL-test att göra, eller? Förklara för mig!!

Kram och lycka till!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?