• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Ingen är perfekt och tur är väl det. Jag har oxå levt lite ohälsosamt, druckit massa vin, käkat onyttigt, stessad på jobbet osv MEN det är även massa personer som blir gravida trots det :)

Jag är faktiskt mest glad över att böjjen innebär att kroppen har kommit igång efter alla år piller-knaprande. Som jag skrivit tidigare så har det varit min största fasa. Att inte ha insett hur mkt kroppen blev påverkad av hormonerna.

Jag har en väldigt konstig känsla i äggstockarna (sen igår em) som jag inte haft tidigare. Nu börjar jag analysera saker...

• nenne78

fan, jag skulle ju ha mens i helgen, annars kommer den på bröllopet. Fan. Fan. Fan. Och ÄL var vi så snälla så, så några knoddar är inte gjorda.

• nenne78

Varför lade jag in det där här????????

• Moppy

Girls,
    Jag vill inte verka som en moraltant, men jag hade ett snack med min pappa som är läkare häromdagen och han sa att man ska akta sig för att dricka alkohol ALLS när man försöker skaffa barn. Tydligen kan fostret påverkas även innan man ens vet att man är gravid... shit, jag som pimplar vin som vanligt! får nog lägga ner detta ett tag...

• FruSofia

moppy,
    allvarligt talat? Jag tycker det känns knepigt att leva som gravid innan man är det. Det kan ju ta åååår innan man blir gravid.. Från äl till mens är ju "fostret" dessutom bara några celler stort. Nej, jag lever som vanligt (har funkat de andra två gångerna) Rekommendationerna är ju fortfarande så, som väl är, för jag tycker det ibland blir rena hysterin om allt man ska och inte ska redan i tillverkningsstadiet. Visst om man har problem att få barn, då kan jag förstå om man vill leva på ett visst sätt för att öka chanserna men annars har ju mänskligheten fortsatt föröka sig i stadig takt trots att de allra flesta lever som vanligt tills de blir gravida.

CissiL
    Sist hade jag äl samma dag jag fick böj, så det är lite olika.

• start september

Hej!

Får jag också vara med? Har under helgen läst ikapp hela tråden - vad jag skattade ibland - och vad roligt med så många i samma situation! Jag är också 30, bor i Stockholm och vi har försökt på allvar först i helgen då ÄL-testet (visste inte att det fanns innan denna tråd) visade full böj i lördags. Har varit inställt på att det tar lång tid men hoppas ändå så klart.

Har med glädje tagit in alla tips. Nu ska jag hoppa på maken för säkerhets skull!

• Snart så....

Välkommen Start September till babyverkstaden :)

Japp här tas det mesta galna,knäppa och helt underbara saker upp.
    Vi hade böj samma dag :D Vi är ett gäng som har ÄL denna helg så det blir spännande att se resultaten.

Själv är vi lite lättade över att ÄL "ska" vara slut, ingen av oss ville igår så det blev en riktigt snabbis.

• Bröllopstokiig

Godmorgon,

Ja herregud, vi var allt annat än sugna i går. Min man sa att det var ju fan att jag skulle ha ÄL som på en måndag, fnissw. Men han sa till mig efter nyheterna på tv, kom nu så vi får det överstökat. ÅÅÅ vad romantiskt, NOT. Men nu har jag fått till det på böjj dagen och dagen efter, vi får väl se vad som händer i kväll. Nu tror jag dock att de magiska 48 H har gått, så igentligen kanske man inte behöver "panik-knulla" i kväll, men vad gör man inte för att gradera sig

Välkommen 'start september'. Kul att vi är så pass många Stockholmstjejer som haft ÄL i helgen!

• _koko_

Hallå hallå kära vänner!

Jag är knappt vaken och vet inte om jag riktigt har nyktrat till ännu, men jag är på jobbet iaf... :D
    Har haft det så otroligt roligt i helgen!!

Tror jag hade äl i lördags (inga stickor men äl-flytning), så eftersom vi inte haft s*x sedan i tisdags blir det inget den här månaden. Men eftersom jag ska till doktorn igen nästa vecka känns det helt ok att ha missat det - tänk om det skulle ta sig och så måste jag genomgå någon slags operation...

Här kommer en ny lista:
    nu är jag fruL Stockholm 31 år
    CicciL Stockholm 31 år
    Stor&Liten/Mindre Stockholm 31 år
    Lapinette Stockholm 36 år
    Magda78 Göteborg 28 år Gravid!
    Emmylou Stockholm 28 år Gravid 22/9
    JeckaH
    Jessie76 Luleå 29 år
    Gilmore Girl
    Snart så... Stockholm 28 år
    mugglesfan Göteborg 35 år
    162ochenhalv Skåne Gravid 18/9
    Eden-06
    Hanna_79 27 år
    _koko_ Stockholm 28 år
    red rose Gravid!
    Miss Tess
    A.M. 37 år Gravid 8mån
    BrudSommar2006 Stockholm Gravid 15/9
    skorpan_ Norrtälje 27 år
    Novemberbrud06
    Moppy Stockholm 29 år
    pirr! Göteborg 29 år
    fru Wikdahl
    Rickard+Marie 23/9 2006 Gravid!
    Vanilj 31 år
    FruSofia
    sweetstreet
    Bluebride20??
    Ljuvlig Göteborg 31 år
    nenne78 Gävle 28 år
    Snart-lilla-frun!/LillaMy@ Dalarna 31 år
    Wilma77 29 år?
    Telemarkgrrl 36 år
    Storsasystern Stockholm 30 år
    Frejis Stockholm 30+ år
    start september Stockholm 30 år

• Snart så....

CicciL: hahaha...det var precis lika för oss igår :D
    Nu borde det vara över för min del så man får "vila" ikväll *s*

FruSofia: Hänger inte riktigt med *förvirrad*, ska inte böjjen visa att ÄL är PG? Hur olika i tid kan det skilja då?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?