• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

jessie: kan du inte äta leverpastej om du nu gillar det, el blodpudding (fast det tycker jag personligen inte om). Det är ju järn i det också med tanke på kistan alltså.
    har för mig att man ska kombinera järnintag med C-vitamin för maximal upptagning (ngn får rätta mig om jag har fel!). Apelsinjuice och leverpastejmacka till frukost?

• Mrs Melin

Satt och läste lite här eftersom jag oxå jobbar i bebisverkstaden för tillfället!
    Det där med folsyra kanske är något man ska börja knapra då förstår jag.
    Angående järn och C-vitamin så har jag för mig att det är tvärtom, kroppen har svårt att ta upp gärnet om man samtidigt får i sig c-vitamin...Eller är jag helt ute och cyklar nu? :)

• Bröllopstokiig

Kan inte alla vi som i allafall bor i Stockholm få till en träff, typ ett glas vin innan det blir kört eller en fika, skulle vara roligt att få ansikten till alla galningar!?!?!?!
    Slog mig bara....

• Liten med Mindre

"Huga"...törs jag verkligen visa mig efter allt skrivet? ;)

Fast vin är ju gott. Och fika. Och trevlig (galet?) sällskap är alltid kul.

Reserverar mig dock för att nästa vecka är vigt åt skumpande. :) Fast både nu på lördag och nästa ska jag ut på stan och shoppa. "After shopping" någon?

• Bröllopstokiig

Jag kommer inte vara hemma kommande helg, ska ner till södra Sverige och hämta hem bröllopspresenter och till fotografen mm mm
    Men kan nästa när som helst efter det!

• nu är jag fruL

cicci: Jag är ABSOLUT på att träffas, det vore verkligen kalas kul. Tänk att få ett ansikte till alla! Kul!
    Tänk att få älta sina nojjor live dessutom så har vi ju sagt att vi ska bilda barnvagnsklubb och det finns vel ingen anledning till att vi inte även har en "gravid-nojja" klubb också! Tänk att sitta där höggravida med svullna fötetr och jämföra krämpor

synd bara att alla inte bor i stockholm... men vi lkommer ju hänga kvar på BT

Hmm jag reser ju mycket i jobbet men i början av veckorna eller helger är alltid bäst för mig. och jag ÄLSKAR vin!!! och ÖL!!!! och drinkar!!!!

hmmm hur ska det gå närj jag/om jag blir gravid

leverpastej är bäst!

• Bröllopstokiig

Ha ha ha ååå vad kul med alla våra nybildad klubbar !!!!!! Weeeeee

Jag skulle precis föreslå 28/9, men då kanske FRUL är bortrest. Kanske ät bättre på en helg, nästa helg igen kan jag, fast inte på fredagen (kick-off då) men man kan ju ta ett tidigt glas vin på lördagen efter lite shopping eller ja va fan vet jag, kom med förslag!!!!!!!!!! :-d

• Liten med Mindre

30/9 vid 14? Jag vet - lite tidigt. Men jag har en ansiktsbehandling att avsluta dagen med kl 15.30. Sen kan jag inte visa mig ute ju... :)

Söder eller nära en röd tunnelbana?

• mugglesfan

jag har en kompis som kör stenhårt med ngt hon kallar för vinshopping. Konceptet är att man går ut och shoppar med en tjejkompis men båda (el alla om man är flera) måste ha minst en påse innan man får dricka vin. När detta krav är uppfyllt får man gå ngnstans och ta sig ett glas (jag _tror_ att även öl/drink är ok ) och sedan fortsätter man shoppa, och dricka, och jaa... På slutet är det tydligen väldigt livat i provrummen...
    Jag tror inte hon har patenterat detta koncept så ni kan säkert sno det utan att åka på skadestånd (stånd, HA!)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?