• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart-lilla-frun!

Det är ju en poäng, det är väl 48-timmars sex som gäller nu... nä, kanske inte ändå... Är fortfarande lite förundrad över att det "gick" att få utslag på ÄL-testet, kändes nästan hopplöst ett tag med mina omständigheter...

• nenne78

det borde verkligen finnas statistik över ställning kontra graviditet. Fast alla kommer ju inte ihåg vilken sort man körde just DÅ och eftersom man bonkar på varandra lite då och då kan minnet lätt svika...
    Alla borde helt klart ha en sexdagbok:

måndag 21 november 2003
    ÄL: Japp, full böj!
    Plats: köksbordet
    Tid: 1,20 exkl förspel
    Ställning: upp*ullad i brygga
    resultat efter 2 v: Näpp, inte gravid än så det var ingen bra grej. Minnesanteckning. Kvar att göra: Bakifrån.

• Snart så....

FruSofia: japp förväxlade helt klart folsyra med rosenrot...Förlåt allihopa

Äter oxå Mitt Val Kvinna och tror att det räcker bra med en tablett om dagen.

Snart-lilla-frun: Hahah på honom ikväll :D

Nenne78: Borde kanske vara med i listan som koko har, ÄL-dag/ställning/plats osv hahahaha

• nenne78

snart så...
    haha, har missat den. Vår väl leta upp den när det är läge. Ni kanske kan hålla ställnngarna till dess??

• nu är jag fruL

morgon tjejer
    Kul att komma hit och se att alla är precis lika tokiga som vanligt... särskilt nenne

Tog månadens första ÄL sticka idag och fick inget utslag. Jag räknar ju med att jag får det i morgon men ville bara vara på den säkra sidan. Det kändes mycket bra att jag inte fick böj idag eftersom jag ju är bortrest till i morgon och inte kan bonka i kväll. Men i morgon åker jag hem så i morgon eller på lördag så måste böjen komma
    helst lördag...
    Då blir det bakifrån ska jag säga

Äter också någon slags folsyra från apoteket men kommer inte ihåg vilken av de två jag valde. Apoteket säljer ju två vitaminer med folsyra och jag tror att båda är likvärdiga.

Angående rosenrot debatten, så vet jag inte riktigt om det är värt att prova eftersom det finns en viss (om än ovetenskaplig) chans att missfallsrisken ökar.
    Känns inte som om det blir så lätt att leva med ett missfall om man vet att man kanske orsakatd et genom tabletter.

• Snart så....

Godmööörning,

Tog på mig min nya BH imorse som m2b fick syn på så höll knappt på att komma till jobbet :D då vet man vad man ska ha på sig på vid ÄL hahahah

FruL: på vilken dag börjar du testa?

• nu är jag fruL

snart så: Min äl period var förra månaden precis enligt "boken" dvs enligt vad som står i beskrivningen till cb äl test. Enligt det så ska man ju vid 28 dagars period börja testa/få böj på 11 dagen, vilken för mig är i morgon. Så jag tog en dag tidigrae för att vara säker. Förra gången jag gjorde ÄL testerna fiock jag böjen på 11 dagen och är min cykel lika regelbunden denna månad så kommer böjen i morgon= dag 11. Men vi får vel se. Jag hoppas nästan att den blir på lördag så att man kan köra en gång innan böjen
    Och japp vi tänker köra varje dag runt ÄL vi kör inte med varannan dag som jag vet att vissa tipsar om. Visst färre spermier men oftare skott... vilket som är bäst... ja vem vet.

Apropå bakifråpn ställnoingen så kan ju det bli lite hmmm vad ska man säga annorlunda för oss eller kanek *osexigt*
    för jag har extrema ridsår i baken och INTE efter ridning på maken
    har skumpat runt på mega kusen med lånade ridgrejer, utan skoning på braxerna och med extremt för långa läder...
    Gav resultat i baken kan man ju säga...
    inte vackert, hoppas maken vill köra bakifrån ändå

• Jessie76

Morrn morrn i fabriken

*gässp* - igår vart inget, fast jag berättade för maken om bakifrån-teorin, han skrattade gott kan jag säga Tycker väl att vi verkar ha väldigt roligt på arbetstid

• Jessie76

Sår... Jaa, alla har vi nåt att skylla på... Lånade grejjer *pffff*

Ni får väl släcka lyset!

• Snart så....

FruL: Vet precis vad du menar, var bara glad över att det är längre bak och inte länre fram som det kan blir med för liten sadel. Då har man inte 6 på länge och vill knappt gå på toa...

hmmm...är fortfarande lite undrade över det där med ÄL och lite mens. Tror att jag ska börja testa på dag 8 och inte sluta förrän dag 23 om det inte kommit någon böj.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?