• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nenne78

jag är en sån som "tror", mot bättre vetande, att bara man försöker vara rolig så försvinner alla problem och bekymmer. Men så är det såklart inte. Därför tror folk att jag varken är seriös eller kan ta saker och ting på allvar. Men det är jobbigt att inte kunna hantera det på något annat sätt heller, för jag vill gärna lyssna och vara ett stöd men ofta slinker det ur en groda som jag bara måååste kläcka ur mig för skrattar hon, då är allt bra igen, fast det kan bli såå fel ibland...
    men jag finns här för er om det är svårt och jobbigt!

• nu är jag fruL

puss på dig nenne

känner till baksidan med att vara en kul prick
    men jag tycker verkligen att du är en kul prick och jag vet att dui kan vara "seriös"också så det så.

ibland behöver man bara blaja ur och prata strunt. man orkar inte alltid medlidande eller klapp på axeln heller. Fast ibland är det precis det man behöver.

Tänk att det ska vara så förbannat svårt!
    Näe nu drar jag hem
    kram på er alla

• nu är jag fruL

Hmm räknade ut i min ÄL kalender (eller snarare på fingrarna ) att jag ska få böj på frdag!!!!!

Men jag kan inte ha *sex* på torsdag eftersom jag är på tjänsteresa!!!!!
    Kommer jag missa även denna omgång nu?????

Japp som ni hör så har fruLlan knappt hunnit vakna innan hon börjar deppa och stressa...
    vad ska det bli AV mig

Vill inte missa en gång till och alla säger ju att man ska köra lite innan....
    gråt!!!!!!!!

• nu är jag fruL

har alla övergivit denna trå¨d

• Bröllopstokiig

Godmorgon tjejer,

Ni skriver så roligt hela tiden, jag mår så bra av att läsa alla spontana inlägg och det får mig på mycket bättre humör.
    Nu kör vi igång på nu kula. Jag har ÄL igen runt den 1/10, så det är jäkligt lång väntan, men det får man ta!

nu är jag fruL: Var inte orolig, om du nu harÄL på fredag så är det från och med när det ger utslag och 48 timmar framåt som du har möjlighet att bli gravid, så om du är borta på torsdagen så kan du mer än väl köra på fredagen. Om du kan kanske du kan få en omgång innan du åker iväg med, för att gradera dig, de lever ju ändå ett tag de små grabbarna!

Så på´t igen alla som inte har lyckats!

• nu är jag fruL

cicci: Godmorgon.
    Fast jag har redan åkt iväg alltså, så jag kommer inte att träffa maken förräns på fredag. och det känns som om man måste köra innan oxå för att ha någon chans. Usch vad stressande det är... om det bara kunde funka!

cicci: hu har du det med dina bröst? (oj vilken intim fråga, men jag hoppas du fattar ) ömmar de fortfarande elelr är symptomen borta? Hur känner du dig?

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Känner mig alldeles supertrött efter träningen igår. Ska försöka formtoppa denna vecka med några pass till - så att jag är i toppform nästa vecka. :)

Det är allt lite fysiskt krävande att "ligga på topp". Måste få maken i bättre form så att han tar över en del av jobbet. :D

• Bröllopstokiig

nu är jag fruL:
    Ingen intim fråga alls. Jag hade skit ont hela kvällen igår, men just nu har de lugnat ner sig. Så det kanske äntligen är på g att försvinna, känns inte lika kul att ha mens och ömmande boobies som om det hade gjort om man var gravid.
    Ska testa om det inte försvinner helt till helgen, igen så att man får klara besked. Man har ju hört de som har mens och som är gravida, nu tror jag verkligen inte att jag är gravid, men men om de fortsätter ska jag ta ett test i allafall så man får minuset bekräftat.
    Nästa BIM har jag den 15/10, så nu siktar jag på det.
    Pratade ut med maken igår och vi har varit ledsna båda två. Sen bara för att det inte har gått på 3 gånger så blir man ju orolig. Jag förlorade mina tvillingar för 5 år sedan i vecka 13-14, gjorde en skrapning, så vi har blivit lite nojjiga att det kanske är något som har hänt. Men inför nästa gång ska vi bara tänka positivt, händer inget då heller så ska jag göra en rutinkontroll. (om jag inte gör det innan)
    jag har aldrig gjort det, innebär det bara att de kollar ens värden? Går man till vårdcentralen eller?? Jag har ingen aning, är det någon som kan hjälpa mig? Jag ska även försöka boka tid hos gyn, så man får veta att det står rätt till även där.

• _koko_

Hej på er, jag var (hemska tanke) tvungen att jobba på morgonen idag!! :D

För att toppa min redan fantastiska månad måste jag antagligen ta ut en visdomstand om två veckor. Min tandläkare varnade mig redan i våras för att rötterna spretar åt alla håll, så det ska verkligen bli kul!!! Plus att det är 2000 spänn åt h*lvete...

Grrrr...

Vill instämma i Ciccis lugnande besked till fruL - det är på fredag och lördag du har störst chans om du får utslag på fredag!
    Och en sak till fruL - Jag har inte alls upplevt det som att du varit otrevlig mot någon eller missunsam - när du inte kunnat säga något positivt om plussarna har du inte sagt något alls, och det är ju precis så man ska göra!!

Å sen är mensen fortfarande inte över, är inne på 9e dagen nu (inte mycket)... :( Är iofs inte helt ovanligt att jag har lång mens, men det gör ju inte saken roligare.

• _koko_

"inte mycket blod, men ändå" skulle det stå inom parentesen...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?