• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

man får väl skylla på magsjuka... i våras fick jag vinterkräksjukan akut på jobbet och direkt trodde folk att jag var gravid, så då borde väl tvärtom funka också...

jo det _är_ kul härinne så jag hänger nog kvar ett tag till. men ett plus känns just nu låångt borta och det är så långt mellan ÄL också så man kan göra nya försök. fast det är åtminstone gött att öva under tiden, det får man ju inte glömma bort.

• nu är jag fruL

ha ha ha
    nenne du är tamigfan inte klok på en fläcl

mugglesfan:
    Jag tycker att du ska hänga kvar i tråden absolut!!!! men jag vet precis vad du pratar om och hur det känns. Jag känner igen det mycket väl från förra veckan då jag brakade igenom med buller och bång.

det är tyvvär lite nackdelen med en tråd där alla vill nå ett mål, tror jag. Att det kan utveckla sig till en kamp att det blir stress runt det hela. Alla vill nå målet så mycket och kämpar så hårt. så att det kan bli extremt tugnt för dom som inte lyckas.
    Tro mig så kände jag...

MEN det får inte ta överhanden. det får inte bli en tråd som skapar stress och "tävling". vad vi alla vill är ju att utbyta erfarenheter, funderingar och tankar, dessutom att stötta när det inte går s¨å bra.
    Självklart så ska vi ju även bli glada för deras skull, de glada som lyckas. Men det får inte bli så att man inte vill komma hit för att man själv inte lyckas.''är jag ute och syklar eller hänger någon emd i resonemanget?

• mugglesfan

jag både hänger och håller med!
    men jag hade ändå funderingar på att göra en paus fast jag fick abstinens efter bara en dag...
    och så är det ju så jobbigt att läsa ikapp oxå (och det måste man ju för att förstå inläggen)

• sweetstreet

FrL,

Håller fullständigt med! Men det känns nog ändå som om de flesta här är "stöttare" mer än "konkurrenter" eller? Jag hoppas det iallafall!
    Och tack förresten! Känns bara bra ifall ens stötningar går fram liksom. Det är ju meningen! :)

Men visst, jag kan också känna att vår tråd har tåv sidor. Men det känns mer som om att man lägger all stress själv, men att det kan accelera när man är inne här varje dag och läser allas inlägg. Kanske blir man omedvetet ÄNNU MER fokuserad på detta med graviditet och det räcker ju egentligen gott och väl som det är ändå med alla inbillade symptom etc... ;)

Men det är ju som det sagts tidigare här, en sådan underbar tråd! Och rolig!!! Så det är svårt att hålla sig borta.

• nu är jag fruL

ja vi har ju tråden för att vi vill/behöver varandra. Så det är ju jätte bra att den finns, tycker i alla fall jag.
    MEN det är just det där med att man kanske blir liute stressad över att höra allas symptom och plus när det inte händer något för en själv. Fast det är klart det beror ju HELT på hur man är som person. om man låter andra människor påverka en eller inte. det är ju inte alla som känner stress av vad andra känner.

Usch nu känner jag mig som en ursuel människa eftersom jag inte klarade och höra om alls super glädje förra veckan
    FÖRLÅT
    innerst inne är jag super glad för alla plussares skull. Jag vara bara så OTROLIGT nere (och är delvis fortfarande) så jag bara ville klå upp hela världen...

• sweetstreet

FruL,

Jag tror det är helt naturligt! Inget alls du behöver "skämmas" över. Man kan ju glädjas med andra samtidigt som man tycker det känns jobbigt när det inte vill fungera för en själv. Inget konstigt alls med det. Och jag tror helt klart att sådant gör att man själv stressar upp sig mer. Vilket ju inte är så bra... :(

Men som sagt, hjag tycker hittills att denna tråden varit så bra och rolig att jag kommer fortsätta titta in titt som tätt iallafall! :)

• nenne78

FruL
    anmäler mig som boxboll!
    jag förstår absolut att man inte alltid helhjärtat kan glädjas åt andras lycka när man kämpar som en dåre själv utan resultat. Skäms inte för det! Men här inne för du gärna spy galla om du känner för det för jag har iaf uppfattat det som högt i tak (och riktigt låg humor).

• nu är jag fruL

tack tjejer
    jag skickar lite pussar till er eftersom ni är så goa och förstående

och lugn bara det kommer att komma galla från mitt håll, var så säker jag är bra på sånt!

Humor, va vad är det låg humor
    vad handlar den om saker på marken
    maskar neeeeeeeej inte såna maska´r

Svar på tråden gravid? när märker man av det?