• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • A.M.

Tack! Jag testar:

Nu måste jag masa mig hem till alla trista flyttkartonger som ska packas upp ... Sammanlagt 130 stycken sedan flytten i somras. Snark!

Ska bli intressant att se hur tråden utvecklar sig tills jag dyker igen!

Lycka till nu allihop med vad ni företar er! Kram

• 162ochenhalv

Hur tusan ska man kunna hålla det hemligt? att man plussat... bara jag å mannen vet ja å halva BT

• _koko_

Vilken trafik!!! :D

mugglesfan - jag har en ny tid inbokad (och går redan privat), så än så länge känner jag inte att jag behöver en second opinion.
    Sen kan jag förstå att de inte vill operera förrän man har dokumenterat svårt att få barn eftersom det ändå är en operation...

• nenne78

har funderat också när det gäller att hålla det hemligt, nu är jag iofs inte i den situationen men varje fest man är på stirrar alla tjejer i ens glas för att kolla att det är älkohol i - för annars måååste man ju bara vara gravid!
    Eller om det är fimrafest med jobbet (och särskil när man som jag inte spottar i glaset förrän produktionsledarn har golvats)

Och samtidigt måste man ju vara helt sprittig av att vilja berätta???!?!

Vilket dilemma.... Jag vill inte ens berätta att vi SKA försöka snart även om folk frågar, för då är de ju än mer intresserade av om man lagt på sig, om man är den som kör eller om man kräks av sur mjölk i slasken.

• Lapinette

Det blir att tacka nej till fester! Skulle jag komma på en fest och inte ha vin i glaset då vet ALLA! Skulle omöjligt kunna dra något som "jag mår inte bra idag" eller "har huvudvärk". För mig är det då bättre att undvika dessa tillställningar fram tills jag är så säker att jag vågar berätta.

• nu är jag fruL

jag har precis samma problem som lapinette. Skulle jag vara nykter på en fest skulle folk garanterat veta. Jag har nämligen alltid druckit ( och ja mycket...) trots feber, mediciner och hela tjofräsen. Så det skulle inte finnas några som helst ursäkter som skulle fungera...

usch kom precis att tänka på att det kommer bli trist utan kalas och dricka...

• Lapinette

Vid mingel går det ju att ta cider istället för mousserande utan att någon märker något.

Som sagt, dessa "problem" får vi ta den dagen vi har plussat.

• Lapinette

Japp, något positivt med att inte vara gravid...vi kan fortfarande festa hur mycket vi vill. Något mer?
    - vi kan obehindrat röra oss utan att magen är i vägen
    - vi mår bra på mornarna
    - vi kan sova på mage
    etc. etc.

• Lapinette

På tal om vin så ska jag träffa några väninnor ikväll och införtära denna underbara dryck!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?