• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

cicci: Jag vet PRECIS hur det känns att börja nojja över att det inte fungerar efter 3 försök!!! Har ju varit(är i samma sits själv...
    Jag gjorde även ett test trots att jag haft mens, hoppet är ju det sista som överger en... Men i mitt fall var det super negativt, fast det visste jag ju innerst inne. Men man vill ju precis som du säger få det bekräftat. Tänk vad trög man är ibland

Förstår vad du menar med att det inte är kul att ha ont om det ändå inte är något. Precis så känner jag med min smärta i äggstockarna. Skulle jag vara gravid skulle jag ta det utan att tveka. Men nu, varför ska jag då ha o`nt? vad är vitsen emd det?

Rutinkontroll? hmmm du menar alltså inte en kontroll hos gyn eller? Jag var ju på checkup hos gyn och fick ju inga roliga besked. men det är ju bra att göra.
    Vad menar du annars för kontroll? blodprov eller? för att se vad?

• nu är jag fruL

koko: tack. Jag vill inte verka ond och elak (även fast jag känner mig så ibland) men när man är så djupt ledsen som jag är/varit så är det inte alltid så lätt att ta folks glädje. När man skulle kunna ge ALLT för att vara i deras sits. Usch vad jag känner mig ogynnsam och snål!

Japp får vel hoppas att jag lyckas pricka i helgen. fast jag tror inte att det kommer att ta. är helt inställd på att jag har endo o måste få hjälp
    vilken olyckskorp jag är...

usch att blöda så länge, stackars

• Bröllopstokiig

FruL,
    Jag menade dels en check-up hos gyn, det är väl bara att boka en tid. Sen tänkte jag hos vanlig läkare, så att de kollar så inget är fel med ens värden vad gäller blod, etc. jag var inne på att jag ska se om man kan få hormontabletter utskrivna, men det kanske ska ha gått bra lång tid innan de skriver ut det. men man kan ju å andra sidan säga att man försökt längre.
    Antar vad gäller rutinkontrollet, att man ringer o kollar med vårdcentraler etc, så får man säkert ett bra svar där. Ska inte bemöda er

• nu är jag fruL

Jag funderade också på att be om hormontabletter. jag hade tänkt prata med gyn om det i måndags. men jag blev så deppig så attd et föll bort
    men berätta hur det gick och vad dom sa. Jag kan kanske tänka mig att man måste ha hållt på länge för att få dom.

Rutin check är nog lätt att fixa på vårdcentralen. Lycka till! Är mycket intresserad av vad de säger om hormonerna.... keep me posted!

Apropå tvillingarna... Jag vet att jag nu blir VÄLDIGT personlig. och om du tycker att det är jobbigt så säg ifrån. Men var det missfall eller planerat?

• Bröllopstokiig

FruL,
    Graviditet var absolut inte planerad, hade ingen aning om att jag var gravid, och när jag fick vad jag trodde var mens (bruna flytningar) så trodde jag att det var lugnt. Så jag gick ett tag, innan jag av en slump gjorde ett test, som visade positivt efter att jag testat andra gången, så visade det sig at jag var i 8e veckan. Och på UL visade det sig att det var tvillingar. Sen sa de att den ena inte mådde bra.... men det var en planerad abort, eftersom jag skulle plugga mitt sista år på universitetet i UK då. Hur som helst, det var mitt i sommaren så jag fick ingen tid för abort i Stockholm, så det var därför jag gick med dem så länge.... + att jag innerst inne inte ville göra abort, ju längre tiden gick destu hellre ville jag behålla dem, men min man tyckte inte att det var en bra idé, så det blev som det blev och jag har ångrat det sedan den dagen.
    Det är hemsk jobbigt eftersom jag fick se dem på skärmen hos barnmorskan. men jag vet att vi gjorde rätt då pga vår situation. men ångrar mig det gör jag, särskillt NU.

• nu är jag fruL

cicci: KRAM!!!!
    Vad jobbigt! Usch abort är nog alltid en väldigt dubbel fråga. Jag har aldrig behövt göra någon som tur är men jag föreställa mig de dubbla känslor som kommer. Usch, jag förstår att det är jobbigt särskilt nu när livet för er är i den situation att det skulle fungera med två!! små just nu. Men att det inte gåt lika snabbt denna gång. MEN du vet ju trots allt att du KAN bli gravid. Om man nu ska försöka se något positivt i det hela.

Men jag förstår att det känns tugnt att kämpa för att bli gravid när man har den historien med sig. Fast jag är av den fulla övertygelsen att det inte alltid är läge att skaffa barn och att det då kanske är bättre att göra andra val. men dett gör ju inte att det inte är sorgligt ändå.

KRAm på dig. Och jag hoppas verkligen att det hela kommer att funka snarare än du tror!

• Bröllopstokiig

TACK för värmande ord...........

• Jessie76

Hej å hå! Här var det mååånga (riktigt galna! ) sidor att läsa ikapp Vicken kul morron detta vart
    Jobba? Jag?? Nääää.......

Fan va coolt! I helgen funderade jag på gångerna då jag vart "på smällen" och kom fram till att båda gångerna hade vi "kört bakifrån"! Så jäkla fränt att läsa det ni skrivit! Vi gjorde det i helgen nämligen och då gick det upp för mig att så var det. Detta är ABSOLUT inte påhittat - det är så, i prömise!

Jag har en trådlös mus Får jag ändå va me?

FruL - vad hände med vår andra tråd? FInns någon ny eller?

• Snart så....

Halloj,

Jessie76: Otroligt, får jag fråga om du "normal" livmoder eller bakåt som några har skrivit om här? Tänkte så man vet oddsen för nästa försök :D

hmmm...kom och tänka på en knäpp fråga, kan blodmängden vid mens påverka ÄL? jag har alltid haft lite mens, OB-mini 1 dag och sen enbart trosskydd. Tänk om ÄL kommer tidigare än man trott??

Jag har ingen mus bara en trådlös TRACKBALL :)

• Jessie76

Hmmm... Hur blir det med barnalstring om man inte har nån mus?!

Jag har inte en susning om min livmoder är upp och ner eller ut och in, ingen har någonsin sagt nåt och det borde dom väl gjort om den är annorlunda? Har ingen aning....

Svar på tråden gravid? när märker man av det?