• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • sweetstreet

Snart så: Det är jättebra att ha bra Hb-värde!!!

FruSofia: Synd att du inte plussade, men bra att du inte deppar ihop!
    Kanske är det som du säger lättare att "slappna av" kring detta eftersom du ju har barn sedan tidigare och därför vet att allt fungerar finemang?!

• Snart så....

Är det några andra värden man ska ha koll på när man blir gravid? Vi ska snart göra hälsokontroller på jobbet och då kan det vara bra att ta dessa då oxå :)

• Snart så....

Så vet man dessa innan man plussar

• _koko_

Ahaa, då förstår jag. :)

Tja, folsyra säger de ju är viktigt att få i sig, men jag vet inte hur man kollar det?

• nenne78

när ska man börja äta folsyrekapslar om man planerar att starta tillverkning? Jag har inhandlat sådana efter att jag hört att det ska vara bra. Ska jag börja redan nu, kanske? Gifter mig om *gulp* 17 dagar och sen är det regnkappa av!

• Snart så....

Nenne78: Bra fråga, jag har ingen aning då jag själv inte äter folsyra.

• nenne78

fast det kan ju inte vara neagtivt att börja stoppa i sig dem nu, förutom för plånboken då Eller vad tror ni...?

• _koko_

3 månader före man blir gravid har jag läsr... Hahahaha, ja, det vet ju vi att det bara är att bestämma att om 3 månader kommer jag vara gravid så det är bäst jag börjar nu!

• Snart så....

Men sen ska man väl sluta så fort man fått plusset? Har för mig att jag läst någonstans att det även kan leda till missfall?

• Snart så....

Nu blir jag nyfiken på lite statestik, har ni som plussat här ätit folsyra?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?