• Annie*

5 augustibrudar-hur går det???

Om 23 dagar gifter vi oss allihopa!!! Vad har ni kvar i planeringen? Någon som fortfarande velar om viktiga beslut...? Jag fick ett sk "wake up call" när jag började kolla kalendern och undrar hur det går för er andra? Vet att de finns andra trådar för oss men efter ett tag brukar det bli dialog mellan ett par stycken bara (vilket också är trevligt förstås )

• Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???
  • summerbride

Tiger10:
    Vad kul!! Har du unnat dig en runda på festivalen du med då eller?
    Vi bor i Helsingborg och gifter oss i Raus kyrka på lördag :)
    Usch ja man kommer ju att bli värre än John Pohlman denna veckan. Vi resonerar som så att eftersom det ser ut att bli regn nästan hela veckan så finns det bara chanser att det blir sol på lördag och så kanske det inte är så kvavt då längre heller... Man måste ju vara optimist :)

• Brud 2006

Såg att den andra 5 augusti-tråden är avstängd för svar nu, typiskt såhär en kanpp vecka före bröllopet! Så vi får se om alla hittar hit eller om vi får starta en ny tråd!

Vädret ser ju verkligen inte ut att bli bra nästa helg.... Prognoserna sträcker sig ju bara tills på torsdag men då är det regn i princp varje dag här i Stockholmsområdet. Men jag resonerar så att jag är glad bara det är uppehåll någon stund under dagen så vi i alla fall kan ta en del av våra foton utomhus. Huvudsaken är ju att vi blir gifta och det blir vi ju varesig det regnar eller inte!

Idag ska jag hämta upp min blivande som var på svensexa igår och efter det baka pizzabullar som vi ska ha till vickningen.

• liten lilja

Alla brudar som oroar sig för vädret.

Jag hade glädjen att få vara med på en vigsel igår, under en mycket regig dag.
    Det var precis lika glatt och vackert som om det vore strålande solsken. Brudparet sken som solar! Dessutom var luften väldigt fräsch och mindre svettig, så det finns ju fördelar med lite dystrare väder också.

Det enda som vore tråkigt är ju att ta brudskål inomhus vid festlokalen sen och att fotografering kan bli lite knepigare, men vad gör det i slutändan!

Nu är det bara 6 dagar kvar och det känns helt overkligt!

• Tiger10

Summernbride:
    Det var ett bra resonemang tycker jag :). Dessutom verkar inte väderprognosen som något att lita på då helgens väder här nere skulle bli moln och renskurar, men har hittils varit kanonväder. Men det är bra att det får "regna av sig" i veckan :)
    Nej, har inte varit inne på festivalen, har dock märkt av den lite då jag jobbar i Hbg. Men nu har man semester! Själv? Har ni mkt kvar att göra?

Håller tummarna för oss alla tjejer, herregud det är verkligen nära nu. Vi har folk som börjar "droppa in" redan på ondag.

Kram!

• gabbiz

Aaaah, paniiiik!! Nej, jag bara skojar. ;) Men vi har en del kvar att göra:

Layouta och trycka festprogrammet.
    Beställa is.
    Maila serveringspersonalen.
    Fixa allting i lokalen.
    Prova och hämta sambons kläder.
    Sy några stygn i min klänning.
    Göra färdigt placeringskorten.
    Jag ska möhippas, hjääälp.
    Karta till hästskjutsen.
    Handla snacks, läsk, vatten och kaffe.

Ja, jag hoppas vi hinner. Min ena brudtärna kommer imorgon bitti, så jag hoppas få mycket hjälp under veckan.

Dessutom kanske vi måste åka till akuten innan vi kör de 20 milen hem från svärföräldrarna, för sambon verkar ha pajat foten på sin andra svensexa igår.. Gipsad fot på bröllopsdagen, kan ni tänka er något roligare?

• summerbride

Jodå visst är det en del kvar att göra... Men vi har bra hjälp av släkt och vänner som tur är.
    Vi blev helt färdiga med fest, vigsel och sånghäfte i helgen i alla fall.
    Sen ska jag prova klänningen sista gången imorgon och se om det behöver göras några fler ändringar.
    Idag ska jag till min svägerska för att provsminkas och i veckan ska min kompis även göra en sista provuppsättning av håret.
    På tisdag ska förlovningsringarna lämnas in för pustsning och jag ska under tiden passa på att gå och få naglarna fixade :)
    Sambon och bestmannen hämtar sina kläder på onsdag och jag och min tärna får nog våra på torsdag. På torsdag eller fredag ska vi även åka till Helsingör och handla blommor att pynta lokalen med. Det är ju mycket billigare där med blommor :)
    Resten av veckan kommer att ägnas åt att assistera dem som fixar med maten till festen genom att köra och köpa mat och alla tillbehör som behövs.
    På fredag ska vi pynta och duka i festlokalen :)
    Hur går det för er?

Usch min sambo såg precis att det blir regn även på fredag, men nu kan man ju inte påverka vädret så regnar det så får det ju regna. Det blir ju som det står i ett tidigare inlägg säkert jätte fint ändå!!!

• Muffinzen

skönt att läsa att fler är lite oroliga för vädret 5 augusti...råkade starta en tråd men blev visst lite missförstådd...jaja

här börjas det bli nervöst iallafall.

• Elou

Detta är mina funderingar med 6 dagar kvar...
    1. Varför jag plötsligt börjar få finnar här o där i ansiktet.
    2. Att väderprognosen för första gågnen denna sommar visar regn nästa vecka.
    3. Kommer jag/vi att hinna med alla förberedelser dessa gagar innan?
    4. Att bröllopsdagen verkar kaotisk med hämtning av brudbukett, ta hand om barnen på morgonen,lämna barnen åka till frisören, fotografen, kyrkan....
    5. Kommer jag verkligen att bli fin och vacker...?
    6. Att det säkert blir lugn o ro i själen när vi väl sitter till bords??!!!

Och ungefär 300 andra funderingar PLUS några stressdrömmar på nätterna!

• idolf

Här blir det en stressig vecka, jag ska jobba hela veckan dessutom. Skulle gärna varit ledig, men så här är det att vara vikarie Alltid en tröst att jag är ledig veckan efter.

Imorgon ska jag jobba (öppnar 6.30), möta mamma på stan efter jobbet och försöka fixa lite mer till dekorationen av borden, lämna in förlovningsringarna för putsning, kika hur länge affären där m2b och sonen hyrt sina kläder har öppet,har en tid till optikern för att kola vad det är för fel på mina ögon och på kvällen ska vi grilla med blivandes pappa, bonusmamma och bröder med fam.
    Blir en lång dag

• idolf

*kolla ska det ju såklart stå

Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???