• Annie*

5 augustibrudar-hur går det???

Om 23 dagar gifter vi oss allihopa!!! Vad har ni kvar i planeringen? Någon som fortfarande velar om viktiga beslut...? Jag fick ett sk "wake up call" när jag började kolla kalendern och undrar hur det går för er andra? Vet att de finns andra trådar för oss men efter ett tag brukar det bli dialog mellan ett par stycken bara (vilket också är trevligt förstås )

• Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???
  • Hjärtelycka

Iiihhhh, va och hämtade ringen idag!!!!! Vill ha den på fingret NUUU!!! Så himla fin.

Har provätit bakelser så jag är illamående nu ikväll - men vi har lyckats bestämma oss för vilken vi ska ha! Skönt! Ännu en sak att bocka av på att-göra listan.

Nån som har en klur på hur man kan häfta festhäftet med en vanlig häftapparat på ett smidigt sätt??Vikt, stående A4.

• Annie*

Hjärtelycka:

Jag satt i mååånga timmar och häftade både fest- och vigselprogram (170 st. sammanlagt...) med vanlig häftapparat och det blev jättebra (vikt liggande A4). Öppnade upp häftapparaten och hade en musmatta under och tryckte till och sedan fick jag vika klamrarna för hand-det var det som tog sådan tid Kanske inte det smidigaste sättet om man i stället har tillgång till en större apparat men det var värt det i allafall, lycka till!

Vad blev det för bakelser förresten?

• liten lilja

Nerverna har ju sitt eget liv just nu känner jag

Vi har en hel del småpyssel kommande veckan, men det mesta är klart idag, då jag åker och printar alla trycksaker på min systers arbete. Det blir jätteskönt när det är klart!

Vi ska försöka slappna av lite och vila då och då från pyssel kommande veckan, så inte allt står en upp i halsen nästa lördag

Tänk att allt arbete och allt engagemang får visa sig redan om 8 dagar. Det är inte klokt!

• Ybrud

Hjärtelycka

nej... jag fattar inte.

Kanske att man kommer att fatta då vi ser annonsen i tidningen på lördag..

Inatt drömde jag att min blivande lämnade mig, det är så fruktansvärt då man drömmer så. =(

• lindacorps

Jag skall också gifta mig om en vecka..gaaahh har så mycket kvar att göra... En grej är att köpa en present till vår brudtärna och marsalk. Brudtärnan skall nog inte vara ngt problem att köpa ngt till, tror jag skall köpa ett smycke, men till marsalken har jag hemskt svårt att komma på vad vi skall köpa.
    Jag skulle även vilja ge min syster och hennes man (toastmadame resp toastmaster) ngt som tack för att de hjälpt oss så mycket inför bröllopet, men jag kan bara inte komma på ngt bra. Är det ngn som har ngt tips?...Kan vara en sak eller upplevelse. Skulle bli jättetacksam för tips.

Linda

• Annie*

lindacorps:

Kanske marsalken skulle uppskatta en flaska whiskey? Och ett restaurangbesök till syster med man?

• JlovesM

HJÄLP! Vi gifter oss oxå om 8 dagar.... otroligt att det nu börjar närma sig på allvar.... och nervöst! Det känns som om det är 1000 saker kvar att göra, och så lite tid...

Vad har ni kvar att göra?

• Ybrud

eg. har vi inte så mycket kvar.
    Inhandla lite dricka, mer snacks och plastglas.
    Fixa axelbanden på tärnans klänning.
    träffa präst, catering och serveringspersonal.
    och lite småplock.

• Annie*

JlovesM:

Jag tror vi är klara... Saker som bara kan göras dagen innan eller på själva bröllopsdagen är ju förstås ogjort men resten är nu avbockat-skönt!Hur ser din lista ut?

• Paddan

Hjärtelycka:

Jag har lånat en litet större häftapparat från jobbet, där går hela programmet in så man kan häfta snabbt.
    Annars är ju den andra metoden den bästa.

Ja, det börjar ordna sig med allt, är faktiskt ganska lugn också! Sen krisar det säkert ihop sig någonstans ändå, men då får man ta det då :)

Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???