• Annie*

5 augustibrudar-hur går det???

Om 23 dagar gifter vi oss allihopa!!! Vad har ni kvar i planeringen? Någon som fortfarande velar om viktiga beslut...? Jag fick ett sk "wake up call" när jag började kolla kalendern och undrar hur det går för er andra? Vet att de finns andra trådar för oss men efter ett tag brukar det bli dialog mellan ett par stycken bara (vilket också är trevligt förstås )

• Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???
  • JoLu

Idag skall vi till kyrkan och öva. Om man blir nervös av det hur skall det då gå om en vecka? Haha...

• aug 06

Nu har jag lämnat in klänningen som ska fållas upp får hämta den på torsdag. Å så spännande snart är dagen D här och jag är så nervös men men det är bara att bita i så går det nog bra.

• gabbiz

Miljoner grejer känns det som.. Men det är framför allt festprogrammet jag stressar över, det är inte ens halvfärdigt, inte i närheten av att skrivas ut och kopieras upp.. Ska sy några stygn i min klänning, prova och hämta sambons kläder, karta ska fixas till hästskjutsen, serveringspersonalen ska få ett mail med instruktioner, vi måste fixa is för att kyla ölen, placeringskorten är inte klara... Ja, jag känner mig lite stressad. Nu ska vi till svärföräldrarna hela helgen, där tänkte vi skriva färdigt det mesta till festprogrammet, så får jag fixa layouten och resten som ska göras på söndag kväll och måndag, så kanske vi kan skriva ut och kopiera upp dem på tisdag eller nåt. Förmodligen pajar en möhippa hela min planering också, men det är ju som det är. Nu måste jag packa, vi ska snart köra. Pust.

• JlovesM

Idag börjar syrran fixa med våra placeringskort, den andra syrran med sambo ska fixa det sista på festprogrammet.

Bordsplaceringen har vi knappast påbörjat, bara gjort den lätta biten med honnörsbordet.

Lite småsaker till dukningen har vi oxå kvar, samt fixa termosar till kaffet, bålskålar mm.

Träffa serveringspersonalen och stämma av med dem.

Göra tidsplanering och "körschema" för fredagen och lördagen.

Handla färskvaror till maten, snacks, läsk mm att blanda drinkar med i baren.

+ göra provmake-up, gå in skorna osv osv...

Jag tycker att det känns som om man kommer på nya saker hela tiden...

• Hjärtelycka

Annie* & Paddan:

Tack för tips! Ska höra mig för på jobbet om det finns en längre häftapparat, annars blir det till att vika klamrar för hand

Bakelserna som föll oss i smaken var gjorda av hallonmousse, med en kärna av vitchokladmousse och med limecocosbotten. Garnerade med färska hallon och myntablad. Mmmm

Idag fick jag hem klänningen, uppsydd, kemad och struken. Har annars slappat ifrån bröllopsbestyren idag. Ska fila lite på bordsplaceringen nu...

• Hjärtelycka

Om 1 vecka, vid en här tiden, borde jag vara färdigfrissad och rejält nervös (blev pirrig i magen redan nu )....

Min blivande är på sin sexa idag...Jag ska ha genomgång med värdinnorna.
    Vad gör ni idag??

Ha en skön lördag alla brudar - nu börjar den riktiga nedräkningen!!!!

• summerbride

Idag blir det pyssel med fest och vigselprogram och så ska vi skriva ut sånghäftet. Sen ska vi faktiskt ta en ledigt från bröllopsplaneringar och gå på Helsingborgsfestivalen och koppla av lite :)
    Jag längtar till femdygnsprognosen som säger vilket väder det blir nästa lördag!!!! Borde ju komma på måndag eller tisdag..

• bubbelbrud

Jag gifter mig också den 5e.

Vi ska ha fest hemma i trädgården för våra vänner på kvällen (lunchbröllop med familjen). Vi håller som bäst på med små aktiviteter att göra, tex musiktävling, tipsrunda osv. Har handlat in det mesta av allt sancks, beställt tårta osv men ska handla in all mat och laga den i veckan. Vi blir ca 35 per, så det blir nog en del att göra.

• idolf

Jasså det fanns en till tråd. Hoppsan vad jag hänger med

Känner också att vi har för mycket kvar att göra på alldelens för kort tid...

Festprogrammet ska göras färdigt och skrivas ut.
    Ska prova klänningen en sista gång på måndag.
    Handla cider, kaffe och lite mer dekoration till dukningen.
    Fixa bordsplaceringskort.
    Träffa fotografen.
    Öva i kyrkan.
    Hämta blivande och sonens kläder.
    Fixa hundvakt...
    Stämma av med floristen och serveringspersonalen.

Mmmm just det...

• Tiger10

Summerbride!

Det verkar som om du också bor i Hbg området eller? Kul, jag gifter mig i Ä-holm på lördag, vart gifter ni er? Just nu oroar jag mig för vädret...

Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???