• Annie*

5 augustibrudar-hur går det???

Om 23 dagar gifter vi oss allihopa!!! Vad har ni kvar i planeringen? Någon som fortfarande velar om viktiga beslut...? Jag fick ett sk "wake up call" när jag började kolla kalendern och undrar hur det går för er andra? Vet att de finns andra trådar för oss men efter ett tag brukar det bli dialog mellan ett par stycken bara (vilket också är trevligt förstås )

• Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???
  • andlin

Hjärtelycka: Lite nervös börjar jag allt bli.

Fast nu är jag mest stressad över att vi ska ha glömt bort att skriva upp något på listorna och att vi ska glömma bort att ta hem något av allt det som ska med hem. Fast det är klart, vi åker ju hem (dit vi ska gifta oss) en vecka innan, så vi har ju möjlighet att åka hem igen om det är något viktigt vi har glömt.

• Annie*

I eftermiddag ska jag prova smink och uppsättning av hår! I morgon sista provning/justering av klänning och sista besöket med han som är catering-och festansvarig. Sedan är vi klara! Tror jag... för man kommer ju alltid på detaljer men det känns skönt att de stora grejerna kommer vara avklarade efter helgen!

• Cristine

Hej, hej!

Vi ska (äntligen) göra fest- och kyrkprogram i helgen. Har någon bra tips så tar jag gärna emot det!

Skriver man:

Ingångsmarsch
    Solo
    Psalm
    Inledning
    Bibelord
    Dikt
    Vigselakt
    Solo
    Förbön
    Fader Vår
    Välsignelse
    Psalm
    Solo

(oj vad långt det blev...)

Eller skriver man ihop allt som "vigselakt"?

• Hjärtelycka

Cristine:

Så här sammanfattade vår präst vårt vigselprogram:

Inledningsmusik

Psalm

Inledningsord

Bibelläsning

Solosång

Vigselakt

Solosång

Bön

Välsignelsen

Psalm

Vigseltal

Utgångsmusik

Men det verkar som om man har ganska stora friheter att ändra om i ordningen tillsammans med prästen. Så det kanske är bäst att prata med Er präst.

• Cristine

Hjärtelycka

Tusen TACK!

• malmöbo

någon som gifter sig i malmö denna dagen????

• Elou

Härligt! har precis varit och "slutprovat" min klänning och är jätte-nöjd! Den är väldigt enkel, men stilren utan krusiduller. Satsar hellre på hår, slöja och smycken.

Hade en mardröm i morse - om bröllopet så klart. Nu börjas det! I alla fall så handlade den i korthet om att vi oförklarligt skulle ha bröllopsfesten hemma och när jag vaknade yrvaket började gästerna strosa in i mitt hem!! De satte sig vid ett långbord i vårt vardagsrum och jag sprang runt (i nattlinne) och rev (!!!) små lappar som jag fick ha som placeringskort och ingenting stämde eftersom det var en massa okända barn med runt bordet!! Och sen kom min syster för att ta mig till frisören....och gästerna bara satt där och tittade oförstående på mig. WHY???!!

Jag var helstressad när jag vaknade. Det är väl en sån där "tappakontrollen"- dröm som inte är helt ovanlig i dessa sammanhang...

• Cristine

Hjärtelycka

Vad spännande!! Har det hänt något ännu?

Elou

Jag känner igen mig i din dröm, har haft ett par liknande... Senast drömde jag att alla inkl mig själv fick magsjuka och spydde precis överallt hela tiden. Hemskt. Undrar om det ska vara så här resterande två veckor!?

Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???