• Annie*

5 augustibrudar-hur går det???

Om 23 dagar gifter vi oss allihopa!!! Vad har ni kvar i planeringen? Någon som fortfarande velar om viktiga beslut...? Jag fick ett sk "wake up call" när jag började kolla kalendern och undrar hur det går för er andra? Vet att de finns andra trådar för oss men efter ett tag brukar det bli dialog mellan ett par stycken bara (vilket också är trevligt förstås )

• Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???
  • Paddan

Jag har drömt både att jag fick fel klänning (istället för vit brudklänning var den röd och blå i westernstil med volanger, skräck och fasa).

Sen drömde jag att jag inte hann fixa håret till festen och att när jag kom dit var alla jättefulla och rumlade omkring, kylskåpet var trasigt osv osv.

Herregud!

• Annie*

Någon mer än jag som längtar lite till morgonen efter bröllopet....? Mitt huvud är så fullt av bröllopstankar och även om det mesta och framför allt de viktiga sakerna är klara så tillåter man sig inte att koppla av! Självklart längtar jag och ser fram emot den stora dagen allra mest men just nu är det högtryck däruppe

• Hjärtelycka

Får lite småpanik nu när jag helst av allt skulle vilja byta till ett par lägre skor....Tror ni det finns en suck att få tag i en sömmerska som hinner fixa en uppläggning????

I värsta fall får jag ha skorna jag tänkt från början...

• Cristine

Hjärtelycka

Det borde du kunna hitta!! Själva uppläggningen borde inte ta så lång tid om det inte är en väldigt komplicerad klänning förstås!

Själv har jag precis fått en våg av nervositet över mig! Det som är positivt är ju att de överflödiga kilona äntligen ger sig då iallfall!

• Hjärtelycka

Cristine:
    Jag känner åxå en våg av nervousitet.Får bara mer och mer på min att-göra lista...
    Men det har löst sig med uppläggningen iallafall. Får hämta klänningen imorgon! Skönt.

Idag ska vi provsmaka bakelser och bestämma vilken det ska bli! Gott!
    Ska även träffa kocken idag och ha lite genomgång.

Och hämta ringen!!!!! Ska bli så kul att få se hur den blev...
    Guldsmeden sa att jag fick en kvalitet bättre på stenarna, till samma pris, eftersom hennes vanliga stenleverantör var på semester. Så nu kommer det "blinga" ännu mer!

Ha det bra alla 5: augusti brudan - kan ni fatta att det snaaart är vår tur??!!

• Hjärtelycka

Menar förstås:

5:e augusti-brudar

• Brud 2006

Här är en till som börjar känna sig lite nervös!! Snart är det bara en vecka kvar! Nu vill jag bara vara ledig för att kunna fixa det sista och sedan dagarna innan kunna ta det lugnt och hinna landa lite innan bröllopet! I helgen ska jag fixa klart allt med festprogram osv., baka pizzabullar till vickning och sy fast ett kantband till min slöja. Min blivande ska få sin svensexa på lördag så då ska ajg bara vara hemma och fixa och dona, ska bli riktigt skönt!

Imorgon ska vi till festlokalen och stämma av det sista, måste kolla lite på musikanläggningen också. Ska bli skönt att kunna "bocka av" allt så har med mat och dryck att göra imorgon.

Som sagt, nervöst!!!

• gabbiz

TUR att jag har semester, vet inte hur det skulle gått annars. Sambon ska ha svensexa idag, de kommer om en och en halv timme. Jag ska följa med marskalkens fru till stranden så att hon får sällskap (hon är chaufför till svensexegänget) medan de härjar lite. I eftermiddag när han är borta ska jag pula med festprogrammet och maila lite folk (typ DJ och serveringspersonal), så att alla vet vad som gäller. Sambon beställde kläderna igår, vi köpte alkoholen i Tyskland i tisdags och jag kollade med tärnan/sångerskan igår så att uppträdet i kyrkan är under kontroll, och det är det. Annars är det placeringskorten jag pillar med nu också, och så måste jag fundera ut en bra is-lösning för ölen. Tillsammans måste vi öva vals och öva på en sång som min mamma säger att vi måste kunna på bröllopet... Sonen (3 år) är hos farmor och farfar sedan i måndags, så vi ska åka upp dit imorgon och stanna över helgen. Sambon vet inte att han har en svensexa till som väntar på honom där på lördag. Min ena tärna kommer på måndag från Norrland, så då går jag väl inte säker längre heller..

Men det känns som om det är under kontroll. Nervös är jag inte än, men det suger till lite i magen när jag tittar på griffeltavlan i köket och ser att det bara är nio dagar kvar idag. :)

• gabbiz

Och just det.. Mina skor är trasiga på undersidan såg jag i helgen. Jag som älskar de skorna, de är sköna och snygga, och ska jag köpa nya skor får jag ju garanterat skoskav. Men hur kul skulle det vara om klacken går av i altargången? Båda skorna är trasiga på samma ställe, det går inte att fixa, bara att hoppas att klacken inte går av. Funderar på att kolla på och prova nya skor där sambon ska hämta sina kläder nästa vecka. *suck* Ännu en utgift..

• Annie*

gabbiz:

Oroar mig också för skoskav i nya skorna, har i och för sig valt "sandaletter" (med diskret strasspänne) och inhandlat Party Feet så att undersidan på fötterna ska slippa lida. Känner dock när jag provgått en längre tid att det klämmer över tårna även om de inte är för små egentligen. Funderar om man kan smussla på sig vita flip-flops under åtminstone middagen...

Ni som väntar på svensexa/möhippa, gud va nervös jag skulle vara om de skulle vänta in i de sista..men va roligt ändå att ha det kvar! Mig kidnappade de redan i början på juni så det känns lite avlägset

Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???