• Annie*

5 augustibrudar-hur går det???

Om 23 dagar gifter vi oss allihopa!!! Vad har ni kvar i planeringen? Någon som fortfarande velar om viktiga beslut...? Jag fick ett sk "wake up call" när jag började kolla kalendern och undrar hur det går för er andra? Vet att de finns andra trådar för oss men efter ett tag brukar det bli dialog mellan ett par stycken bara (vilket också är trevligt förstås )

• Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???
  • becciz

Bli inte för ledsna om det regnar på den stora dagen lite regn i slöjan betyder ju faktisk tur

• Hjärtelycka

Även jag sällar mig till tråden och känner pirret.....3 veckor kvar....

Igår hade vi vårt vigselsamtal med vår präst. Vi övade och det kändes plötsligt jättenervöst. Både jag och vår präst blev rörda till tårar. *laddar med näsdukar inför vigseln*

Här återstår annars bordsplacering och festhäftet som ska tryckas (väntar ju på bordsplaceringen). Annars tror jag läget är under kontroll... Ska till frissan och göra provuppsättning nästa vecka.

Vet att blivande maken ska reka plats för fyrverkerierna ikväll. Han har lite på sin att-göra-lista som jag tror är fixat innan veckans slut.

Sen ska vi ha sköna veckor, semestern i skärgårn hägrar. Uppladdning inför bröllopet!!!

• Annie*

Hjärtelycka:

Ska också göra provuppsättning & smink nästa vecka-spännande. Va mysigt med fyrverkerier! Ha det så bra i skärgården, vilken perfekt uppladdning förresten

• annalytica

Provsmakade tårtor igår...blev mååånga tårtor:D Bestämde oss iaf till sist. Ringen är hämtad, fest- o vigeslprogram klara. Ringde in den sista beställningen av blommor nu på förmiddagen och ska till sömmerskan och prova klänningen igen till helgen. Fick delegerat ut lite uppgifter till svärmor nu också så att hon känner sig delaktig. Allt flyter på. Känns skönt faktiskt:)

Letar febrilt efter en guldig kuvertväska nu bara...

• Hjärtelycka

Annie*:

Även jag tänker hålla tummarna för bra väder.

Lycka till med din uppsättning och smink nästa vecka.

• Hjärtelycka

annalytica:

Iiiiih, där sa du nåt!!! Ringen!!! Min guldsmed skulle ringa när hon påbörjade fattningen av stenarna.....Hon har inte ringt ÄN.....

Vad bidde det för tårta?? Vi ska ha bakelser...

• LadyJeZz

Vi har faktiskt ingenting kvar!! Har jobbat som bare den och allt är fixat (utom kanske några små detaljer)

Känner mig såååå lättad, men har konstant fjärilar i magen... är nervös som bara den...

• malmöbo

Det går bra här. Vi har det mesta klart. Det är mest själva festen som ska planeras samt vigselprogram. Vi har inte kommit på vad vi ska ha som in och utmarsch. Förresten.......vem ska gå med er in i kyrkan? Er respekiive eller? Själv ska min pappa överlämna mig till min blivande.

• annalytica

Hjärtelycka
    Vi bestämde oss för en tårta med vit choklad, rabarbermousse, färska hallon, ostmousse och ännu mer vit choklad:)

Ringen känns super med tanke på att jag designat den själv, dock vill man ju alltid ha liiite större stenar...haha, men,men.

malmöbo
    Min far ska överlämna mig. Vi går in till Pachelbels Canon in D på stråkar o piano och sedan tågar jag väl ut med min...ähm...MAN:D till Mendelsohnd Bröllopsmarsch.

• malmöbo

annalytica

Ang tårta. Vi ska inte ha en direkt bröllopstårta med 3 våningar. Vi har en tårta med hallon, glutenfri grädde vaniljkräm och lite sått och gott i.
    Men ovanpå tårten (har vi gett ett kort på min blivande man och mig) görs den bilden i lasyr.Det bir jätte bra.......hoppas jag

Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???