• Annie*

5 augustibrudar-hur går det???

Om 23 dagar gifter vi oss allihopa!!! Vad har ni kvar i planeringen? Någon som fortfarande velar om viktiga beslut...? Jag fick ett sk "wake up call" när jag började kolla kalendern och undrar hur det går för er andra? Vet att de finns andra trådar för oss men efter ett tag brukar det bli dialog mellan ett par stycken bara (vilket också är trevligt förstås )

• Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???
  • Elou

Hm...det här med vädret...idag har det spöregnat hela dagen här i göteborg. Kan vi ha sån tur allihop att det bara regnar i början av veckan??!! (hoppfull)
    Skönt att höra att de tinte bara är jag som får finnar, och ja, det beror säkert på stressen.
    Kommer att ringa min sminkös imorgon och ändra sminket. KlANT-jag gjorde en miss och sa inte till på provsminkningen. Blev inte als vacker, såg bara trött och hålögd ut. Är så nervös inför detta!!! Man hör ju överallt hur nöjda alla varit med sitt brudsmink - men jag vet inte när det gäller mig...suck

Valsen har vi inte övat på ännu!! Har iaf hittat en jätte-bra med hjälp av generös tjej här på bt.

• summerbride

Oj oj valsen måste vi också öva på!!!!

• liten lilja

vi repeterade med våra fotografer igår i kyrkan och vid stockholms stadshus, där vi ska porträttfotograferas. de är verkligen hur gulliga som helst och nerverna lugnades jättemycket av att repa allting. vi lär få en rekordregisserad risbild utanför kyrkan jag älskar bilderna med ris och fotograferna lägger extra krut på den bilden. känns jättelöjligt att instruera familjen, men vad man inte för en snygg bild, haha. lite bridezilla måste man ju få vara!

• Brud 2006

Nu har jag kollat alla väderleksrapporter för lördagen över Stockholm (DN, Svt, SMHI mfl.) De verkar vara eniga om att det ska bli regnskurar. DN har ju även lite "text" och där stod det upphörande regnskurar och uppsprickande molntäcke.

Ja ja, det där hinner ju ändras...

Idag ska vi fixa klart musiken (bara en sista koll) samt ha ett litet avstämningsmöte med mina föräldrar och min syster, typ, vem kör vem till fotograferingen, vem delar ut vigselprogram osv. Ska nog bli bra! Jag har gjort en dag för dag planering, men onsdagen och torsdagen är helt tom, jag tror att vi kommer att få gjort allt som kan göras färdigt före fredag idag!

På fredag måste vi dock:
    *Köra alla våra grejer till festlokalen (dryck, snacks, vickning, bordsdekorationer, ljus, festprogram, bordsplaceringskort m.m.)
    *Köpa blommor till och göra bordsdekorationer
    *Jag ska förlänga naglarna fre morgon!
    *Säga hej till M2b:s familj som kommer upp först på fredag (bor i Småland)
    Och säker lite annat smått och gott som jag inte har i huvudet just nu...

Ha en bra dag allihopa!

• JoLu

Kan inte sova trots att vi satt upp till kl 02,00 i natt med vigsel och festprogram. Nu skall vi bara binda ihop festprogrammen.

Måste fixa med musik idag och träna lite på valsen. Ringa en massa samtal och stämma av det ena med det andra.

Har fått myggbett på armar och rygg. Ser ut som stora finnar. typiskt!

Står i GP att det skall regna på lördag. NEJ! Jag bestämmer att det inte får göra det. Vi skall ju ha utomhusbilder. Dessutom blir mitt hår frizzigt då...haha.

• Tiger10

summerbride - titta på dmi, för nu ser det ganska ljust ut i alla fall.

Och för er andra, jag tror att solen kommer lysa över hela Sverige på lördag! Vi är beroende av vädret på söndag också då vi har brunch utomhus då...

Nu är man vaken igen, när ska man hinna få sin skönhetssömn? :)

• JoLu

Tiger10: Skönhetssömn. Haha...det lär ju dröja.

• gabbiz

Hippad igår! Fick sno om mig ett lakan, ta på mig en fruktansvärd slöja och en rosa fluffig tiara. Skulle be folk öva brudvals med mig, men folk är tråkiga. Dansade med sex stycken eller så. Sedan var vi på femkamp på Laserdome, jag tog bronsmedalj. :) Sedan duschade vi och fixade till oss och gled runt där på relaxavdelningen innan vi gick till min favoritrestaurang i Malmö. Var hemma innan midnatt, och hade verkligen jättekul. Ingen av mina tärnor har kunnat komma på plats än, vilket jag förstår, men att ingen av dem lyft ett finger för att planera min möhippa, det är däremot inte så kul.. Min toastmadame höll i alltihop istället, och nu har jag beställt en blomma till henne och hoppas den levereras innan de sticker och jobbar idag, hon förtjänar alla blommor i världen som engagerar sig så.

Idag ska vi förmodligen prova och hämta sambons kläder, samt kolla på nya skor till mig. Jag ska kolla om jag kan hämta två nycklar också, till lokalen och till bommen över vägen där vi ska fram med häst och vagn. Ska strax köra och hämta min ena tärna som kommer med tåg idag. Jag ska sy några stygn i min klänning och försöka göra färdigt festprogram och placeringskort. Imorgon har jag fotografering för secret box, på torsdag naglarna, handla det sista, hämta upp andra tärnan med pojkvän som flyger in från Rom. På fredag lokalen. När ska vi hinna öva vals?? Och festprogrammet ska tryckas, häftas, vikas och dekoreras också. Pust.

Och vad skönt att jag aldrig behöver kolla väderprognoserna, jag går bara in på den här tråden. ;) Snart är det dags, tjejer.

• moan

Hej alla lyckliga brudar och blivande fruar.
    Jag och min man gifte oss den 6 augusti förra året så vi firar ett-årig bröllopsdag :)
    Jag vill önska er alla lycka till på er stora dag och resten av livet också. Det kommer att bli alldeles underbar oavsett väder. Jag lovar :D

Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???