• Annie*

5 augustibrudar-hur går det???

Om 23 dagar gifter vi oss allihopa!!! Vad har ni kvar i planeringen? Någon som fortfarande velar om viktiga beslut...? Jag fick ett sk "wake up call" när jag började kolla kalendern och undrar hur det går för er andra? Vet att de finns andra trådar för oss men efter ett tag brukar det bli dialog mellan ett par stycken bara (vilket också är trevligt förstås )

• Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???
  • Hjärtelycka

Ybrud:
    Åh va kul att du känner dig nöjd. Du kommer med all säkerhet stråla som en filmstjärna på lördag!!!

• Linslus

Är det "normalt" att känna nervositet bara inför TANKEN att stå där i kyrkans dörröppning på lördag kl 16??
    Trodde inte jag skulle känna mig så där halv-nervös större delen av dagen såhär när det är några dagar kvar

Hur känner NI det??

• liten lilja

Det är helt normalt! Eller, jag är det också i allafall Att stå där när dörrarna öppnas och musiken drar igång är för mig det värsta nervositetsmomentet. Vet inte om jag kommer att gråta eller vara superspänd. Men det visar sig ju väldigt, väldigt snart...

• liten lilja

Jag faller dessutom ständigt i sentimental gråt nu i veckan, inför tanken på vigseln. Jag tänker på ingångsmusiken och psalmen och solosångerna och löftena och allt och tårarna bara flödar. Min blivande bara skrattar åt mig

• idolf

Här har vi också det mesta under kontroll.
    Imorgon ska vi hämta blivande och sonens kläder, hämta ut förlovningsringarna som varit på putsning och ev handla lite papper till festprogrammen. Blir nog att skriva ut dem imorgon med om vi hittar papper.

Föresten. Hur många vigsel- och festprogram trycker ni upp?

• Brud 2006

Jag håller med er här ovan, ibland känner ajg mig så nervös så att det känns som jag ska kräkas! Men, jag hoppas att det blir som det "brukar" för mig, jag är alltid jättenervös inför stora saker (tentor, muntliga framträdanden), men sen när det väl gäller så blir jag lugn och bara kör!

Idolf: vi har 43 gäster och har skrivit ut 60 vigselprogram (eftersom jag vet att några till kommer till vigseln) och ca 50 festprogram, men av festprogrammen har jag bara bundit ihop och dekorerat 43 st, de andra är bara vikta.

Igår kväll hade jag mina tre bästa kompisar hemma på ost, vin och kex - jättemysigt! Idag ahr vi inte så mycket på agendan, det mesta är faktiskt klart. Vi har köpt putsduk och putsmedel hos guldsmeden, ska polera förlovningsringarna lite! Dagen enda stora grej är att öva in valsen ordentligt!

Det sista ska göras imorgon och kan inte göras tidigare:
    *Jag ska göra nagelförlängning
    *Köpa blommor till bordsdekorationer och även göra dem
    *Lämna all dryck och en massa andra grejer till festlokalen

Det var nog allt! Tänk, om två dagar gäller det!!!

• liten lilja

Ja, det är helt underbart med bara två dagar kvar, trots nervositet och allt.

Det går ju bara inte att sova på mornarna dock, utan hjärnan börjar mala på mig tidigt och det är lönlöst att ligga kvar.

Idag ska vi:

-köpa mer sidenband och lämna till floristen. hon ringde igår och sa att jag köpt för lite, trots att jag verkligen frågade om det räckte när jag lämnade in det.
    -köra över noter till vår kantor. vi ska ha ronja-låten ut och i de noter vi fixat, saknades en hel sida! en gullig bt-brud har dock ryckt ut och vi får paniklämna idag.
    -handla frukt och annat gott till lördag förmiddag.
    -vaxa bikinilinjen på salong

och annat smått och gott.

• Moncan

Hej allihoppa!
    Jag har faktiskt inte varit nervös överhuvudtaget förrens idag när jag vaknade och upptäckte att det inte är så mycket kvar att göra.
    Min blivande och jag har tänkt oss att läsa våra löften själva istället för att repetera det efter prästen, vi kommer att hålla varandras händer när vi gör det och bara tanken att alla stirrar på oss gör mig skit nödig.

Idag ska jag hämta hans kläder i butiken och sedan åker jag till Katrineholm där vi ska gifta oss. Bor i Tullinge så det blir en bit att åka.
    Våra små döttrar har varit hos mormor hela veckan och vi saknar dem otroligt mycket. Man börjar att undra vad vi gjorde innan vi skaffade barn.

På fredag däremot blir det fullrulle, ska hämtas/ göras:
    - blommorna som ska dekorera bordet
    - Frysbox som vi ska ha is till groggarna
    - placera dem extra borden
    - hämta nyckel till festlokalen
    - Fixa mat till våra små tjejer (dem enda barnen på festen)
    - Fixa tjejernas myshörna på festlokalen (det blir ett eget rum med filmer, spel,godis, tidningar, leksaker m.m)
    - Duka bordet
    - Köra över spriten, vinet och ölen till lokalen
    - Fixa naglarna
    - Hämta klänningen som är på pressning och köra över till frisören
    -Hämta servisen på cateringen m.m
    - Tjejkväll hos syrran, vi blir 5 tjejer fast 4 av oss sover över där. Det ska bli kul.

På lördag så ska hämtas/ göras:
    - Frisör
    - Ge nyckel till DJ:n
    - DJ:n tar emot blommorna
    - Värdparet fixar is
    - Fotografering
    - Svärfar hämtar tårtan
    - Svärfar hämtar nyckel till Hotellet och lämnar väskan där
    - Pappa kör tärnorna och näbbarna
    - Äta lunch med min vännina och syster
    - Vigsel

• Moncan

Glömde att säga att på tjejkvällen tänkte vi ligga med ansiktsmasker, vaxa våra ben, käcka lite god mat och se på typiska tjejfilmer.

Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???