• Annie*

5 augustibrudar-hur går det???

Om 23 dagar gifter vi oss allihopa!!! Vad har ni kvar i planeringen? Någon som fortfarande velar om viktiga beslut...? Jag fick ett sk "wake up call" när jag började kolla kalendern och undrar hur det går för er andra? Vet att de finns andra trådar för oss men efter ett tag brukar det bli dialog mellan ett par stycken bara (vilket också är trevligt förstås )

• Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???
  • Theobaldina

Hej! Är det någon här från södra Hälsingland?

/Theobaldina

• Linslus

Har, pananoit nog, börjat tänka "VAD ska jag äta till middag på fredag kväll så jag inte riskerar att bli matförgiftad?!"

*töntigt* Men det är väl det jag är mest RÄDD för antar jag

• gabbiz

Vi gjorde färdigt festprogrammen inatt, det var så vansinnigt skönt. Jag sov till och med lite grann inatt.. ;)

Har varit och fixat naglarna idag, köpt BH till min ena tärna, och köpt en klänning till mig själv (på REA, undanlagd) som jag ska ha på ett bröllop i september.

Alla kläder är fixade, förutom några stygn i min klänning, jag har även köpt nya skor, ni minns kanske att jag upptäckte häromveckan att mina skor som jag tänkt ha på bröllopet var trasiga.. Sonens kläder är också fixade. Maten och alkoholen är under kontroll, nycklarna hämtade, vi ska bara handla det sista nu i eftermiddag och snart kommer min andra tärna som flugit in från Rom.

Ikväll blir det att öva lite vals och skicka iväg ett par mail. Imorgon ska lokalen fixas, sedan ska vi packa och ta det lugnt inför den stora dagen.

Igår blev jag fotograferad för Secret Box, det ska bli så spännande att se bilderna idag. Sedan måste jag fixa till albumet ikväll eller i morgon kväll.

Iiih, det är nära nu, men jag har inte hunnit bli nervös. Nu ska jag springa ut på stan och leta efter en fin näsduk och hämta upp min tärna som är hos min supergulliga nagelbyggare, som gav mig 100:- rabatt idag, som bröllopspresent. :)

• annalytica

Här är allt lugna gatan;) Allt är klart inför lördagen. Det som jag inte har någon kontroll över sköts av andra som tex musiken i kyrkan, middagen osv. Det jag är mest nervös över är väl just de sakerna också. Kommer tex brudbuketten att bli som jag har tänkt mig???

Ikväll ska vi träffa prästen och imorgon ska jag göra naglarna och umgås med min brudtärna som ska få lugna nerverna på mig det sista:)

Lycka till allihop och hoppas att vi får en kanondag på lördag!

• 1981

Theobaldina, jag är från Hälsingland!
    Vart kommer du ifrån?

• mjukisb

Jag är så arg. cateringen krånglar. Först ringde dem och frågade om vi hade någon som skulle vara i köket. Vi har serverings personal men det var inte det han menade. Nej sade vi., Då suckade han och sade att då fick han väl vara där. Ja det är väl hans jobb. Innan har han alltid sagt att cateringten ska göra maten på plats för det blir bäst.

Efter ett tag ringer han igen och frågar om han inte kan lägga maten på papperstallrikar för då är det helt klart när de kommer så kan bara servitörerna sätta ut det på bordet. Är han riktigt klok. Vi vill inte ha pappers tallrikar och det sade vi till honom. Så nu sitter man här och är nervös för att det ska krångla på lördag, inte kul alls.

Allt som gått så bra hittills.
    ARG ARG ARG

• andlin

Vi har nog läget rätt bra under kontroll. Fick tillgång till festlokalen 2 dagar tidigare än vad vi först skulle, så vi har haft möjlight att fixa där i lugn och ro.

Nu medan andra jobbar med saker sitter jag här med mina nya naglar och bara är fin och läser på BT. Lyxigt efter allt som jag har hållt på med de senaste veckorna!

Börjar bli nervös. Det kom igår när vi skulle träffa prästen. Då blev allt så verkligt. På lördag gifter vi oss...

Om jag inte är inne något mer innan lördag, sitter på långsamt modem... så LYCKA TILL på lördag alla 5 augusti brudar!

• Smurfan86

POj oj oj... 2 dagar lvar nu Wieeee

Min dag börjar kl 11 då jag ska till frisören..

Sambon ska ha sonen så

Hömtrade klänningen o ringrarna idag.... sååå fint blev de..

Samt att ja sitter o gör agendorna nu

kramis på er

• Ybrud

mjukisb
    Vilken galning! Han verkar ju fatta noll. Papperstallrikar?!?!?!

Här är det också ganska lugnt. Nerverna som var upp och ner förra veckan början vara riktigt lugna nu och mamma säger tom. att jag verkar lugnare än vanligt. HAHA. Ja det är märkligt.

Det jag är mest nervös för är sången jag ska sjunga på lördag för min blivande. Hoppas att jag klarar av det utan att stortjuta.

Lugna ner er tjejer vill jag säga.
    Prästen sa till mig häromdagen:
    "Inget kan gå fel, men det kan bli annorlunda"

• mjukisb

nu är det kanske sista gången man skriver här innan bröllopet. För imorgon har man fullt upp. vi ska hämta M2B kläder, köpa blommor till dekerationen, och till näbbens diadem och så ska vi duka och fixa i festlokalen och sedan ska jag hem till min ena tärna där jag och den andra tärnan ska sova över natten. Och sedan är det redan lördag.
    Jag fattar det inte.
    Om jag inte är här inne mer så önskar jag all lycka till er som ska gifta er på lördag.
    Ska bli kul sen att komma in här och läsa om hur er dag har varit och se bilder.
    kram på er alla

Svar på tråden 5 augustibrudar-hur går det???