Augusti -06:
Vad kul, då gifter vi oss oxå...:D LYCKA!
När jag sminkat brudar har jag alltid en provsminkning innan. Då gör jag en hel makeup, det som är skillnaden mot den STORA DAGEN är väl att man provar sig fram. Jag brukar alltid småprata med personen för att få fram vad det är för person, hur hon sminkar sig i vanliga fall, vad hon har för stil o.s.v. Viktigt för denna stora dag är ju att man fortfarande är igenkännlig. ;) Sminkningen ska vara DU, fast vackrare!
Brukar gå igenom färgtema för bröllopet oxå. Blomfärg...hennes egen ögonfärg, allt!
Sen sminkar man, bruden är hela tiden med o tycker till... jag betonar detta mycket med tanke på att det är hon som ska känna sig vacker. Sen om jag tycker att det inte är det finaste jag skulle ha valt är inte min business. Jag brukar dock säga vad jag tycker men hon tar alla beslut. Provsminkningen är just till för detta.
Om du vill ha en sotad variant så ska du säga det, säg även att du i vanliga fall brukar sminka dig en hel del!!
Berätta precis vad du tycker, hon kommer inte att ta illa upp. Det är lättare att sminka såna än såna som bara håller med och är tyst!