• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • lolabe

Yes, har precis beordrat Sambon att köpa Clarins primer. Har också läst att den ska vara toppen. Förväntar mig underverk nu!

• Augusti-06

Rockbröllop (& gärna ni andra också) ;)

Tycker ni det e ok att ha en make up artist som man träffar tisdagen före bröllopet (lördag) o inte har träffat förut.
    Vad kan man förvänta sig ingår i priset?
    En hel sminkning, ett öga, bara prat o titta på färger? osv.

Jag sminkar mig rätt mkt. till vardags o skulle därför kunna tänka mig en ganska sotig make up. Kan tänka mig att vissa make up artister inte tycker det e "ok" i bröllopssammahang utan att man ska vara naturell... E därför lite nervös just över sminkningen, har även funderat på att göra själv men tror att jag ska anlita någon...

• Lilla Svartsmurfan

Bettan Skåne
    Jag har gjort två provsminkningar själv med clarins primer, som jag nämner ovan, vid båda tillfällen och i denna hettan! Är supernöjd med resultatet och själva underlaget ser proffssminkat ut i mitt tycke! det har håll superbra på mig, men som sagt, be om ett test först så du ser vad du tycker om det!

jädrans vad snygg jag kommer att vara på min stora dag OCH på alla krogbesök framöver!

• caprea

Augusti - ring och kolla vad det är som "ingår" och när du väl kommer, ta med bilder om du har lr tänkt ingenom innan hur du skulle vilja ha det och skriv på en lapp... sen tror jag att många makeupartister får väldigt snabbt idéer när man träffar peronen, ser alla färger oså...
    de borde inte vara ngra problem med att få en sotig brudmakeup...