• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • LillaMy@

Tack för svaret... det var bara det att tjejen på MUS sa att man absolut inte fick hålla på och dutta på puder för då skulle det se "kakigt" ut efter ett tag... ???? Har du (eller nån av er andra) ngn erfarenhet av oil-blottingsheets?

• 060606

Tack för tipsen!

*noterar vad jag ska köpa*

Måste nog gå på stan redan idag o handla lite.. o sen hem o öva!

• Modestie

lillamy: Oilblottingsheets är superbra, alla möjliga märken har sådana, det är bara papper som suger bort det blanka utan att mejken blir förstörd!!! Köp, köp! Jag brukar ibland på kvällen dutta på lite puder ändå, har man bra founation ska dte väl inte bli kakigt i första taget?

• Modestie

Rockbröllop: Oj, vilket udda tips, har en vit cremeskugga därifrån, men då ser jag nog spöklik ut

• Axelsson

Make up store (MUS) har en jättebra "Eye primer", som gör att skuggan sitter hela dagen.

• Rockbröllop

Lilla My:
    Jag är utbildad på MUS och förstår inte riktigt varför hon sagt att Du inte får ha på puder efteråt. Tycker du kan testa det i alla fall, annars är oilblottingsheets bra!!!

060606:
    Ja, hem o öva, berätta sen hur det gick :D??

Modestie:
    Jag menar inte att du drar på ögonskuggan på heeeela locket, utan tunt under där själva ögonskuggan ska sitta. Detta för att "fästa" ögonskugga ordentligt, den ger egentligen ingen färg utan blir mer ett fäste med lite lyster i. :) :)

• Karin69a

En dum fråga från en brud som inte är så bra på smink, vad betyder MUS? Har aldrig hört det förr...

• Rockbröllop

Karin: Ingen fara alls, förkortning på Make Up Store! :)

• Karin69a

AHA, nu såg jag Axelssons inlägg - makeup store, så klart.

• Karin69a

Jag har en lite udda fråga, om du Rockbröllop kan tipsa mig om färgval utifrån ett foto...? Det är ett litet foto jag har på Familjeliv, se länk.

www.familjeliv.se/hem/karin69a/presentation.php

Jag har ljust blågrå ögon mellanblont hår både med lite kopparinslag och lite grått (redan tyvärr). Hudtonen är lite mer gul än röd. Jag har ofta bara lite grön kajal och svart mascara till vardags. Nu har jag bokat sminkhjälp hos frissan, men är rädd att bli för uppsminkad. Har du nåt tips eller så? Tack!!!

Svar på tråden Sminktips!!!