• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Hej Karin!

Nu var det svårt att se ögonfärg och själva helheten på bilden, men spontant av det jag såg tycker jag att ditt färgval hittills varit bra! Grönt... Du ska nog inte använda färglösa färger (förstår du, beiget, brunt o.s.v.) utan skuggor med ordetnligt färg. Menar inte att du ska spackla dig som många uttrycker sig utan använda färger när du väl sminkar Dig.

Skulle jag sminka dig till brud skulle jag använda mig av gröna toner, grönt och guld t ex. Nu beror det ju lite på färgtemat för bröllopet oxå...

Läpparna ska vara neutrala, gärna en brunaktig penna med ett neutralt gloss.

Vad det gäller hudtonen så tycker jag att gula hudtoner går att få väldigt sommarfräscha, en rouge som går mer åt det bruna än det rosa hållet t ex.

Hoppas du fått lite idéer nu! Kram :)

• Opala

Jätte bra tråd

Jag är lilasvart under ögonen, brukar använda strift konceler från lumene+kompakt puder från body shop men det mina svarta ringar under ögonen syns ändå *suck* alltid, isynnerhet då jag inte har glasögon (har tänkt ha linser på bröllopet). Hur får jag dolt de svarta ringarna?

P.S. kan tillägga att det inte beror på dåliga vanor, jag sover ganska mycket och dricker tillräckligt med vatten.

P.P.S. bor i finland och får inte tag på MUS vad jag vet

• Rockbröllop

Opala:

Dessa mörka ringar... jättejobbiga. Men det finns lite knep faktiskt! Till att börja med har Nivea en creme, en ögoncreme som oxå reducerar dessa mörka ringar, jag använder den själv o tycker den har fått bort mina iaf.

Det du ska tänka på när du köper concealer som ska täcka detta är att det ska vara en som går åt det rosa/röda hållet. Det är nämligen så att rosa/rött neutraliserar allt blått (t ex mörka ringar runt ögonen, ådror som finns inne i ögonvrån)
    Grönt neutraliserar allt rött (t ex finnar och annan rödhet i ansiktet) Beiget neutraliserar brunt (t ex fräknar eller andra bruna fläckar). Om Finland inte har MUS så finns det säkert någon annan sminkaffär som har bra concealer.

Viktigt är oxå att du har en relativt täckande foundation som du duttar på områdena där du är mörk!

Hoppas du fått lite hjälp :)

• Opala

Tack...ska ut till Body Shop o se om dom har nåt..

• Jessie76

Jag har en vän som har detta problem oxå, hon använder Helena Rubinsteins underlagscreme, lite dyr men tydligen svinbra.

• Rockbröllop

Har oxå hört att HR ska ha bra underlagscreme överlag... värt o testa!!!

• brudivinter?

Opala
    Joe Blasco finns i finland och innehåller mer pigment som döljer väldigt bra..

• brudivinter?

Dom har allt från foundation till läppstift..

• brudivinter?

Jag har sjävl jobbat med detta märke i ca 10 års tid och det finns inget bättre att täcka med..Jag kommer säkert att få klagomål om att det är tetaer smink men lär man sig att lägga ett tunt lager så är den som vilken foundation som helst bara att den innehåller mycket mer pigment än dom flesta..

Svar på tråden Sminktips!!!