• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Hej Karin!

Nu var det svårt att se ögonfärg och själva helheten på bilden, men spontant av det jag såg tycker jag att ditt färgval hittills varit bra! Grönt... Du ska nog inte använda färglösa färger (förstår du, beiget, brunt o.s.v.) utan skuggor med ordetnligt färg. Menar inte att du ska spackla dig som många uttrycker sig utan använda färger när du väl sminkar Dig.

Skulle jag sminka dig till brud skulle jag använda mig av gröna toner, grönt och guld t ex. Nu beror det ju lite på färgtemat för bröllopet oxå...

Läpparna ska vara neutrala, gärna en brunaktig penna med ett neutralt gloss.

Vad det gäller hudtonen så tycker jag att gula hudtoner går att få väldigt sommarfräscha, en rouge som går mer åt det bruna än det rosa hållet t ex.

Hoppas du fått lite idéer nu! Kram :)

• Opala

Jätte bra tråd

Jag är lilasvart under ögonen, brukar använda strift konceler från lumene+kompakt puder från body shop men det mina svarta ringar under ögonen syns ändå *suck* alltid, isynnerhet då jag inte har glasögon (har tänkt ha linser på bröllopet). Hur får jag dolt de svarta ringarna?

P.S. kan tillägga att det inte beror på dåliga vanor, jag sover ganska mycket och dricker tillräckligt med vatten.

P.P.S. bor i finland och får inte tag på MUS vad jag vet

• Rockbröllop

Opala:

Dessa mörka ringar... jättejobbiga. Men det finns lite knep faktiskt! Till att börja med har Nivea en creme, en ögoncreme som oxå reducerar dessa mörka ringar, jag använder den själv o tycker den har fått bort mina iaf.