• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • lolabe

Oj, hur har jag lyckats missa denna tråd... Det jag tycker är svårt, nu när jag ska ut och köpa ny underlagscreme + puder, är att verkligen få till både rätt nyans och ett underlag som passar min hy. På många ställen (NK, Åhlens, Kicks) har ju varje märke sin egen disk så att säga, med säljare som bara promotar det egna märket. Då måste man ju gå runt till tusen olika ställen känns det som, innan man hittar det märke, den produkt och den färg som passar en bäst. Någon som förstår mitt problem? Sedan är det inte alltid jag "litar" på personalens kunnighet i det avseendet, ibland känns de som vanliga "expiditer" eller vad man ska säga... Något tips?

• Rockbröllop

Lolabe:

Tyvärr är det många gånger "bara" vanliga expediter som kanske inte riktigt ger den hjälpen man behöver! Samtidigt finns det riktigt duktiga tjejer som verkligen kan sin sak, det kan va svårt att avgöra dock!

Foundation är ju mycket beroende på din hudtyp och hur "gammal" du är i ansiktet, tänker på div linjer och ev. fläckar. Har du en "ung" hy tycker jag du satsar på en lätt foundation, inte så täckande alltså. Har du fet hy bör du kanske skippa en med för mycket olja i, har du torr hy bör du satsa på en som ger fukt o.s.v. Färgen kan du lättast klura ut genom att lägga lite foundation på haklinjen, då ska den färgen du lägger på matcha halsen. Sen brukar vi ha antingen, gul, rosa eller olivfärgad ton i våra ansikten....