• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Izunia

Augusti-06
    man tycker ju inte att det borde vara sa svart för en professionell...Jag har bokat in tiden pa MUS sedan länge och var nära att avboka dem pga av den nya sminkösen..hon kanske är duktig pa andra men pa mnig var hon värdelös..:( det kanske beror pa att man är kräsen och vet vad man vill ha. Jag sminkar ju mig mkt till vardags.

I vilket fall som helst gjorde jag en mega grundlig make up pa mig själv idag. Tog ca 1 h. Men det blev ganska snyggt. Men jag ville ju verkligen inte göra det själv...

• Jenny_Åland

Rockbrollop: Min sambo/M2B och jag gillar 50-talet. Jag funderar kring ett 50-talstema på bröllopet. Har du några tips kring 50-talssminkning. Jag vet själv inte så mycket om det. Tänker mest på Grease-Sandy, Marilyn Monroe m.m. när jag tänker på den stilen. Tacksam för svar.

• lolabe

Stå på dig Izunia. Fånigt att hon inte kunde/ville sminka sotiga ögon. Jag tycker det är jättesnyggt, även på bröllop.

Nu har jag börjat köpa på mig lite grejer. Började med basen, så får jag fylla på med rouge, ögonskugga, mascara efterhand... Jag köpte Clarins primer, Guerlain Issima Precious light (typ som YSL Touche eclat fast bättre enligt makeupalley...), Laura Mercier foundation och puder. Den foundation vi provade ut passade jättebra till min hudton Ska provsminka mig imorgon hade jag tänkt.

• Izunia

lolabe ska du sminka dig själv?

• SnartDisaMolin

alltså det är sminket jag syftar på inte håret.. ha ha ha ha

• lolabe

Izunia: ja, jag hade tänkt det.

• caprea

det var bilderna på Glam jag syftade på... men alla andra bilder mottages oxå väldigt gärna.. funderar oxå på att ha lite rejälare smink runt ögonen...

• SnartDisaMolin

Kan man ha bruna skuggor och svart mascara eller ska man ha brun mascara också??

Svar på tråden Sminktips!!!